نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. آذر 1397 - 15:34
بارندگی های اخیر باعث شد تا دوباره خون در رگ های رودخانه بشار جاری شود و از آن حالت بی آبی رهایی یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  چهارفصل؛ رودخانه بشار که از قلب شهر یاسوج عبور می کند و با پیمودن مسیرهای مختلف نبض زندگی را در هر روستا و منطقه جاری کرده و سالهای سال حیات بخش شالیزارها و گندم زارهای حاشیه خود بوده ، با پیمودن مسیرهای مختلف به خلیج فارس می رسد، در چند سال اخیر  غمگین تر از همیشه با چالش های حاشیه خود مدارا می کرد.

 

بشاری که بر اساس آمارها سالیانه قریب به یک و نیم میلیارد متر مکعب آب را به دشت های خوزستان و خلیج فارس انتقال می داد، در چند سال اخیر  در گردنه های سخت کاهش نزولات جوی، تغییرات اکولوژیکی، سودجویی ها و خطرات زیست محیطی به سختی نفس می کشید.

 

خشک شدن بخش هایی از رودخانه بشار عامل مرگ صدها هزار آبزی شده بود و چند سالی می شود که استان کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر استان های کشور درگیر بی آبی و خشک سالی شده و همین موضوع باعث شد تا امسال برای اولین بار در چند سال اخیر رودخانه بشار رنگ و بوی کامل خشک شدن به خود بگیرد و هم خاطر تلخ زاینده رود را برای مردم یاسوج تداعی کند.

 

 

در حالی که همه انتظار سالی خشک و بدون بارش را در ذهن خود تداعی می کردند اما این بار این اتفاق رخ نداد و بارش  رحمت الهی در اولین روزهای آذر ماه 97 باعث شد تا شور و شوق و امید به پایان خشکسالی های چند سال اخیر در دل مردم یاسوج زنده شود.

همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است بارندگی های اخیر باعث شده که دوباره رودخانه بشار زنده شود  و دوستاران این زیبای شگرفت در شهر یاسوج دوبار صدای شرشر آب را به خوبی بشنوند.

آری این همان رودخانه است که تا  چند وقت پیش تبدیل به گورستان ماهی ها تبدیل شده بود امروز دباره می توان صدای زندگی دوباره را از آن شنید.

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا