نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آذر 1395 - 7:55
ترکیدگی لوله های آب در خیابان ها و کوچه های ياسوج و بی توجهی مسئولان شرکت آبفای شهری به هر دلیلی، به یک قصه تکراری در پایتخت طبیعت ایران تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، چندسالی است خشکسالی های پی در پی کاهش سطح آب های روان و زیرزمینی استان را در پی داشته که همین امر لزوم توجه بیشتر به منابع آبی را ضروری ساخته است.

 

بارها از تریبون های مختلف شاهد تبلیغات شرکت های فعال در زمینه مصرف بهینه منابع آبی بودیم اما انگار خود این شرکت ها آنچنان حساسیتی نسبت به اهمیت این ماده حیاتی ندارند.

 

در گشت و گذاری که در شهر داشتیم ترکیدگی های زیادی را مشاهده کردیم که برخی از آنها مدت ها به حال خود رها شده اند این مشکل علاوه بر هدر روی آب، بدون شک آلودگی آن را نیز رقم می زند.

 

بر پایه این گزارش باید یادآور شد؛ با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و اهمیت منابع آبی به نظر می رسد باید مسئولین امر حساسیت بیشتری در حراست از این ماده گرانبها به خرج دهند تا مردم نیز به اهمیت صرفه جویی در این منبع با ارزش واقف شده و اتلاف در این زمینه و از طرفی با عدم تعمیر و مرمت به موقع شکستگی ها آلودگی آب و نهایتاً بهداشت خانواده ها را شاهد نباشیم.

 

ترکیدگی لوله آب در خیابان ها و کوچه های ياسوج به یک قصه تکراری در شهر تبدیل شده است و هر از چند گاهی باید شاهد ترکیدگی لوله‌ها در خیابان و کوچه ها باشیم و امروزه شاهدیم که برای تعمیر محل ترکیدگی لوله باید چند روز صبر کنیم تا مسئولين امر از اداره آب و فاضلاب در محل حضور پیدا کنند و از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

 

ترکیدگی لوله آب شرب این شهر در خیابانها به صورت شبانه روزي هدر رفت آب را به دنبال داشته ومشكلات زيادي را براي تردد وسايل نقليه و عابران پياده نيز ايجاد كرده است.

 

شهروندان و کسبه این خیابان ها به شدت نسبت به هدر رفتن آب در این خیابان ناراحت هستند و اعتقاد دارند که مسئولان باید در کنار فرهنگسازی و هشدار دادن به شهروندان، هر چند تعداد زيادي تركيدگي لوله گزارش مي شود اما به اصلاح شبکه های آبرسانی خود توجه کند.

 

بخشی از عکس ها مربوط به مرکز شهر و بازار شهر یاسوج، خیابان شریعتی، کوچه دامپزشکی، بن بست نسترن می باشد که اهالی اظهار داشتند این شکستگی بیش از 2 سال ایجاد شده اس. بخشی از عکس ها مربوط به هفت تیر، کوچه پشت بانک ملت  و بخش دیگر نیز مربوط به آخرآسفالت، بلوار سی متری شهدای تل زالی است که به گفته اهالی منطقه حدوداً چهار ماه است مقدار زیادی آب از این محل نیز هدر می رود.

این پایگاه خبری تحلیلی ضمن تشکر از شهروندانی که با همکاری خود در رفع مشکلات شهری کمک می کنند از مسئولان مربوطه انتظار دارد که در جهت اصلاح این موارد اقدام کنند.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی