نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. آبان 1397 - 13:15
کاکاوند گفت: سیستمی که از فردا وارد استان می شود، فردا شب شدت می گیرد، به خصوص روز پنج شنبه که بارش های شدیدی داریم و موجب آب گرفتگی معابر، طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب ها وبارش برف در مناطق کوهستانی را شاهد خواهیم بود و به همین جهت دید افقی پایین می آید.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل گفت: الینو و لانینو از سیگنال های دور پیوند هواشناسی است و از آنجایی که سامانه های هواشناسی سامانه های جهانی هستند بر اساس یکسری شاخص ها می توان ارتباط بین خشک سالی ها و تر سالی ها را پیش بینی کرد که این شاخص ها را شاخص های پیوند از دور یا شاخص های آب و هوایی و یا الینو و لامینو نامید.

رضا کاکاوند عنوان کرد: وضعیتی که استان در آن به سر می برد وضعیت خنثی تا لامینو است و در این شرایط در بخش هایی از کشور شاهد بارش هایی درحد نرمال خواهیم بود اما چیزی که در استان است وضعیت بارش باران در آبان ماه بیشتر از وضعیت نرمال بارش داریم و این بارش اتفاق افتاده است، در آذر ماه نیز به همین شکل بارش ها بیش از حد نرمال خواهد بود همچنین در دی ماه این وضعیت برعکس خواهد شدو بخش هایی از استان دچار کم بارشی می شود.

وی افزود: اما در ماه های آینده و پایانی زمستان امسال وضعیت جوی به حد نرمال بر می گردد و به لحاظ دمایی سرمای بدی نداریم و حتی دماها نیم تا یک درجه به صورت بلند مدت برای ماه های سال گرمتر می شود.

مدیرکل هواشناسی استان در ادامه عنوان کرد: سیستمی که فردا وارد استان می شود، از فردا شب شدت می گیرد، به خصوص روز پنج شنبه که بارش های شدیدی داریم و موجب آب گرفتگی معابر، طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب ها وبارش برف در مناطق کوهستانی را شاهد خواهیم بود و به همین جهت دید افقی پایین می آید.

وی در پایان گفت: به دستگاه های امداد رسان و مدیریت بحران هشدار داده ایم که اقدامات لازم را قبل از اینکه دچار مشکل بشویم را در نظر داشته باشند.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی