نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. بهمن 1394 - 9:46
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵۰ شی ء تاریخی در این استان از سال گذشته تاکنون مرمت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمود باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۲۸۰ شی ء تاریخی سال گذشته و ۱۷۰ مورد دیگر از اشیای عتیقه امسال در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده است.

وی اظهار کرد: این اشیاء که شامل ظروف بزرگ و کوچک است به دلیل گذشت زمان و در شرایط آب و هوایی دچار آسیب شده بودند.
باقری با اشاره به این که هشت هزار شی تاریخی در این استان وجود دارد، اظهار کرد: سه هزار مورد از اشیاء قدیمی مربوط به دوره های مختلف تاریخی در این استان نیازمند مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: راه اندازی انجمن های میزاث فرهنگی در ۱۸۶ روستای این استان با ۷۰۰ نفر عضو از دیگر اقدام ها برای زنده نگه داشتن میراث فرهنگی کهن به عنوان هویت ملی نیاکان ماست.

باقری ساماندهی ۱۴ بنای تاریخی، ارسال ۲۰ اثر برای ثبت ملی به شورای مرکزی و فراهم کردن بستر واگذاری چهار بنای تاریخی برای احیا به بخش خصوصی از دیگر فعالیت های مهم امسال میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی کاروان سرا و حمام کهیار، چراغ چشم و حمام محمد از جمله آثار آماده واگذاری این استان به بخش خصوصی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۲۶ اثر تاریخی،فرهنگی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

باقری تصریح کرد: این آثار شامل بناهای تاریخی، کاروانسراها، پل ها، قلعه ها، بقاع متبرکه، زیرساخت های زندگی اجتماعی ایرانیان کهن مانند آب انبارها، آثار طبیعی و صنایع دستی است.

راه ملت

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی