نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. بهمن 1396 - 13:53
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل ،آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

خطیب جمعه یاسوج:دشمن لجوجی داریم و تا ضربه نزند به خواب نمی رود

حجت الاسلام حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج گفت:عمل باتقوا هرچند کم به نظر بیاید اما کوچک نیست و خداوند درقرآن می فرماید: عملی را قبول میکند که از افراد باتقوا سرزده باشد،بنابراین عملی که با تقوا انجام گرفته باشد پذیرفتنی است.

وی افزود: اعمال مومنان مانند بذری است ک در زمین میکارند کسی که سیه دل است مانند آن کسی است که بذر خود را روی سنگ میکارد، دسته ای دیگر هستند ک بذر خود را زیر سنگ میکارند و ثمری برای انان ندارد و به سنگ برخورد میکند و نتیحه ای ندارد، دسته ای دیگر هستند که بذر را میکارند و در کنار آن خار و خاشاک رشد میکند مانند کسانی که به حسب ظاهر مسلمان بودند و در کنار پیامبر بودند ولی حرص و طمع دنیا در دل انان وجود داشت و بذر کاشته شده را از بین برد.

حسینی در ادامه گفت: در انقلاب ما نیز کسانی بودند ک دلی مانند سنگ داشتند و راهنمایی های امام در دل انان اثری نکرد و طولی نکشید که راه انان از این ملت جدا شد، دسته سوم کسانی بودتد که بذر انقلاب را کاشتند ولی در کنارش خار و خاشاکی رشد کرد مانند اصحاب فتنه .

خطیب جمعه یاسوج در خطبه دوم به مطالبه گری مردم در کاه گذشته اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته مردمی که مطالبات به حقی داشتند خواستند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند تا مطالبات انها به اجرا دراید و عده ای از دشمنان این مردم را به سینه قرار دادند و به این انقلاب و پرچم توهین کردند و دشمن را شاد و خوشحال کردند و ترامپ ملت ایران را تروریست خواند.

حسینی بیان کرد: مردم مسلمان و دیندار ایران در 22بهمن حضوری پررنگ داشتند که در استان ما 35درصد بیش از سالهای گذشته در این مراسم شرکت کردند.

وی با اشاره به صحبت رهبر انقلاب مبنی بر 22 بهمن تماشایی گفت: همینطور هم شد و با این حضور این شیطنت کاران را کنار زدند و امثالی مانند ترامپ را تو دهنی محکم زدند و نقشه های دشمنان ایران نقش برآب کردند.

حسینی به شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و افزود:علفهای هرزه همان طور که مثل زده شد نگذاشت که بذر آنان به ثمر برسد و امام علی (ع) را کنار زدند، حضرت فاطمه زهرا (س) را به شهادت رساندند و اولین شهید ولایت لقب گرفتند.

امام جمعه یاسوج در ادامه بیان کرد: رضاخان یک حیوان قلدر و زشت را پروراند و به وسیله او به قدرت رسید و ملت ایران را چپاول کردند و بعد تاریخ مصرفش تمام شد و او را بردند انگلیس ها گفتند ما رضاخان را اوردیم و خودمان هم بردیم فرزندش نیز مانند خودش بود که 55سال به ایران ظلم کرد تا اینکه انقلاب اسلامی این خاندان کثیف را از بین برد، دشمنان خیلی هزینه کردند ولی موج توفنده انقلاب خار و خاشاک ها از بین رفتند و به یک قدرت در منطقه تبدیل شد و در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی پیشرفت های زیادی کردیم.

حسینی گفت: نسل گذشته انقلاب خون بار را به وجود اورد و جنگ را با موفقیت به پایان رساندند و شما نسل دوم و سوم باید این انقلاب را حفظ کنید، مقام معظم رهبری می فرمایند: شما جوانان نسبت جوانان انقلاب دید روشن تری دارید چرا که این انقلاب و حادثه های انقلاب را ندیدید ولی به این انقلاب وابسته و برای ان جان میدهید.

وی در پایان گفت: پیکر پاک سه نفر از خدمه کشتی سانچی به ایران بازگشته و راه شهادت را دوباره زنده کردند و عده ای از زوار مشهد الرضا به وسیله واژگونی اتوبوس به لقاءالله پیوستند اینها هم شهادت گونه ار دنیا رفتند.

*****************************************

خطیب جمعه لنده: خطر نفوذ در لایه های مدیریتی کشور باید جدی گرفته شود/حضور تماشایی مردم در راهپیمایی 22بهمن نقشه دشمنان را خنثی کرد

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده، ضمن قدردانی از حماسه حضور ملت در راهپیمایی 22بهمن گفت: حضور تماشایی و فوق العاده ملت ایران در راهپیمایی 22بهمن واقعا تماشایی بوده است.

وی افزود: ملت ایران در راهپیمایی 22بهمن به همه جهانیان و بدخواهان نظام ثابت کردند که پای ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب خویش ایستاده اند.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: 22بهمن مشق درس آزادی و آزادی در سایه عزت اسلامی بود که ملت ایران به حق با حضور تاریخی خود خواب دشمن را آشفته تر از همیشه کردند.

وی تاکیدکرد: در کنار این همه حضور باشکوه مردم نمی توان از گلایه مندی مردم در خصوص مسائل و مشکلات معیشتی آنان غفلت کرد.

محمودی اصل اظهارکرد: مردم از فاصله طبقاتی بیم مدیران و مردم ، اشرافیگری مسئولان، ناکارآمدی مسئولان واقعاً گلایه مندهستند.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: خطر نفوذ دشمن در لایه های مدیریتی کشور یکی نوع تهدید چدی است که باید مسئولان بیشتر مراقب باشند.

وی تصریح کرد: دولتمردان، نمایندگان مردم در مجلس و مردم و مسئولان باید با روحیه جهادی با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه بپردازند.

محمودی اصل گفت: دهه دوم فاطمیه فرصتی است تا عشق و محبت خود را به آن حضرت که همه وجودش را وقف اسلام و ولایت کرد نماییم.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: خطبه فدک حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای همه زنان و جوانان عالم هستی است.

*****************************************
خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا: حضورمردم درراهپیمایی 22بهمن تماشایی ترین رفراندم در این نظام بود/ ولایتمداری و اطاعت از رهبری عادل مهترین درس سیاسی حضرت فاطمه (س) است

خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا به موضوع مهم خانواده در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: الگو گیری از سبک زندگی غربی عامل فروپاشی خانواده دردنیای اسلام شده است.

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در خطبه های نماز جمعه مرکز شهرستان دنا به مسئله مهم خانواده و اهمیت آن در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت:یکی از مباحث و موضوعاتی را که همه اعم از جامعه مردم، مسئولان، حاکمیت و حتی دولت به آن توجه داشته باشند، مسئله مهم خانواده است.
وی ابراز کرد: تحکیم خانواده ها، رصد آسیب ها در خانواده و چاره جویی برای آنها یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید از طریق آموزه های دینی و قرآنی به آن نگریست.
امام جمعه شهر سی سخت تصریح کرد: قرآن یک خانه را به عنوان الگو و نمونه به عنوان خانواده معرفی کرده وآن خانه انبیاء، خانه وحی، خانه رشد و صلاح تعالی اولیاء و خانه خوبی های بوده که آن خانه حضرت فاطمه(س) و علی(ع)است.
مصباح نژاد به نظر صریح قرآن در مورد تحکیم خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده و خانه هایی هستند که خداوند اجازه داد رفعت و نام و مقام پیدا کند ،اجازه داد تا ستایش در ان خانه برده شود  و آن خانه خانه علی و فاطمه بود.
وی ادامه داد: در این خانه تجملات،تشریفات، رفاه زدگی نبود، بلکه در این خانه معنویت و خدا پرستی ،ارزشهای  الهی ،تعاون، ایثار، جهاد،شهادت و انفاق درراه خدا بودن بود که این نشانه هایی از خانواده اسلامی است.
خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا به مسئله مهم زوجین در خانواده و جامعه اشاره کرد و ادامه داد: وجود همسر در خانه برای آرامش است، آرامشی که مرد را از استرس و اضطراب دور خواهد کرد.
مصباح نژاد ادامه داد: کانون خانواده الهام بخش بوده و در این زمینه باید مردان همسرانشان بویژه زوج های جوان ابراز محبت کنند و این مهم عاملی برای تحکیم خانواده است.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم در مورد محبت مردم به زن و حتی زن به مرد گفته اند، اگر مردی به زن و همسرش بگوید دوستت دارم این ابراز محبت هرگز از قلب و سینه آن زن بر نمی گردد و این یعنی تحکیم خانواده است.
خطیب جمعه مرکز شهزرستان دنا ابراز کرد: در جامعه اسلامی بر خلاف غرب که زندگی ها مجردی ،خانواده ها فرو پاشیده و کارهای زشت و شنیعی مانند هم جنس بازی، یک ارزش غربی تلقی می شود و زندگی برای آن زندگی یک حیوان است، اسلام به عنوان کاملترین دین بر تحکیم خانواده تأکید کرده است.
مصباح نژاد ادامه داد: آموزه های دینی قرآن یکی از راههای تقویت مبانی خانواده و استحکام کانون مقدس آن و جلوگیری از افزایش آمار طلاق را وجود مودت و محبت و رحمت در خانه می داند.
وی با بیان اینکه این محبت و عشق را خداوند بطور فطری و غریزی در نهان انسان قرار داده که باید آن را حفظ کرد: گفت:مرحوم علامه طباطبایی می گویند مودت در قلب و رحمت در عمل است.
مصباح نژاد در ادامه با تسلیت فرا رسیدن شهادت مظلومانه حضرت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهیده راه دفاع از ولایت و هدایت گفت: اگر حضرت مریم مقدس مادر حضرت عیسی مسیح(ع) است، حضرت فاطمه زهرا (س) از او مقدس تر است.
وی ادامه داد: شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اولین ظلمی بود که منافقین نفوذی در انقلاب به رسول خدا و آل پیامبر روا داشتند و غصب فدک، حق فاطمه (س) وگرفتن حق ولایت حضرت علی(ع) سرپرستی جامعه اسلامی از این امام همام نقطه آغازبن این ظلم ها بود.
امام جمعه مرکز شهرستان دنا به حضور حماسی و سراسر عزت مردم ایران اسلامی در راهپیمایی22 بهمن اشاره کرد و گفت:حضور مردم در راهپیمایی بهمن امسال در چهلمین دهه انقلاب اسلامی تماشایی ترین و عظیم ترین رفرواندمی بود که برای تأیید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
مصباح نژاد ادامه داد: مردم ایران اسلامی در این روز با تمام وجود شرکت کردند که در این زمینه مسئولان باید قدر دان این ملت بصیر  و ولامت مدار و انقلابی باشندکه به خوبی از انقلاب اسلامی و آرمانهایش حفاظت و صیانت کردند.
وی در ادامه به سرنگوی جنگنده رژیم صهیونیزمی به دست رزمندگان مقاومت در سوریه اشاره کرد و گفت: انهدام جنگده اسرائیلی توسط رزمندگان سوری ضرب شست مقاومت از این رژیم نامشروع و غده سرطانی بود که نشان  از آسیب پذیری و زوال آن داد و در این موضوع باعث امید مسلمانان و مجاهدان مقاومت در جهان اسلام شد.

امام جمعه شهر سی سخت با انتقاد از سخن یکی از مسئولان در مراسم بزرگ22 بهمن امسال در مورد رفراندوم گفت: مسئولان محترم دولت در سطح عالی سعی کنند حرف های ناموجه را در چنین روزی مطرح نکنند و در روزی که به روز استقلال وآزادی این ملت شهره است و وفاق و اتحاد و انسجام را در پی دارد، چرا این آقایان سخن از رفراندوم می زنند که این سخنان، رفتاری خطا و ناثواب است.
وی بیان کرد: بازگو کردن این حرفها، با تفکراتمردم و قانون اساسی مغایرت داردو به وحدت خدشه وارد خواهد کرد.
مصباح نژاد به وظیفه اصلی مسئولان در قبال مردم اشاره کردو گفت: مسئولان به جای بیراهه رفتن از موضوعات مهم جامعه، به مسائل و مشکلات اصلی مردم از جمله بیکاری جوانان، تورم، عدم نقدینگی، عدم رونق، عدم حمایت از تولید ملی، آسیب های اجتماعی و.. توجه کنندو ذهن مردم را با سخن هایشان به بیراهه نرانند.

*****************************************

خطیب جمعه گچساران:برخی مسئولان به نوعی مردم فریبی می کنند / جشن‌هایی در شهرستان گرفته می‌شود که با احکام اسلامی مغایرت دارد

حجت السلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به ایام سوگواری بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهارکرد:پیشاپیش این مصیبت جانسوز را به همه مومنین ومومنات صمیمانه تسلیت عرض می کنم و امیدوارم خداوند به حرمت جایگاه و مقام زهرای مرضیه(س) به همه ما توقیق عنایت کندکه بیش از پیش معرفت پیدا کنیم.

وی افزود:ان شاءالله از فردا شب جلسه مراسمات روضه و سوگواری ایام فاطمیه با حضور سخنران برجسته کشوری به مدت 5شب در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)این شهربرگزار خواهد شد.

امام جمعه گچساران درادامه با تشکر به حضور باشکوه ملت ایران درراهپیمایی 22بهمن گفت:دراین روز ملت بزرگ ایران اسلامی مشت محکمی به دهن دشمنان اسلام و ایران اسلامی زدند،فتنه گران و در راس آمریکای جنایتکار آنچنان تلاش کردند که گفتند در 22بهمن مردم ایران علیه نظام و انقلاب شعار می دهند و دیدیم که ملت فهیم و بصیرایران اسلامی چنان دشمن را تو دهنی محکمی زدندکه اگر ذره ای هم شعور داشته باشند باید تا ابد دیگر دهنشان باز نشود.

حجازی درادامه تصریح کرد:گاهی اوقات مباحثی در این شهرستان پیش می آید که اولا توقع این است که پیش نیاید،بعدا محرمانه و دوستانه پیامی می دهیم و خواهش می کنیم که اجرای این مواردصلاح نیست ولی متاسفانه توجهی نمی شود.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:درد بسیار نگران کننده تر اینکه که برخی دراین خصوص می گویند اشکال شرعی ندارد،یعنی به نوعی رنگ دینی به برخی موارد می دهند ،کسی که فقیه نیست نمی تواند دربحث فقاهت نظر بدهد.

وی ادامه داد:متاسفانه خیلی نظر دراین خصوص داده می شود لذا مواردی در برخی جاها دیده می شود و قبل ها هم بود و تذکراتی هم داده شود اما توجهی نشد،دراین جشن ها از آلات لهو و لعب استفاده می شود بعد گاهی توجیه می کنند از این موارد صدا و سیما هم دارد که باید گفت صدا و سیما هم کارش غلط است.

حجازی افزود:اینکه دلیل نشد شما یک مجوز شرعی از فقیه جامع الشرایط بیاوریدما بارها هم به صدا و سیما هم اعتراض کردیم اما باز در شهرستان ما جلساتی گرفته می شود به اصطلاح جشنواره،کنسرت و امثالهم،این ها با مبانی شرعی مغایرت داردمخصوصا درحکومت اسلامی.

امام جمعه گچساران گفت:مسئول حکومت اسلامی باید عارش شود چنین جاهایی شرکت بکند و احساس کند که درشان یک مسئول نیست،بعد تذکر می دهیم ،نصیحت می کنیم و خواهش می کنیم،حالا برخی نامه هم می نویسند که بنده معمولا این نامه ها را جواب نمی دهند چون جوابی ندارند.

وی تصریح کرد:به این دلیل که گاهی اوقات دراین نامه ها از منظر فقاهت حرف می زنند؟!مقام معظم رهبری به عنوان فقیه جامع الشرایط و ولی امر مسلمین دراین خصوص بحث هایی دارند،ما نمی توانیم دراین موارد خودسرانه عمل کنیم.

حجازی ادامه داد:نظام ،نظام اسلامی است و مسئول نظام اسلامی باید به نظر فقیه جامع الشرایطی که در راس حکومت است توجه فرماید،نه به نظر دیگران چون نظر دیگران ملاک نیست و این خلاف انتظارو توقع است که گاهی مسئولین ما حتی دراین برنامه ها عکس هم می گیرند.

خطیب جمعه گچساران گفت:این عیب بزرگی است و گاهی خود مسئول می گوید ما نمی توانیم امتناع کنیم ،یعنی اختناق ایجاد شد؟ که اگر اینچنین است استعفا کندو کنار برود و بگوید این وضعیت را نمی خواهم.

حجازی تصریح کرد:خواهش می کنم به این موضوعات پایان بدهیدکه نه صلاح دین مردم است و نه صلاح دنیای مردم ،تک روی ،خودرایی ،خودمحوری و خودبزرگ بینی؛ که ما باید تابع و مقلد باشیم.

امام جمعه گچساران ادامه داد:فقط فقیه می تواند بگوید به نظر من،انتظار این است که این موارد دراین شهرستان جمع بشوند،گلایه های دیگری هم وجود دارد به تالارهای عروسی که بارها و بارها تصویب شد و قانون وجود دارد که زن و مرد از هم جدا باشند.

حجازی افزود:اینکه عرض کردم نبایدبا این مسائل به نوعی مردم فریبی کنیم ،شما با عقیده و با حلال و حرام مردم دارید به نوعی دهن کجی می کنیدو باز هم می گویید ما طرفدار مردم هستیم بعد می گویید چرا جلوی شادی و نشاط مردم را می گیرید؟!.

وی گفت:والله خدای این مردم از من و شما دلسوزتر این مردم است والله خدای این مردم از من و شما عالم تر است ،ما خدایی نکنیم.ما نمی توانیم بی خودی من منم کنیم.

امام جمعه گچساران درادامه اظهارکرد:توقع هم این است از روحانیت معظم استان حضرت آیت الله ملک حسینی، ائمه جمعه ،جماعت و همه روحانیت تبیین کنند مسائل را و حقایق را به مردم بگویندتا تصور نشود که حجازی فقط دراستان مُخل وحدت است؟!.

وی افزود:وحدت زیرچتر ولایت حاظریم جانمان را هم فدا بکنیم،ما می گوییم به حقیقت،شرع،دین ،اخلاق معنویت و خون شهداءتوجه شودبنابراین علمای بزرگ استان و شهرستان این مسائل را تبیین کنند و اگر این حقیر اشتباه می کنم نصیحت بفرمایند.

حجازی درادامه با اشاره با جان باختن 9تن از شهروندان گچسارانی درکاروان زیارتی حرم رضوی گفت:جمعی از زوار حضرت امام رضا علیه السلام به منظور پابوسی حرم مطهر رضوی به مشهد مقدس سفرکردند،اما تقدیر اینچنین شد که روح و جانشان امام رضا(ع) را زیارت کنند.

وی ادامه داد:قطعا امام رضاعلیه السلام بربالین همه جانباختگان عزیز حاضر شدند و امیدوارم خداوند به آبروی ثامن الائمه(ع)به مصدومین شفای عاجل عنایت فرمایند و مرحومین را با زهرای مرضیه (س)محشور گرداند.

امام جمعه گچساران درادامه گفت:توقعی از صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد دارم که مسائل مسائل روز که بیان می شود درصدا و سیما بیان شود و فردا نگویند امام جمعه گچساران فقط شهادت حضرت زهرا(س)را تسلیت گفت.

وی افزود:مسائلی مهمی که ضرورت دارد و مربوط به جامعه است بیان شود که اگر تبعاتی دارد بنده برعهده خواهم گرفت،و مسائل ضروری و لازم را پخش کنند تا حقایق معلوم شود.

*************************************************************

امام جمعه دهدشت :حضور مردم فتنه های ظهور کرده در انقلاب را برطرف کرد/ مسئولان مشکل بیکاری را رفع نمایند

 نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته دهدشت با حضور پرشور مردم به امامت حجت الاسلام سیدنصیر حسینی در مصلای امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.

امام جمعه دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی از شیطان به عنوان دام بزرگ برای انسان ها یاد و اظهار داشت: بیشترین حمله شیطان به کسانیست که در مسیر الهی حرکت می کنند.

وی بیان کرد: دنیا در چشم اولیا الهی مثل مار خوش خط و خالی است که اما در درون آن سمی کشنده دارد و هرگز فریب آن را نمی خورند و دنیا زده نخواهند شد.

حسینی با بیان اینکه افراد الهی دنبال کارهای بیهوده نمی روند، گفت: چنین انسان هایی همواره رضایت خدا و انبیا الهی را در نظر میگیرند و حضور آن ها در محافل معنوی چشمگیر است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند با وجود چنین افرادی با ایمانی، فتنه ها و بلایا را برطرف خواهد کرد.

خطیب جمعه دهدشت افزود: فتنه هایی که در انقلاب ظهور پیدا کرد، حضور مردم متدین بود که این فتنه ها را برطرف کرد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود شهادت حضرت زهرا(س) را یادآور شد و ضمن تسلیت شهادت این بانوی بزرگوار به همه مردم اظهار داشت: سراسر زندگی حضرت زهرا(س) برای ما الگو است.

وی زهد، معنویت، عفاف و معرفت را لازمه زندگی انسان ها دانست و تصریح کرد: خداوند برای هدایت ما انسان های  با عظمتی فرستاد تا درسی برای ما باشد.

امام جمعه دهدشت عنوان کرد: نیاز امروز جامعه ما الگوگیری از زندگی ائمه خصوصا حضرت زهراست.

وی حضور باشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن را یادآور شد و ضمن تقدیر و تشکر از این حضور جاودانه گفت: این حضور باشکوه دشمن را مایوس و ضربه مهلکی و مشت محکمی به دهن استکبار بود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مردم کار خود را انجام دادند و با حضور به نظام استحکام بخشیدند عنوان کرد: مسوولان وظیفه دارند مشکلات مردم در حوزه های مختلف اجتماعی از جمله بیکاری را رفع نمایند.

*****************************************************

امام جمعه شهر لیکک: حضور حماسی مردم در 9دی ها و 22 بهمن ها به معنای قبول انقلاب است/اندیشه برگزاری رفراندوم یک اندیشه غلط است

امام جمعه شهر لیکک در واکنش به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر برگزاری رفراندوم در ایران، گفت: حماسه های 9دی ها و 22 بهمن ها حامل این پیام شفاف است که ما انقلاب را دوست داریم و حامی انقلابیم و نیازی به رفراندوم نداریم و اندیشه برگزاری رفراندوم یک اندیشه غلط است.
نماز جمعه شهر لیکک ظهر امروز به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.
افروغی در خطبه های امروز ابتدا بر لزوم ترویج فرهنگ وقف و احسان در جامعه تاکید کرد.
وی گفت:پیامبر(ص) یکی از اعمالی را که ثواب آن بعد از مرگ هم قطع نمی شود،وقف و احسان نامید.
امام جمعه شهر لیکک از مردم خواست در زمینه توسعه مراکز فرهنگی و دینی وقف داشته باشند تا تاثیر آن در راستای دین دوچندان شود.
افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با تسلیت بمناسبت ایام حزن و اندوه اهل بیت(علیهم الاسلام)، ایام فاطمیه(س)، گفت: حضرت زهرای مرضیه (س) در کنار مظلومیت،یک مبارز بوده که آخرین آئین تربیت فرزند و شوهرداری را در کنار یک شخصیت مبارز سیاسی و دینی در وجود ایشان می بینیم.
امام جمعه شهر لیکک  نمومه کامل ولایتمداری است که تمام مراحل زندگی ایشان در راستای ولایتمداری بود ، حتی راز مخفی ماندن قبر مظهر آن حضرت هم برای جلوگیری از سوء استفاده حاکمان نااهل می باشد.
افروغی با تقدیر از حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: این پیش بینی حضور حماسی را رهبر حکیم و فرزانه ایشان داشتند که ایشان در پیامی حکیمانه از این حضور پر شور و حجماسی تقدیر و تشکر کرد.
وی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام تقدیر از حضور ملت، گفت: مسئولان باید با خدمت جهادی از مردم تشکر کنند.
افروغی افزود:این از افتخارات انقلاب اسلامی ایران است که برادران شیعه و سنی در کنار هم در ایام الله شرکت کرده و باهم زندگی می کنند.
وی  در پایان خاطرنشان کرد:حماسه های 9دی ها و 22 بهمن ها حامل این پیام شفاف است که ما انقلاب را دوست داریم و حامی انقلابیم و نیازی به رفراندوم نداریم و اندیشه برگزاری رفراندوم یک اندیشه غلط است.

**************************************************************

امام جمعه چرام: از قطار در حال حرکت بر ریل مطمئن امامت و ولایت محافظت کنیم

حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به این مطلب که ولایت و امامت باعث نظم بخشیدن به امور دنیا و حتی آخرت می شود،اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین درس هایی که باید از سیره حضرت زهرا ( س) گرفت،ولایت پذیری در عصر غیبت کبری است.
امام جمعه چرام با بیان اینکه نشانه های ولایت اهل بیت در تئوری ناب ولایت فقیه نمایان است،ابراز کرد: بر همه ماست مراقب باشیم از قطاری که بر ریل مطمئن امامت و ولایت در حرکت است خود را حفظ کنیم.
وی،افزود: اگر کسی به هر دلیل به سعادت خود پشت کرده و از قطار انقلاب و ولایت پیاده شود،چه باید کرد،برخی می گویند خداوند اهل بخشش است پس چرا نمی بخشد،بر اساس آیه 110 سوره نسا بخشش خداوند زمانی است که انسان به خطای خود پی برده باشد و بعد طلب مغفرت کند.
حجت الاسلام افشار،ادامه داد: عده ای که در فتنه های گوناگون به ملت و انقلاب ظلم روا داشتند و باعث خوشایند دشمنان نظام شدند،تاکنون هیچ گونه عذرخواهی نکرده اند و همچنان بر طبل اختلاف و فتنه انگیزی می کوبند،آیا از ناحیه مردم مومن و نجیب ایران اسلامی قابل بخشش هستند.
وی،گفت: هرچند بر این باور توجه داریم که به شرط توبه و عذرخواهی از ملت قطعا با رافت و گذشت از سوی ملت و رهبری معظم روبرو خواهند شد ولی تا این اتفاق نیفتاده طرح این موضوعات مطابق با مصالح ملی نیست.
خطیب جمعه چرام،تصریح کرد: صاحب نظران و مسئولان امر مراقب نوع سخن و مواضع خود باشند و نگویند چهل سال کینه را رها کنیم چرا که این امر کینه با دشمنان دین وانقلاب  قرانی است.بفرموده قران اشداء علی الکفار هستیم .
وی تصریح کرد: ما از کسی که با انقلاب بغض وکینه دارد ،ناامنی ایجاد کند واهل فتنه گری باشد کینه داریم.
انتهای پیام/

**************************************************************

امام جمعه سرفاریاب: اعتراض مردم از گرانی، بی عدالتی و بی کفایتی مسئولان است

سیدفرج الله پژمان درخطبه های این هفته سرفاریاب  بااشاره به ایه ۳۶سوره نحل بیان کرد:همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را بپرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید.

وی افزود:درحقیقت خداوند اسباب هدایت رابرای تمام مردم فرستاده که گروهی می پذیرند و هدایت می شوند و گروهی گمراه می شوند.

امام جمعه سرفاریاب در ادامه گفت:پس هدایت ازاوست وگمراهی ازماست.

خطیب جمعه سرفاریاب به مبارزه باظلم و فساد یکی دیگرازاهداف ارسال پیامبران اشاره و گفت:مبارزه عملی باظلمهاوفسادها در زمان پیامبران علاوه برهدف اساسی پرستش خداوند برفسادها و ظلمهای زمان خودهم مبارزه می کرند.

حجت الاسلام پژمان باتقدیر و تشکرازحضورپرشورمردم دریوم الله ۲۲بهمن عنوان کرد:مردم باحضورپررنگ خود در راهپیمایی بدخواهان خارجی و داخلی را پشیمان کردند و دست ردبه سینه آنان زدند.

وی ادمه داد:حضورمردم درصحنه می گوید که مسولان کمر همت ببندند و به این مردم خدمت کنند تا مشکلات آنان رفع شود.

حجت الاسلام پژمان به تلاش دشمنان اشاره واظهارداشت:دشمنان تلاش می کردند که مردم را ازانقلاب رویگردان و مایوس کنند و بگویند برای ارزشها اعتقاد ندارندامامردم باحضورجواب همه رادادند.

امام جمعه سرفاریاب عنوان کرد:رئیس جمهور به جای شبهه واردکردن و بااعتقادات و مقدسات مردم بازی کردن به فکرگرانی و بی عدالتی ها باشد.

وی افزود:اعتراض مردم برگرانی ،بی عدالتی و بی کفایتی برخی مسولان هست.

حجت الاسلام پژمان به بحث جدید رئیس جمهور یعنی رفراندم هم اشاره وافزود:با این بحث ها و مسیرها را عوض کردن،مشکلات حل نخواهد شد و به جای این کارها اختلاس ها و بی عدالتی ها و عدم برخورد با متخلفین رابه رفراندوم بگذارید.

**************************************************************

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی