نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. بهمن 1396 - 6:40
نشست صمیمانه دکتر احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اصحاب رسانه شب گذشته به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ شب گذشته نشست اطلاع رسانی دکتر احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار گردید.

در اتبدای این دیدار دهبانی گفت: در زمان تصدی استاندار همواره دغدغه داشتند که با اصحاب رسانه نشست داشته باشند که وی گفتند باید زمانی بگذرد تا در خدمت اصحاب رسانه باشیم.

وی افزود: خلاصه عرض کنم جلسه قبل تدارک دیده شد که قرار شد جلسه ای برگزار شود ولی به خاطر جلسه استاندار در تهران به تعویق افتاد.

 40 سایت خبری مجوز دار در سطح استان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تصریح کرد: طرح ساماندهی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدتی است ساماندهی شده است که ما امروز بیش از 40 سایت خبری مجوز دار در سطح استان داریم.

وی اضافه کرد: 15 خبرگزاری در استان داریم که به صورت نمایندکی اداره می شود و در جلسات و نشست های متعدد با مسولین ذی ربطی که داشته ایم آنها تاکید کرده اند که خبرنگاران کلاس های حرفه ای را بگذارنند.

دهبانی با اشاره به برگزار کلاسهای روزنامه نگاری اداره فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: در این راستا کلاس هایی با استادان مجرب برای ارتقا حرفه خبرنگاری در استان انجام داده ایم.

رسانه باید امنیت داشته باشد

وی افزود: به همان مقداری که می گوییم رسانه باید امنیت برای استان بیاورد بر این باوریم که رسانه هم باید امنیت داشته باشد.

 ما اصل راه را پیموده ایم و در گردنه های آخر هستیم

در ادامه استاندار گفت: انقلاب ما پدیده ای بود که دگردیسی سیاست را در حوزه جهانی تحت تاثیر خود قرار دادو این در چهار دهه قابل بررسی و توجه است.

وی اظهار کرد: امروز می بینیم فرصت های ما در حوزه های مختلف کجا بود و الآن کجا هستند و ملتی که دارای تمدن است باید وجود داشته باشد و در جهان اظهار وجود کند.

احمدی تصریح کرد: در آن زمان کشورهای خلیج فارس ثروت ما را به غارت می بردند ولی امروز هرچه داریم متعلق به فرزندان این آب و خاک است.

وی اضافه کرد: ما اصل راه را پیموده ایم و در گردنه های آخر هستیم وکشوری که تا دیروز برای او حاکم و حکومت تعیین می کردند امروز سیاستگران آمریکایی مثل کارتر می نویسند که امروز روسای جمهوری بدست پیرمرد جماران تعیین می شود.

استاندار تصریح کرد: یک قلم پیشرفت را باید با ارتقا تخت های بیمارستانی در سطح استانی از سطح متوسط کشوری جلو خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: امروز در سایه این انقلاب گاز به دیشموک و قلعه رییسی اتفاق می افتد و باید قدردان این نعمت ها باشیم و همه باید قدردان باشیم بخصوص خبرنگاران که مسیر را تحلیل می کنید بیشتر در این راه گام برداریم و اگر کاستی است دلسوزانه اقدام نماییم.

تراز رسانه استانی را به جایگاه اصلی خود برسانیم

احمدی بیان کرد: تلاش کنیم که تراز رسانه استانی را به جایگاه اصلی خود برسانیم و جامعه ای که رسانه نداشته باشد خمود و دچار کسالت است.

وی با بیان اینکه رسانه ای که به منافع ملی می اندیشد فراتر از دیگران را می بیند و نگاهش در راه ارتقا ملت و جامعه است، گفت: آن کسی که یاس و ناامیدی به جامعه تزریق می کند به تعبییر امام راحل از جنود شیطان است.

استاندار اظهار کرد: نباید دغدغه یک فرد و یا یک حزب خاص باشیم و باید فراتر از لایه ها ببینیم و بهتر بیندیشیم و بهتر ببینیم و الآن با توجه به نیاز روز جامعه بیشتر نیاز به همدلی داریم و دشمن در حال حاضر با ورود به جنگ نرم در حال خصومت است.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از سرمایه است و از لحاظ موقعیت بی بدیل است و من نیاز دلسوزان را می طلبد و تنوع گیاهان بی بدیل رودخانه و چشمه ساران نفت و گاز و کجای دنیا شما می بینید و ایالت آمریکا با همه عظمتش شاید یکی از این ها را داشته باشد.

قلم های خود را روی چیزهای کوچک نگذارید

احمدی تصریح کرد: قلم های خود را روی چیزهای کوچک نگذارید و اگر بزرگ ها را ببینید بدون شک آرام آرام به جایگاه خود خواهید رسید.

وی اضافه کرد: یک مدیر در یک بازده زمانی خاص نمی تواند استان را از مشکلات برهاند و یک سوال از  خود بکنید اگر جای استاندار بودم آیا این سوال قابل پرسش است؟

احمدی با اشاره به همدلی در رفع مشکلات یادآور شد: هیچکس بدون زحمت نمی تواند به موقعیت برساند اگر استانمان را با قلم های درست یاری نماییم، می توانیم در رفع مشکلات این منطقه گام برداریم.

تلاش برای جدایی، قلم مخرب است

وی افزود: واقع بین باشیم و این استان فرصت دلرد و قابلیت دارد ولی با وضع مطلوب فاصله داریم و بهره گیری از ظرفیت ها باید بیشتر شود و از همه طیف های مختلف باید در این راه دلسوزانه و غیرتمند گام برداریم.

استاندار اظهار کرد: کمک کنیم که نخبگان و روحانیون کنار هم قرار گیرند از شکاف ها به عنوان فرصت برای جدایی استفاده نکنیم و این قلم مخرب است و این نگاه یک تاریخ جامعه مدنی نیست که در راه شکاف ها قدم برداریم.

وی تصریح کرد: باید نگاه مان باید نگاه وصل کردن باشد نه نگاه فصل کردن باشد و رسانه خوب باید مسولان و مردم را با نگاه و قلم خود کنار هم جمع بیاورند.

ما باید فرهنگ را به خاطر پیشرفت این استان دنبال نماییم

احمدی بیان اینکه نباید نیش بزنیم که این نیش زدن ها اخوت و برادری را از بین می برد، ابراز داشت: دومین نکته این است که تغییر و تحولات را با سعه صدر انجام می دهیم و ما باید در این راه یک بازارایی بکنیم که با سرعت دادن به این فرایند فرصت بدهیم.

وی اظهار کرد: اینکه بگوییم در آذربایجان کل کارها  برای پایین آمدن نرخ بیکاری بر دوش دولت بوده است ، اینطور نیست و این مردم هستند که کمک می کنند.

احمدی تصریح کرد:  کارآفرینی به این معنی است که ما باید سر سفره خودمان باشیم و ذره ای دندان روی جگر بگذاریم و با ایجاد فضای همدلی بگذاریم تغییرات در جهت منافع این استان صورت بپذیرد.

وی ابراز داشت: ما باید فرهنگ را به خاطر پیشرفت این استان و به عنوان یک ارزش دنبال نماییم و ترازمان این نباشد که یک مدیر به ما لبخند بزند.

تغییر رویه به مذاق بعضی ها خوش نمی آید

استاندار اضافه کرد: نوید به شما بدهم که سفر وزیر نفت، با طرح های صنعتی نفت و گازی  روبرو هستیم که با کامل شدن آن نه تنها ما بیکاری در استان نخواهیم داشت بلکه مجبوریم از بیرون استان نیروی کار وارد کنیم.

وی افزود: وقتی فردی به زنگنه می گوید من را به عنوان یک نیروی نگهبان معرفی کن این درد است و من به روحانیونی که دو هفته پیش در خدمتشان بودم گفتم بروید با کشاورزان کار بکنید و سر ظهر هم با آنها نماز بخوانید بعد پیشرفت در این استان و مملکت را می فهمیم.

احمدی اضافه کرد: وقتی می گوییم مدیر با دست پر پیش ما بیاید به خاطر برادران و خواهران شما است و بعضی مدیران در این راه بی خیال بودند و می خواهیم در این راه تغییر رویه بدهیم و به مذاق بعضی ها خوش نمی آید.

به مدیران فرصت بدهیم تا در راستای مشکلات استان گام بردارند

وی اظهار کرد: امروز کلنگ نیروگاه سیکل ترکیبی برق را با اعتبار دو هزار میلیارد در دهدشت به زمین زدیم و به جای این حاشیه ها و حرف و حدیث ها به مدیران فرصت بدهیم تا در راستای مشکلات استان گام بردارند.

استاندار با بیان اینکه از مدیرانی که کاهلی می کنند هم مطالبه گری نماییم، تصریح کرد: وزیران را برای نشستن به استان دعوت نکنیم بلکه برای کم کردن کاستی ها در این استان گام برداریم.

گوهرگانی تازه نفس، پیگیر واحدهای صنعتی

وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی خوابیده که به همت گوهرگانی تازه نفس این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

احمدی با اشاره به مشکلات اضافه کرد: کوچک و بزرگ نکنیم و باید با جدیت این مشکلات را پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: فردا در روز 22 بهمن است و با حضور خانواده خودمان باید دین خود را به شهدا ادا نماییم و دلسرد نشویم و آینده درخشانی برای کشور داریم.

در پایان نوبت به جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران به استاندار رسید که خبرنگار چهارفصل از استاندار پرسید با توجه به اینکه استان در حوزه مصرف اینترنت رتبه سوم را دارد، در بحث خودکشی رتبه چهارم و در طلاق و بیکاری دارای رتبه های بالای کشوری است چه تدابیری در این زمینه اندیشیده اید؟ گفت: بنده همان اهتمامی که برای اقتصاد دارم مسایل فرهنگی را هم رصد می کنم بارها از دهبانی خواسته ام که در بحث نشاط برنامه هایی را تدارک ببیند.

احمدی اضافه کرد: استاندار دستگاه هماهنگ کننده است و مدیران باید در این راه گام بردارند و شما خبرنگاران دلسوز باید از مدیران بخواهید که در این راستا تلاش کنند.

انتهای پیام /

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی