نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. مرداد 1396 - 13:10
مدیرکل فرهنگ و ترویج قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت:وزارت ارشاد به تنهایی نمی تواند در ترویج ترویج قرآن کارساز باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از صبح زاگرس؛ اصغر امیرنیا در جلسه شواری فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سند راهبری خوبی برای ترویج فرهنگ قرآنی در دولت یازدهم و با استفاده از تجربیات گذشته تهیه شده است، افزود: امیدواریم در سند چشم انداز 1404 جایگاه خوبی در حوزه ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی داشته باشیم .

وی با بیان اینکه قرآن و عترت با هم هستند و تفکیک پذیر نیستند، اظهار کرد: یکی از فعالیت هایی که باعث تفرقه بین قومیت ها می شود جدا کردن قرآن از تمامی ادیان است که این کار بسایر ناپسند است.

مدیرکل فرهنگ و ترویج قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه بهره برداری از ظرفیت های مردمی و کاهش حضور دولتی ها در حوزه قرآن و عترت باید انجام شود، تصریح کرد: شاخص های خوبی در حوزه های هیات های مذهبی، نشست های قرآنی خانگی، مسابقات و جشنواره ها و آثار و محتواهای قرآنی حمایت می کنیم.

امیرنیا با بیان اینکه قرآن برای همه است و هیچ فردی نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد، تاکید کرد: به عنوان یک دستگاه دولتی مدیران می توانند برای آخرت خود نیز کار انجام دهند.

وی کارهای خود جوش در حوزه قرآن را خواستار شد و افزود:  وقتی از ناچیز بودن اعتبارات قرآنی حرفی می زنیم همه گریه می کنند اما متاسفانه در مجلس و جاهای دیگر به خوبی کمکی برای افزایش اعتبار انجام نمی دهند.

مدیرکل فرهنگ وترویج قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه عشق و علاقه همه ما به قرآن زیاد است، گفت: همه دغدغه این را دارند که ترویج فرهنگ قرآنی انجام شود اما باید در این زمینه همکاری کنند.

وی هفته قرآن و عترت را فرصت خوبی برای تروج و تبیین فرهنگ و ارزشهای قران عنوان کرد و ادامه داد: جامعه هنری، اصحاب فرهنگ و دانش آگاهی های لازم را در این زمینه دارند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی