نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. مرداد 1396 - 8:54
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: 12 میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت پسماند شهر مادوان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ پژمان نیک اقبالی درجلسه کارگروه مدیریت پسماند استان، افزود: این مبلغ به ‌حساب شهرداری یاسوج به‌ عنوان متولی انجام کار واریز خواهد شود.
وی اظهار داشت: اعتبار برای فنس کشی در اطراف منطقه دوپشته روستای دشتروم شهرستان بویراحمد و به منظور جلوگیری از آتش زدن زباله‌ها توسط افراد سودجو در نظر گرفته می شود.
معاون عمرانی استانداری بیان کرد: آتش زدن این زباله‌ ها سبب متصاعد شدن گازهای خطرناک می‌ شود که برای اهالی روستاهای اطراف منطقه دوپشته دشتروم زیان آور است.
نیک اقبالی عنوان کرد: تولید پسماند در شهر یاسوج روزانه 240 تن با سرانه 350 گرم به ازای هر نفر است.
وی ابراز داشت: کمترین میزان تولید پسماند در استان مربوط به شهر دوگنبدان با 50 گرم به ازای هر نفر در روز است.
معاون عمرانی استانداری تصریح کرد: بهترین روش برای کاهش تولید پسماند در این استان تفکیک زباله در مبدا و در نظر گرفتن ظرف‌ های مخصوص توسط شهرداری‌ های 17 گانه در راستای جداسازی زباله‌ های تر و خشک، شیشه، کاغذ و پلاستیک از یکدیگر است.
نیک اقبالی بیان کرد: کمپین «نه گفتن به ریختن زباله» به زودی در شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران در قالب یک مانور دسته جمعی برگزار می ‌شود.
وی افزود: در همین مانور جمعی از مردم یاسوج و مسئولان اجرایی استان با حضور در سطح این شهر و مکان‌ های تفریحی و گردشگری آن اقدام به جمع آوری زباله و پاکسازی محیط می‌ کنند.
هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم گفت: 2 مکان برای دفن زباله برای شهرستان بهمئی شامل منطقه شمال کوه ماغر و دیگری در قسمت جنوبی شهر لیکک پیشنهاد شده است.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی