نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. مرداد 1396 - 11:56
از مجموع نظرات اعضای جدید شورای شهر یاسوج آنچه می توان برداشت کرد این است که شهر یاسوج باید منتظر تغییر کلی در حیطه شهرداری باشد.

شوراهای اسلامی شهر و روستا شوراهایی هستند که در شهرها و روستاها ایران بطور جداگانه با رای مردم همان حوزه انتخاب می‌شوند. شورای هر استان از نمایندگان منتخب شوراهای شهرستان‌های تابعه هر استان تشکیل می‌شود.

شروع به کار شوراهای اسلامی از ۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۸ و همزمان با پیام امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه‌ای از سوی سیدعلی خامنه‌ای آغاز گردید. این نهاد مردمی فعالیت‌های گسترده و مؤثری در کل کشور دارد.

انتخابات شورای شهر تنها انتخابات سراسری در کشور است که بدون نظارت شورای نگهبان برگزار می‌شود. بررسی و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی برعهده هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

یاسوج یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد و  مرکز شهرستان بویراحمد است و در شمال شرقی استان واقع شده‌است. این شهر 280 هزار نفر جمعیت دارد که در این انتخابات شورا ۲۴۵ نفر برای شرکت در کارزار انتخابات کاندیدا شدند که از مجموع این افراد ۲۴۰ نفر تایید صلاحیت شدند.

این انتخابات با حضور چهره های شاخصی از جمله سید هدایت اکبری، هدایت الله امیری، زهرا زمانی، سعید پایدار، علی علی پور، خدابخش امیری، الهه شیروانی،  زریر شجاعی خو و... همراه بود. نتایج انتخابات شورای شهر بالاخره اعلام شد و نتیجه ای را به شرح زیر رقم زد:

فرشاد نگین تاجی  ۱۶۷۷۶

محمدرحیم دهراب پوردولت آباد  ۱۰۲۸۲

سیدهدایت اکبری  ۹۶۰۸

مسعود خوبانی  ۹۳۵۹

علی اکبری تبار  ۹۲۱۸

فرشید احمدی کیش  ۷۱۸۲

کیوان آشنا  ۷۰۶۰

در اینجا به شرح و بسط شعار ها و گفتمان هر یک از منتخبان شهر می پردازیم.

فرشاد نگین‌تاجی

فرشاد نگین‌تاجی دانشجوی دکترای معماری – طراحی شهری از دانشگاه بو علی سینای همدان ، داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر علت حضور خود در این دوره را نیاز امروز شهر به شنیده شدن صدای مردم عنوان کرد و گفت: شورای شهر در ذات خود تجلی و برایند تفکرات مردم است و باید ایده ها، تفکرات، توقعات و نیازهای شهر و شهروندان را برآورده کند و به عنوان پل ارتباطی، انتظارات و خواسته های مردم را خوب ببیند و انتقال دهد و در جایگاه متخصص و کارشناس آن را پیگری کند

وی با اشاره به ضرورت توجه به مسئله تخصص گرایی در حوزه شوراهای شهر گفت: حوزه مدیریت شهری ابعاد مختلفی از جمله حوزه اجتماعی، فرهنگی، مبلمان شهری، ترافیک، ساختمان سازی و بخش های معتعدد دیگری دارد و قطعا به هر میزانی که نگاه به این حوزه در شورای شهر تخصصی تر باشد، بهتر می توان امور را مدیریت و برنامه ریزی کرد.

محمد رحیم دهراب پور

دهراب پور متولد ۱۳۳۲ شهر یاسوج، از اصولگرایان شاخص شهرستان‌ بویراحمد، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است.

دهراب پور در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره شهردار می گوید: طبیعی است که یک مجموعه هفت نفری با توجه به اختلاف سلایقی که خواهند داشت در ارتباط با تصمیمی گیری خودشان برای ثبیت مدیریت و یا تغییر اصلاح مدیریت تصمیمات یکسانی نخواهند داشت.

اماآنچه در جایگاه شورا سرنوشت ساز بوده و هست، شورا از قوانین محکم و شفای برخوردار است که یکی از این قوانین تثبیت مدیریت و یا تغییر آن مدیریت است که نهایتاً به جمع بندی های که اعضاء خواهند داشت و اکثریت آن شورا به چه نتیجه ای خواهند رسید پایان می پذیرد.

در زمان حال رایزنی های زیادی در این خصوص در حال شکل گیری و انجام است و بالاخره جمع بندی چه خواهد بود و اکثریت به چه  نتیجه ای خواهند رسید با شروع به کار شورای جدید مشخص خواهد شد که تصمیمات کارشناسی شده ای اتخاذ گردیده است.

آنچه در این فرایند(انتخاب شهردار) تأثیر گذار است خواست مردم  است که بر اساس تصمیم آنها برای انتخاب اعضای فعلی شورا همه آن را به عینه دیده اند.

سید هدایت اکبری

هدایت اکبری عضو شورای شهر دور چهارم یاسوج و رئیس حزب اعتدال و توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد است

سید هدایت اکبری در یاسوج اظهار داشت: کمک به توسعه شهری، برطرف کردن مشکلات مردم و تحقق خواسته‌های قانونی و به حق مردم در اولویت برنامه‌های منتخبان شورای شهر یاسوج است.

مسعود خوبانی 

مسعود خوبانی دارای مدرک دکترای علوم سیاسی می باشد.  وی تخصص را مهمترین ملاک انتخاب شهردار آینده یاسوج ذکر و یادآورشد: انتخاب شهردار یاسوج فارغ از رنگ و بوی قومی و قبیله ای صورت می گیرد.

علی اکبری تبار 

عضو فعلی شورای شهر یاسوج در زمان ثبت نام در انتخابات شورا ها گفته بود که شورای اسلامی یعنی جایگاهی که گروه های مختلف شهروندان در تدوین ،اجراء و ارزیابی آن شهر نقش داشته باشند.

فرشید احمدی کیش

وی با بیان اینکه توسعه جریانی چند بعدی است، در زمان ثبت نام در انتخابات شوراها گفت: هدف اصلی ورودم به انتخابات شورای شهر یاسوج حذف نابرابری‌ها است.

کیوان آشنا

کیوان آشنا دارای مدرک کاشناسی عمران و دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت ساخت می باشد. آشنا سابقه ای طولانی در عرصه پروژه‌های عمرانی دارد.

وی پیش از این گفته بود:اولین و اصولی ترین مطالبه مردم صادقه بودن منتخبین با مردم است؛ آنچه شعار می دهیم باید در عمل به عینه دیده شود. اگر منتخب مردم شعار بدهد و عمل کند با استقبال روبه رو خواهد شد و نتیجه عکس این موضوع در عملکرد نه مردم به آنها در دوره های دیگر است.شعار ما خدمات رسانی صادقانه به شهروندان است

انتخاب شهردار، اولین وظیفه شورا

انتخاب شهردار براي مدت چهار سال در قانون اساسي از وظايف و اختيارات شوراي اسلامي شهر می باشد. شورای شهر یاسوج نیز بنا به وظیفه ذاتی خود باید شهردار جدید را را انتخاب نماید که این انتخاب باید حدود 40 روز آینده مشخص شود.

در طی مدت اخیر بحث انتخاب شهردار بیش از پیش داغ شده و رسانه های محلی استان یکی از موضوعات مهمی که اخبار آنها را تشکیل داده است همین خبر است. آنچه که از اخبار و جراید محلی نقل می شود این است که برخی بر ماندن شهردار فعلی، مهندس جاوید نظر دارند، عده ای دیگر بر تغییر شهردار فعلی و معرفی نستهین مقدم تکیه دارند.

محمد علی جاوید متولد شهر چیتاب از توابع شهرستان بویراحمد دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت شهری می‌باشد و در حال حاضر دانشجوی دوره دکترا رشته برنامه ریزی شهری دانشگاه اصفهان است و 14 سال سابقه اجرایی در شهرداری سی سخت، سازمان همیاری شهرداری‌های استان، بخشداری کبگیان، بخشداری پاتاوه و مدیر کل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد را در پرونده سوابق خود دارد.

البته در این میان عملکرد جاوید در شهرداری یاسوج عملکردی قابل قبول می باشد که شاید یکی از عللی که باعث شده است اعضای شورای شورا محمد علی جاوید را به عنوان یکی از گزینه های خود برای شهرداری آینده شهر یاسوج قرار دهند همین موضوع باشد.

نستهین مقدم دانشجوی دوره دکتری مدیریت استراتژیک در کارنامه خود مدیر آب‌وخاک استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و همچنین معاون مدیر آب‌وخاک کشور را در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون مدیرعامل مجتمع اقتصادی کوثر دنا است

در اینجا نظرات اعضای جدید شورای شهر را که طی چند روز اخیر درباره معرفی شهردار جدید بیان کرده اند، بررسی می کنیم و از این منظر به یک نتیجه تحلیلی خواهیم رسید

در این بین مسعود خوبانی گفت: هنوز شهردار یاسوج انتخاب نشده است و رسانه‌ها از انتشار چنین اخباری خودداری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود گزینه شهرداری آینده یاسوج فردی با نام «نستیهن مقدم» است؟ اظهارداشت: ایشان در دوره گذشته هم تا ۴۸ ساعت از انتخابشان توسط شورای چهارم گزینه نهایی بود اما در روز آخر مهندس «جاوید» شهردار شد.

این منتخب پنجم شورای اسلامی یاسوج افزود: آنچه در فضاهای مجازی منتشر شده بطور حتم تغییر خواهد کرد و بنظر ما قطعی نیست.

مسعود خوبانی با بیان اینکه شهردار آینده این شهر از سوی متتخبین پنجمین دوره شورای یاسوج انتخاب نشده است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و از این جلسه اطلاعی ندارم و در جریان این نشست نیستم.

فرشید احمدی کیش منتخب شورای پنجم شهر یاسوج نیز این زمینه گفت: "نستهن مقدم" بعنوان شهردار جدید یاسوج مشخص شده است.

فرشا نگین تاجی منتخب شورای پنجم شهر یاسوج نیز  گفت: از ابتدا سعی کردیم که تیمی یک دست باشیم اما بنا به دلایلی ترکیب 5 به 2 شد.

نگین تاجی بیان کرد: در این بین تعدادی گزینه مطرح شد. یکی از منتخبان آقای مقدم را معرفی کرد اما برخی منتخبان گفتند که آقای مقدم گزینه خوبی است و ما اعلام کردیم براساس جدول رتبه بندی و امتیاز دهی باید مشخص شود که می‌تواند شهردار شود یا نه. تعدادی از دوستان گفتند اگر آقای مقدم نهایی نشود از شما جدا می شویم. یعنی در واقع روند اصولی و علمی که برای انتخاب شهردار تعریف کرده بودیم زیرپا گذاشتند. ما مخالف شهردار شدن مقدم با این روند هستیم بنابراین باید براساس جدول امتیازدهی شود؛ اگر امتیاز لازم را آورد جزء گزینه های اصلی مطرح شود و شاید هم رای بیاورد.

علی اکبری تبار یکی دیگر از منتخبان شورای پنجم یاشوج نیز ضمن تایید این خبر گفت: در نشست غیر رسمی نستهن مقدم، بعنوان شهردار جدید یاسوج انتخاب شد.

محمد رحیم دهراب پور دیگر عضو شورای پنجم با بیان اینکه عنوان کردن انتخاب نستهین مقدم به عنوان شهردار مقدمه چینی برخی از اعضای شورای شهر یاسوج است، تصریح کرد: اینکه الان قبل از اینکه هیات رئیسه تشکیل شود و کارهای قانونی خود را انجام دهد کار درستی نیست و آنهایی که این فرد را مطرح کردند به دنبال منافع خود در آینده هستند.

آنچه که از نظرات اعضای جدید شورای شهر یاسوج می توان برداشت کرد این است که شهر یاسوج باید منتظر تغییر کلی در حیطه شهرداری باشد.

در پایان باید گفت که انتخاب شهردار یکی از موضوعاتی است که باید به دور از هرگونه سیاسی بازی و با در نظر گرفتن تخصص فرد مورد نظر جهت برطرف کردن مشکلات شهر یاسوج بررسی شود. اعضای شورا در راستای برطرف کردن مشکلاتی که وعده هایی در برطرف کردن آن دادند در معرفی شهردار کارآزموده و اهل عمل تلاش خود را دوچندان کنند.

انتهای پیام/1560

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی