نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. مرداد 1396 - 14:42
دبیر ستادجشن های مردمی زیرسایه خورشید گفت: کاروان حامل پرچم آستان قدس رضوی فردا یکشنه وادر یاسوج می شوند و در شهرستان های مختلف استان نیز حضور پیدا می کنند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل، به نقل از ایل بانو، ستار هدایت خواه در نشست خبری دهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید ضمن تبریک دهه کرامت گفت: نزدیک به 10 سال است که به همت جوانان آستان قدس رضوی کاروان هایی از خدام امام رضا (ع) به همراه هدایایی متبرک در استان های مختلف حضور  می یابند و زمینه را برای زیارت از دور مردم فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه این کاروان نیز مدت چهار سال است که وارد استان می شوند، گفت: کاروان خادمان و حاملان پرچم اما رضا (ع) فردا 8 مرداد ماه وارد استان می شوند و در میان جمع مردم حضور پیدا می کند و برنامه های مختلفی نیز اجرا می شوند.

سرپرست دفتر استان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مهمترین اهداف این برنامه ها این است که در اول زمینه  برای آنهایی که نمی توانند به زیارت امام رضا بروند فراهم می شود که از دور امام رضا (ع) را زیارت و طلب حاجت کنند.

هدایت خواه ادامه داد: این برنامه به همت موسسه جوانان آستان قدس در سراسر کشور اجرا می شود و علاوه بر آن نیز در 35 کشور نیز این کاروان کار حمل پرچم امام رضا(ع) را انجام می دهند که هدف از اجرای این برنامه ها تبلیغ و ترویج سنت، شیوه و سبک زندگی رضوی است که مردم با زندگی رضوی آشنا شوند.

وی تصریح کرد: در فضای امروز که مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته ایم می توان گفت یکی از عوامل مقابله است و می تواند در زندگی مردم بسیار تاثیر گذار باشد همچنین از دیگر برنامه های موسسه جوانان آستان قدس رضوی ترویج سنت حسنه کمک و توجه به قشر مظلوم و محروم جامعه است.

برنامه های حضور کاروان خادمان امام رضا در یاسوج

سرپرست دفتر استان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد  افزود: این کاروان در کنار حضوری که در استان دارند هدایایی برای عموم مردم و گاهی هدایای خاص برای برخی از بیماران و یا نیازمندان از طرف آستان قدس هدیه می دهند با توجه به اینکه آستان قدس رضوی کمک هایی در راستای کمک به نیازمندان، ایتام سادات، کمک به بیماران زمین گیر انجام می هدو با توجه به اینکه دهه کرامت است می توان گفت این دهه لطف بیشتر از پیش امام رضا (ع) برای مردم نمایان می شود.

وی به برنامه حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان اشاره کرد و گفت: کاروان پنج نفره خادمان و حاملان پرچم آستان قدس رضوی فردا وارد یاسوج و به پاتاوه می روند در انجا برنامه های مختلفی از جمله دیدار با خانواده شهدا، استقبال مردم، و عیادت از بیمار زمین گیر انجام می شود همچنین بعد از پاتاوه وارد مارگون می شوند و در این شهر نیز برنامه های مختلفی از جمله دیدار با خانواده شهدا و امام جمعه انجام می شود.

هدایت خواه عنوان کرد: کاروان زیر سایه خورشید بعد از این دو شهر به ترتیب به یاسوج، بهمئی، لنده، دهدشت و چرام وارد می شوند و برنامه های مختلفی از جمله دیدار با خانواده شهدا و بیماران زمین گیر، دیدار با مردم مناطق محروم، جشن های مردمی، دیدار با امام جمعه هر شهر و غبارروبی گلزارهای شهدا انجام می شود.

دبیر ستادجشن های مردمی زیرسایه خورشید تصریح کرد: سفر کاروان خدام امام رضا (ع) 6 روز به طول می انجامد و در روز آخر دیدار با نماینده ولی فقیه در یاسوج انجام می شود و جشن مردمی نیز عصر روز جمعه در پارک ساحلی یاسوج برگزار می شود.

انتهای پیام/1560

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا