نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. خرداد 1396 - 8:46
مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیام های جداگانه ای به هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همگان را به شرکت در این جشنواره دعوت کرند.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل،متن این پیام ها به شرح زیر است:

 

امام جمعه شهریاسوج: جشنواره کتابخوانی رضوی شناخت هرچه بهتر سیره و سبک زندگی حضرت ثامن الحج است

بسمه تعالی

رأفت و مهربانی مبتنی بر احادیث رضوی، اولویت علم و دانش و تاثیر آن در زندگی بر اساس آموزه‌های حضرت امام رضا(علیه السلام)، صبر ومقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات در سیره رضوی، تأکید بر جایگاه خانواده و ازدواج در مفاهیم رضوی، توجه به سلامتی بر اساس طب اسلامی (طب الرضا)، پرهیز از اسراف و تبذیر در سیره رضوی و اهمت عبادت و نماز اول وقت در سیره رضوی ازاهداف برپایی جشنواره کتابخوانی رضوی دراستان کهگیلویه وبویراحمدوشهرستان بویراحمد میباشد.

حال ضمن گرامیداشت سالروزمیلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) وحضرت معصومه(س) با عنایت به اینکه هفتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی نیزبه مناسبت ایام بابرکت دهه کرامت درگسترةملی  توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ وارشاداسلامی، در سراسر کشور برگزارمی‌شود، انتظار می رود این برنامه فرهنگی در استان ما با همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، با مشارکت اقشارو سایر ادارات مرتبط به بهترین شکل ممکن انجام شود تا گامی هرچند کوچک در راستای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین شناخت هرچه بهتر سیره و سبک زندگی حضرت ثامن الحج ودرک بیشتری از زندگی ، منش و روش حضرت امام علی ابن موسی الرضا (ع) باشد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: کتابداران استان رسالت خود را در ترویج فرهنگ رضوی به نحوی شایسته انجام می دهند
هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که در دومین سال متوالی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با هدف معرفی کتب ارزشمند و معرفی ابعاد شخصیتی و علمی امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) و همچنین ترویج فرهنگ رضوی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و تعالی فرهنگ غنی اسلامی و سیرة ائمه معصوم (ع) در حال برگزاری است، امری پسندیده و قابل تقدیر است.
برنامه‌ریزی برای محتواسازی در خصوص سیره امام رضا (ع) و تفکیک این معارف در عرصه‌های مختلف زندگی انسان و همچنین تفکیک این آموزه‌های مترقی بر اساس مخاطب هدف اعم از جوانان، بزرگسال، خردسال، زنان و ...، می‌تواند بسیار مفید باشد و بنده بسیار خرسندم و امیدوارم که مردم تماما شیعه استان کهگیلویه و بویراحمد از این جشنواره کتابخوانی استقبال نمایند.
معرفی و شناختن کرامات واقعی امام رضا(ع) به جامعه، بسیار مهم و حائز است، چرا که بسیاری از معارف دینی ما با این معارف حقیقی و ناب قابل اثبات بوده و کمک شایانی به باور و پذیرش عمومی و بسط این فرهنگ غنی اسلامی خواهد کرد.
 اینجانب خوشحال و خرسندم که در این دوسال اخیر جشنواره کتابخوانی رضوی با تلاش و کوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین فرزندان سختکوش این حوزه در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است و رسالت و وظیفه مهم خود در امر گسترش فرهنگ رضوی را به نحوی شایسته  انجام و به پیش می برند.
و من الله توفیق
 

رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد: ترویج فرهنگ رضوی توسط کتابخانه های عمومی از جمله کارهای ارزشمند و ماندگارخواهدبود
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ،ضمن تقدیر از برگزار کنندگان و دست اندر کاران جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: ترویج فرهنگ رضوی و تبلیغ شیوه زندگانی ائمه اطهار به ویژه زندگی شخصیت فاخر و ارزشمند آسمان امامت و ولایت  حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از جمله کارهای ارزشمند و ماندگار خواهد بود.
زارعی تصریح کرد:  در دوسال اخیر بحث مسابقه  کتابخوانی توسط نهاد کتابخانه های عمومی نیز از جمله جذابیتهای این جشنواره است و باید این کار قابل تحسین را ستود.
وی اظهار داشت:  وجود بارگاه خواهر گرامی ایشان حضرت بی بی حکیمه خاتون(س) در استان ولایتمدار کهگیلویه وبویراحمد، علاقه و انگیزه مردم و جوانان این  استان را برای  شرکت در این جشنواره را دوچندان می کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین با دعوت از مردم  به شرکت به این جشنواره افزود:  مطالعه کتابهایی با موضوع امامان شیعه و ترویج این مسابقه در سطح جامعه می تواند به ترویج سبک زتدگی و الگوهای صحیح رفتاری در خانواده ها با تاسی از رفتار امامان معصوم  شیعه سوق پیدا کند و خیلی از معضلات و مشکلات درون خانواده ها را حل نماید.

 

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی: کتاب های جشنواره رضوی بهترین منبع برای شناخت بهتر امام رضا(ع) است

غلامرضا تاج گردون نماینده مردم گچساران و باشت و رئیس کمیسیون بودجه مجلس در پیامی شرکت مردم را به جشنواره کتابخوانی رضوی خواستار شد.

هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از بهترین فرصت ها برای شناختن بیشتر این امام همام بوده و البته جایگاه حضرت ثامن‌الحجج (ع) فقط جایگاه معنوی و اخلاقی نیست، بلکه جایگاه تاریخ‌ساز و هویت‌آفرین است و آموزه‌های فراوانی را ارائه می‌دهند.
همواره ما کتاب‌هایی را در باب شناخت زندگانی ائمه معصومین خوانده‌ایم اما زندگی و شخصیت حضرت امام موسی‌الرضا که همه ما ایرانی‌ها به‌واسطه عشق و ارادتی که به ائمه معصومین(ع) داشته‌ایم و داریم و نحوه سفر وی به خراسان و اینکه به گواه تاریخ، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از گذر راه‌های وی در این سفر جانکاه بوده است قدر و منزلت ایشان را نزد ما دوچندان کرده است. پس کتاب‌های جشنواره رضوی می‌تواند از بهترین کتاب‌های معرفی و شخصیت شان و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه (س) باشد، کما اینکه‌ ای کاش کتب بیشتری نیز در باب معرفی حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) دیگر خواهر مکرمه ایشان که در گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است نیز به همگان معرفی و در بین کتب این جشنواره معنوی قرار می‌گرفت.
امیدوارم که این جشنواره با استقبال خوبی از سوی مردم استان و دوست داران امام هشتم شیعیان مواجه تا از برکاتش بهره کافی برده شود.

 

مدیر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد: آماده هرگونه همکاری با کتابخانه های عمومی استان در بحث مسابقه کتابخوانی رضوی هستیم.
 سرپرست کتابخانه های عمومی و مدیرحوزه هنری استان در حوزه هنری دیدار و پیرامون جشنواره کتابخوانی رضوی بحث و تبادل نظرکردند.
محمد شریف اسلامی مدیر حوزه هنری استان در این دیداربا اشاره به همکاریهای فرهنگی این دو مجموعه فرهنگی گفت: حوزه هنری در بحث ترویج و نشر کتاب ، به ویزه کتابها و نویسندگان هم استانی در سالهای اخیر فعالیتهای زیادی داشته است و رونمایی از چند اثر دفاع مقدس از جمله برنامه های ترویجی این مجموعه فرهنگی در باب فرهنگ کتابخوانی فعالیتهایی داشته و در واقع تبلیغ و تشویق اقشار به کتابخوانی و مطالعه از رسالتهای این دستگاه فرهنگی است.
اسلامی با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد:نهاد کتابخانه های عمومی کشور سال گذشته در بحث کتابخوانی این جشنواره نشان داد که می تواند بازوان محرک و پرتوانی در جهت شناساندن شخصیت و زندگانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به اقشار و به ویژه به کودکان و جوانان باشد که خوشبختانه  این جشنواره که در سال گذشته  هم در کشور و هم درکهگیلویه و بویراحمد با اقبال عمومی خوبی برخوردار شد.
مدیر حوزه هنری همچنین افزود: در اختتامیه این جشنواره در استان ما سال گذشته با برپایی نمایشگاه عکس رضوی که متشکل از آثار عکاسان هم استانی بود در بخش جنبی این اختتامیه همکاری خوبی با کتابخانه های عمومی استان داشتیم که مطمئن باشید امسال هم در این جشنواره شرکت خواهیم کرد زیرا که همه ما شیعه و عاشق اهل بیت و امام رضا(ع) هستیم و ترویج فرهنگ رضوی از رسالتهای اصلی همه دستگاههای فرهنگی است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی