نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. ارديبهشت 1396 - 9:02
انتظار مردم شهر یاسوج برای بهره‌برداری از کلینیک‌ جدید شهید مفتح یاسوج 11 ساله شد.
به گزارش سایت خبری چهارفصل، سال 1385 و در دولت نهم بود که کلنگ احداث کلینیک بزرگ شهر یاسوج در 5 طبقه و با متراژ 5 هزار و 500 متر مربع به زمین زده شد و از آن سال تاکنون  مردم شهر یاسوج چشم‌انتظار افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز درمانی برای دریافت خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی هستند.

در حال حاضر شهر یاسوج 4 کلینیک دارد که وضعیت هر کدام از این کلینیک‌ها از دیگری بدتر است و نامناسب بودن این فضاها، کمبود فضای فیزیکی و مشکلات سیستم نوبت‌دهی موجب نارضایتی مردم و همچنین پزشکان در این مکان‌ها شده است.

در سال گذشته مسؤولان وقت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح این پروژه بهداشتی و درمانی در هفته دولت و دهه فجر خبر دادند اما این پروژه در این هفته‌ها و مناسبت‌ها که افتتاح نشده هیچ، بلکه از پیشرفت 92 درصدی در خرداد ماه سال 95 تاکنون ذره‌ای پیشرفت در این پروژه حاصل نشده است و بعید به نظر می‌رسد این پروژه حالا حالاها به سرانجام برسد.

در همین خصوص حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای سلامت که امروز سوم اردیبهشت سال 96 برگزار شد با اشاره به وضعیت نامناسب کلینیک‌ها و نارضایتی مردم از این وضعیت گفت: در کلینیک‌های استان جای سوزن انداختن نیست و این وضعیت باید ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: وضعیت در کلینیک زنان و داخلی واقع در گلستان 10 یاسوج زننده است و مکان اختصاصی نامناسب است که امیدواریم مسؤولان حوزه بهداشت و درمان استان نسبت به این وضعیت اقدام اساسی کنند و هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از کلینیک بزرگ شهید مفتح شهر یاسوج باشیم.

اورنگ ایلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که چند ماهی است به این سمت منصوب شده با بیان اینکه کلینیک‌هایی که در شهر یاسوج هستند هیچ کدام کلینیک نیستند، گفت: ساختمان‌هایی که به عنوان کلینیک اختصاص داده شده‌اند بسیار مستهلک هستند.

وی تصریح کرد: پلی‌کلینیک شهید مفتح یاسوج هم‌اکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای پیشرفت 100 درصدی و بهره‌برداری از آن نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است که اگر این مبلغ اختصاص داده شود ظرف 3 یا چهار ماه آینده این فضای بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این موضوع که کلینیک‌های شهر یاسوج هیچ‌کدام کلینیک نیستند، افزود: کلینیک هلال احمر در ساختمان هلال احمر، کلینیک زنان و داخلی در ساختمان اداره تعاون، کلینیک عمومی در محل اورژانس قدیم و کلینیک اطفال در ساختمان شهید بهشتی واقع شده که نیاز است برای ارائه خدمات بهتر به مردم هر چه سریع‌تر کلینیک در حال احداث شهید مفتح به بهره‌برداری برسد.

این مسؤول تصریح کرد: در دو شهرستان گچساران و دهدشت پلی‌کلینیک استاندارد در حال احداث است که این مکان‌ها هم‌اکنون 50 و 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

منبع: فارس

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی