نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. اسفند 1395 - 17:58
غرفه‌های صنایع دستی با حضور مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت تعطیلات نوروزی در ورودی شهر یاسوج افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، محمود باقری رئیس اداره میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین گشایش نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: حوزه صنایع دستی استان دارای قابلیت های چشمگیری است و در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی هر چه بیشتر در این بخش اقدام های لازم توسط مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان انجام می شود.

وی افزود که مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه علاوه بر خدمات رسانی مطلوب به گردشگران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد شامل معرفی محصولات صنایع دستی، ایجاد انگیزه هر چه بیشتر بین هنرمندان صنایع دستی، کمک به فروش تولیدات صنایع دستی و سهولت دسترسی مسافران به صنایع دستی و سوغات محلی استان است.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد نیز گفت که این نمایشگاه دارای ۲۰ غرفه بوده و محصولات صنایع دستی شامل گلیم، جاجیم، گچمه، جاقرآنی، چرم دوزی، معرق کاری، سفال، عروسک سازی، البسه محلی، میخک و میلو به همراه سوغات محلی عسل، گردو، سیب خشک، کشمش و آلوچه در آن در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
باقری اظهار داشت: مکان برپایی این نمایشگاه فلکه جهاد یاسوج، ورودی این شهر از سمت اصفهان بوده و تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۶ نیز به طور شبانه روزی آماده بازدید عموم مردم و گردشگران نوروزی است.
وی افزود که از امروز تا ۱۳ فروردین سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۰ هزار بروشور شامل نقشه، سی.دی، کاتالوگ و کتابچه بین گردشگران نوروزی شهرستان بویراحمد توزیع می شود.
 
وی بیان کرد: تمامی مسافران نوروزی مراجعه کننده به نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بویراحمد در ورودی شهر یاسوج می توانند برنامه نرم افزار جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد را دریافت و از آن استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی