نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. اسفند 1395 - 7:16
بقعه متبرکه امامزاده شاه حمزه(ع) سرفاریاب در پنج کیلومتری شهر و در تنگه‌ای به نام همین امامزاده واقع شده که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و میهمانان است.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، این پایگاه خبری با توجه به نزدیک شدن ایان نوروز در طول هفته مکان های دیدنی، گردشگری، اماکن متبرکه، روستا ها و غیره را به صورت روستا گردی معرفی می کند.

در این گزارش در سفری به سرفاریاب چرام به معرفی بقعه متبرکه امام زاده حمزه (ع) پرداخته است.

بقعه متبرکه امامزاده شاه حمزه(ع) سرفاریاب در پنج کیلومتری شهر و در تنگه‌ای به نام همین امامزاده واقع شده که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و میهمانان است.

به راستی که در این تنگه و در کنار مرقد مطهر این امامزاده می‌توان نقاشی نقاش لایزال را به روی صفحه طبیعت دید.

رودخانه زیبا و جنگل بلوط و باغات روح نواز تنگ شراب گروه جلوه خاصی را به این نقاشی زیبا داده است، ضمن اینکه تنگه شراب گرو که به زبان محلی به آن «شرو گرو» می‌گویند در ۵ کیلومتری شهر سرفاریاب بعد از مقبره امامزاده حمزه قرار دارد.

بخش سرفاریاب به دلیل بهره‌مندی از آب و هوای دل‌انگیز، چشمه‌ها و رودخانه‌های فراوان ییلاقی و قشلاقی و نقاط کوهستانی منحصر به فرد یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

وجود بیش از ۲۰۰ چشمه سار و رودخانه در سرفاریاب باعث شده است که این منطقه یکی از پرآب‌ترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

نسب امامزاده
در خصوص امامزاده حمزه(ع) سرفاریاب، عبدالرسول پوربهشت، رئیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان چرام گفت: نسب امامزاده به امام موسی کاظم(ع) می‌رسد و از آنجائی‌که تمام برنامه‌های فرهنگی و طرح‌های دینی از سوی اوقاف در این بقعه برگزار می‌شود، از نظر تعداد زائر بعد از امامزاده بی بی رشیده(س) خواهر امام رضا(ع) قرار دارد.

فعالیت‌های عمرانی اوقاف در این بقعه
وی در ادامه با اشاره به اینکه ساختمان بقعه این امامزاده تخریب شده و در حال حاضر در حال بازسازی است، افزود: ساختمان جدید بقعه در دو طبقه با زیربنای ۱۰۰ متر مربع  با ارتفاع گنبد ۱۴ متر ساخته شده، ضمن اینکه ایزوگام گنبد و اسکلت گلدسته انجام شده است.

مشکلات بقعه امامزاده
رئیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان چرام نبود زائرسرا، آشپزخانه، کتابخانه و امکانات بهداشتی جهت رفاه حال زائران را از جمله مشکلات بقعه عنوان کرد و یادآور شد: جهت تکمیل این بقعه یک میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد ساختمان این امام زاده در حال ساخت است و به خاطر ایام نوروز مراحل ساخت متوقف شده است و بعد از ایام نوروز مجدد ادامه مراحل ساخت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی