نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1395 - 20:53
سفر معاون اول روحانی به استان کهگیلویه وبویراحمد به گونه ای آغاز شد که در این سفر برای همراهی و پوشش خبری برنامه های معاون رئیس جمهور رسانه ها به صورت گزینشی انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل،قرین چهار سال است که از عمر دولت یازدهم می گذرد، شعار امید و تدبیری که به گفته رئیس جمهور باید همه رسانه ها آزادی بیان داشته باشند.

 

اما این شعار در همان اوایل روی کار آمدن دولت در کهگیلویه و بویراحمد به یکباره از تارک دولتمردان این دیار رخ بست و حتی آن سوگند مشهور روحانی در محضر رهبر انقلاب که گفته بود، "پناه می برم از دهان های بسته و قلم های شکسته"، به بایکوت خبری خبرنگاران استان تغییر یافت.

 

این تفکرات روز به روز به مسئولان پایین دست این دولت در استان سرایت کرد و در استان کهگیلویه وبویراحمد که یکی از سیاسی ترین استانهای کشور محسوب می شود، منتقل شد. به گونه ای که مسئولان استانداری این استان با بایکوت برخی از رسانه های استان، مانع حضور آنها در جلسات استانداری حتی با حضور مسئولان کشوری شده است.

 

هرچند که برخی از مسئولان برای این موضوع شیوه های خاص خود را پیش گرفته اند که در چنین جلساتی فقط رسانه ها و خبرگزاریهای مجوز دار دعوت شوند. اما دعوت نشدن برخی از رسانه که حتی مجوز رسمی از وزارت ارشاد دارند نشان بر تبعیض آشکار رسانه ی مسئولان دولت در کهگیلویه و بویراحمد است. 

 

موضوعی که هم اکنون در سفر جدید معاون اول رئیس جمهور به مرکز استان رخ داده است و برخی از خبرنگاران و رسانه ها که جزء این رسانه ها بوده اند با بی مهری مسئولان استان روبه رو شده اند و حتی اجازه ورود به سخنرانی معاون اول رئیس جمهور و افتتاح سیمان مارگون به آنها داده نشد.

 

هرچند که مسئولان این پایگاه خبری در تماس با مسئولان ذی ربط برای جوابگویی بودند، اما هیچکدام از انها حاضر به پاسخگویی نشدند تا جواب سئوال: اینکه چرا خبرنگاران این پایگاه خبری در این جلسه دعوت نشدند، در ذهن مخاطبان ما باقی بماند.

 

هرچند پس از تماس های مکرر ، برخی از مسئولین استانداری حاضر به پاسخگوئی در مورد این مشکل شدند، اما توجیه آنها در این خصوص که مجوز حضور برخی از خبرنگاران از سوی نهاد ریاست جمهوری صادر شده و آنها هیچ دخل و خرجی در آنها نداشته اند نشان می دهد که برنامه ریزی های خاصی پشت این قضیه بوده که نمی گذارد رسانه های  مردمی به این جلسات دعوت شوند.

 

این پایگاه اطلاع رسانی طی نامه ای از دفتر رسانه ای نهاد ریاست جمهوری خواسته است که آیا این موضوع صحت دارد که انتخاب رسانه های استان برای شرکت در این جلسه برعهده آنان بوده است یا این گزینش توسط مجموعه روبط عمومی استانداری انجام پذیرفته است؟!

 

در فایل صوتی که پس از دریافت جواب این نامه منتشر خواهد شد، مجموعه روابط عمومی استانداری در این فایل اذعان داشته اند که گزینش خبرنگاران توسط نهاد ریاست جمهوری انجام پذیرفته است.

 

اما از قراین و شواهد معلوم است آن چیزی که در این قضیه بیشتر از دیگر موضوعات خودنمایی می کند، طاقت نداشتن دولت مردان یازدهم در استان و کم صبری آنان در برابر انتقادهای سازنده بوده که نشان می دهد رفتار دوگانه دولت با رسانه ها از حد معمول فراتر رفته است.

 

به زودی این پایگاه اطلاع رسانی، اسنادی را از برخی ارتباطات مشکوک رسانه ای در مجموعه روابط عمومی استانداری در اختیار استاندار محترم ، نهاد ریاست جمهوری و مراجع ذی صلاح قرار خواهد داد.

 از جناب آقای دکتر خادمی و حضرت آیت الله ملک حسینی(دامه افاضاته)خواهشمندیم این موضوع را به دقت رصد و پیگیری نمایند و در صورت نیاز این مستندات به طور کامل در اختیار ایشان قرار گیرد. ما نیز فرزند این دیاریم و خیر و صلاح آن را می خواهیم.

 

ولی جناب دکتر خادمی، استاندار محترم دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد، جسارات ما را پذیرا باشید که در صورت عدم پیگیری و برخورد لازم باید تدبیرتان را در کوزه بگذارید ..../صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی