نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. اسفند 1395 - 20:36
سی و چهارمین مراسم خاطره گویی دفاع مقدس توسط حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، در این نشست،  فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و آزاده دفاع مقدس  نیز که کتاب "فتاح" از انتشارات سوره مهر، روایتگر خاطرات اوست، گفت: لایه‌های پنهان جنگ را باید مبتنی بر واقعیت به جامعه ارائه کرد.

 فتاح محمدی در این  برنامه بیان کرد: اسرا بر خلاف سایر حاضران در جنگ، مراحل و فرآیندهای دیگری را تجربه می‌کنند که همین موضوع وظیفه اسیر را مضاعف می‌کند.

 وی جنگ را دارای لایه‌ها و ابعاد مختلف دانست و اظهار داشت: واقعیت جنگ‌‌ همان چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند: «جنگ یک گنجینه بزرگ و تمام ناشدنی است» و لذا در همین راستا هر اندازه اسرا بگویند و نویسندگان بنویسند، باز موارد پند آموزی در دوران خاطرات و ادبیات جنگ وجود دارد که باید ثبت شود.

 محمدی ثبت رخدادهای جنگ را سبب معرفی جنگ به عنوان یک گنجینه کامل دانست و گفت: اگر با پایان جنگ بخواهیم جنگ را تمام کنیم جنگ ناقص است.

 وی به حادثه عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان عاشورا قدرت رسانه‌ای دشمن به حدی زیاد بود که مردم فکر نمی‌کردند یزیدیان فرزندان پیامبر را به قتل رسانده باشند ولی با افشاگری‌های حضرت زینب (س) این اتفاق افتاد و قطعا اگر افشاگری‌های حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

 محمدی در ادامه این بحث و تکمیل سخنان خود گفت: امروز ما رسالت زینبی داریم که پیام دفاع مقدس را منتقل کنیم و این کار نیز باید بدون دخل و تصرف اتفاق افتد.

 وی روحیه ایثار و شهادت طلبی را شهادت بر‌تر خواند و بیان داشت: این روحیه باید تا همیشه باشد و تا این فرهنگ زنده است این ملت نیز با اقتدار درعرصه‌های مختلف حضور دارد.

 وی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از سال‌های اسارت، اسارت را یک دانشگاه عنوان کرد و گفت: این دانشگاه بیش از هر کسی مرهون شخص مرحوم ابوترابی است.

 محمدی در پایان خواستار توجه بیشتر به ظرفیت های ادبیات دفاع مقدس در استان شد و تصریح کرد: ما دیر در استان اقدام کردیم و هنوز در ابتدای راه هستیم.

محمدی افزود: این فرهنگ و پاسداری، حراست و ترویج و نشر آن وظیفه همگان است و همیشه به آن نیاز داریم. امروز مسئولان و فعالان در حوزه هنری، افتخار تولید و فعالیت در این بخش را دارند که توفیق و افتخار بزرگی است.

هم چنین در این مراسم شهرام مهدوی‌مطلق رئیس بسیج دانشجویی استان  ضمن روایت خاطرات دفاع مقدس، در رابطه با اهمیت اردوهای راهیان نور بیان نمود: ما هر روز شاهد زیبایی‌های دفاع مقدس هستیم و راهیان‌نور خود جلوه‌ای از برکات و زیبایی‌های دفاع مقدس است، دفاع مقدس تنها بخشی از تاریخ انقلاب ما نیست که به عنوان یک داستان به آن نگاه کنیم، بلکه بخش مهمی از فرهنگ ایران اسلامی  انقلابی این امت بر اساس ارزش‌های الهی است که نباید اجازه داد این فرهنگ متوقف  محبوس شود.

وی تاکید کرد: راهیان‌نور حرکتی برای ایجاد ارتباط عمیق بین نسل‌های جدید و آن واقعیت بزرگ است که جزء رسالت انقلابی ما است.بنیان‌های ایستادگی و قدرت حقیقی ما در دفاع مقدس شکل گرفت و اینکه امروز شعاع امنیت جمهوری اسلامی به سرزمین‌های فراتر از مرزهای کشور ایران رسیده است و رزمندگان ما در جبهه مقاومت به عنوان مدافعان حرم هر روز مژده یک پیروزی را می‌آورند، حاصل میراث معنوی دفاع مقدس و این نیز جز زیبایی‌های فرهنگ دفاع مقدس است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی