نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. بهمن 1395 - 13:51
آتش نشان اعزامی به محل حادثه پلاسکو در تهران با بیان اینکه از تیم امداد ونجات کوهستان،غارنوردی و چاه نوردی از استان کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام شده ایم گفت: از روز جمعه تا کنون مشغول به حفر تونل هستیم و دو تونل مثلثی شکل با بیل تجسس حفر کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، مهران عباسیان آتش نشان اعزامی به محل حادثه پلاسکو در تهران با بیان اینکه از تیم امداد ونجات کوهستان،غارنوردی و چاه نوردی از استان کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام شده ایم گفت: از روز جمعه تا کنون مشغول به حفر تونل هستیم و دو تونل مثلثی شکل با بیل تجسس حفر کرده ایم.

وی افزود: در حین تجسس در تونل های حفر شده شب گذشته 4 جسد سوخته کشف شده است که 100 در صد سوختگی دارند و برای مشخص شدن هویت به پزشکی قانونی انتقال داده شدند.

عباسیان با اشاره به اینکه حرارت در زیر زمین بسیار بالا است گفت: متخصصین قرارگاه خاتم النبیاء گفته اند که باید آوار برداری از بالا صورت گیرد.

وی گفت: نیمی از تیر آهنی را که با جرثقیل های غول پیکر بالا می کِشند در زیر زمین به صورت گداخته و قرمز است و کهنه سوزی داخل  زیاد است و دمای زیر زمین بیش از 400 درجه سانتی گراد است.

آتش نشان یاسوجی افزود: با توجه به اینکه تمامی امکانات برای امداد رسانی در محل حادثه وجود داشت ما فقط یکدستگاه زنده یاب و تجهیزات شخصی خود را به پلاسکو آورده ایم.

عباسیان با بیان اینکه وضعیت امنیتی بالایی در پلاسکو وجود دارد گفت: هیچ شخصی اجازه نزدیک شدن به محل حادثه پلاسکو را ندارد جز امدادگران و هرگونه اشیاء قیمتی و گاوصندوقی پیدا شود بلافاصله صورتجلسه و انتقال داده می شود.

این آتش نشان هم استانی با اشاره به اینکه انواع و اقسام تصادفات زیادی را دیده ام و جنازه هایی که متلاشی شده اند مثل حادثه اتوبوس زائرین کربلا، اما این حادثه روحیه آتش نشانان تهرانی را بسیار ضعیف کرده است و اکثراَ آتش نشانان شهرستانی مشغول امدادرسانی هستند.

وی در پایان به تجهیزات ضعیف آتش نشانی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با وجود همکاری های شهرداری، اگر ساختمان 6 یا 7 طبقه ای در شهر آتش بگیرد تجهیزات و امکانات کافی برای امداد رسانی نداریم و حتی آتش نشانان ما لباس عملیاتی ندارند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی