نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. دى 1395 - 14:43
دانشجویان دانشگاه یاسوج در بازدید رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم از خوابگاه‌های پسران و دختران این دانشگاه خواستار رفع مشکلات خوابگاهی شدند.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل،  ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم با حضور در یاسوج به همراه رئیس و دیگر مسوولان این دانشگاه یاسوج از خوابگاه و دیگر بخش‌های این مرکز دیدن کردند.

وضعیت نامناسب خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج

طی بازدیدی که از خوابگاه دخترانه صورت گرفت وضعیت بسیار نامناسب بود و بسیاری از دانشجویان از این وضعیت اعتراض داشتند.

عدم وجود وسایل گرمایشی، کمبود فضا، وجود دانشجویان بیش از ظرفیت در اتاق‌ها و نبود سالن مطالعه از مهم‌ترین مشکلات عنوان شده توسط دانشجویان بود.

یکی از دانشجویان با بیان اینکه حداقل هشت نفر در هر اتاق اسکان داده شده است، اظهار کرد: این تعداد دانشجو بیش از ظرفیت اتاق‌هاست.

وی با اشاره به اینکه وسایل و امکانات مناسب در اتاق‌ها نداریم، گفت: نبود کمد دیواری در اتاق‌ها باعث شده تا وسایل را در اتاق چیده و اتاق چهره‌ای زشت بگیرد.

این دانشجو با عنوان اینکه این مدت فصل امتحانات است، گفت: شرایط مناسب برای درس خواندن در خوابگا‌ها وجود ندارد.

دانشجوی دیگری با دعوت از رئیس صندوق رفاه دانشجویی کشور به اتاق، گفت: وضعیت اتاق‌ها بسیار نامناسب است.

وی ادامه داد: به دلیل نبود مکان مناسب مجبوریم لباس‌هایمان را جلوی اتاق یا در اتاق خشک کنیم که این کار علاوه بر زشت کردن فضای خوابگاه باعث ایجاد بیماری نیز خواهد شد.

این دانشجو به همراه هفت هم‌اتاقی دیگرش نیز ضمن درخواست توجه بیشتر به فضای خوابگاه‌ها به خبرنگاران، گفت: درس خواندن برای ما در چنین مکانی بسیار سخت و غیر قابل تحمل است.

بازدید از خوابگاه پسرانه دانشگاه یاسوج نیز از دیگر برنامه‌های امروز بود که این مورد نیز مانند خوابگاه دخترانه مشکلاتی مانند عدم وجود شوفاژ، نبود فضای وزشی، کمبود فضای اتاق‌ها و کمبود امکانات فرهنگی از مهم‌ترین مشکلات بود.

عدم وجود امکانات فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه یاسوج

یکی از دانشجویان پسر نقش دانشگاه در توسعه فرهنگ را بسیار موثر عنوان کرد و گفت: دانشگاه باید ضمن تعلیم نقش موثری در توسعه فرهنگ داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه امکاناتی فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه یاسوج وجود ندارد، گفت: باید چنین امکاناتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه فراهم شود.

این دانشجو با اشاره به عدم وجود امکانات ورزشی در دانشگاه، گفت: باید زیرساخت‌های ورزشی برای دانشجویان فراهم شود.

وی پخش فیلم، برپایی نمایشگاه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را برای دانشجویان ضروری دانست و گفت: نیاز است در کنار تحصیل چنین برنامه‌هایی برای دانشجویان در نظر گرفته شود.

البته برخی از مشکلات به ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم ارتباطی نداشت.

وقتی یکی از دختران خوابگاه به وی گفت: در خوابگاه ما سوسک و مارمولک وجود دارد و شب‌ها از ترس در اتاقی که مثلا نمازخانه است می‌خوابیم، آقای یزدان‌مهر، گفت: «این موضوع به ما ربطی ندارد».

این دانشجو گفت: شب‌ها از ترس نمی‌توانیم در اتاق بخوابیم و در اتاقی که بسیار کوچک است و به اسم نمازخانه نامگذاری شده است می‌خوابیم و روزها نیز از استرس نمی‌توانیم درس بخوانیم.

وی با بیان اینکه حدود هشت نفر در یک اتاق هستیم، از مسوولان دانشگاه نسبت به سم‌پاشی و پاکسازی این حشرات در خوابگاه اقدام کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

کرسی ثابت سبک زندگی اسلامی ویژه متأهلین با سخنرانی استاد هدایتخواه برگزار می شود http://jebhefarhangikb.ir/?p=241
کرسی ثابت سبک زندگی اسلامی ویژه متأهلین با سخنرانی استاد هدایتخواه برگزار می شود http://jebhefarhangikb.ir/?p=241

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی