نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. آذر 1395 - 13:24
مسؤول واحد نمایش حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز اجرای نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، اکبر آیین با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های حوزه هنری اظهار کرد: تاکنون حوزه هنری استان برنامه‌های خوبی در بخش آموزش و اجراهای خیابانی و صحنه‌ای صورت گرفته است.

 

مسؤول واحد نمایش حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌های پربار آموزشی و آغاز اجراهای خیابانی، صحنه‌ای و همچنین برنامه تقدیر از فعالان عرصه تئاتر را از مهم‌ترین برنامه‌های آذر‌ماه حوزه هنری استان عنوان کرد.

 

آیین با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای هنرمندان مستعد در رشته‌های مختلف هنری است، افزود: در راستای شکوفا شدن هر چه بهتر این ظرفیت‌ها حوزه هنری همه تلاش خود را به کار گرفته است.

 

این مسؤول با تقدیر رئیس حوزه هنری و تیم معاونین و مدیران واحد‌های فرهنگی تصریح کرد: چهار نمایش خیابانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی با ۲۰ اجرا در شهرهای دهدشت، سوق، لنده، یاسوج، سی‌سخت و گچساران به کارگردانی افضل محمدی، کیوان پورصمد، بابک مهرابی‌نسب و عباسعلی روشنک اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی به همت حوزه هنری به مناسبت هفته معلولین خواهیم داشت، گفت: با حمایت و همراهی سازمان بهزیستی استان در هفته جهانی معلولین این نمایش‌ها اجرا می‌شود.

 

آیین با اشاره به دیگر برنامه‌ها افزود: در چهار جلسه نشست‌های هفتگی با موضوع فن بیان و خوانش نمایشنامه‌های برتر تاریخ تئاتر ایران از جمله اژدهاک، آرش، مرگ یزگرد و کارنامه بندار بیدخش از استاد بیضایی برگزار می‌شود.

 

مسؤول واحد نمایش حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی ایده‌یابی تئاتر خلاق خردسال ۱۵ و ۱۶ آذرماه توسط نیما بیگلریان و همچنین کارگاه دو روزه بازیگری در قاب دوربین زیر نظر مسعود شریف را خواهیم داشت.

 

این هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی بیان کرد: بالاخره در روزهای پایانی کارگاه تاریخچه نقد تئاتر و آموزش نقد نویسی و نقدپذیری در حیطه نمایش توسط حمید صفایی برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: اجرای هفت روزه نمایش پرپروشکی سر مینار، نخاسه ریت و دو نوشته علی دلیر و اکبر آیین و کارگردانی اکبر آیین که از ۳۰ آذر‌ماه تا هفت دی‌ماه ۹۵ در یاسوج به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی