نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. آذر 1395 - 8:39
سالهای گذشته بود که علی مطهری در مجلس در حمایت از سران فتنه برخواست که مصادف بود با بی حرمتی به اباعبدالله حسین(ع) و امسال هم این اتفاق در حالی رخ داد که مصادف با اربعین بود.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل به نق از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال های گذشته بود که علی مطهری در مجلس سخنانی در خصوص حصر سران فتنه و غیر قانونی خواندن این حصر در مجلس نهم پرداخت که با واکنش برخی از نمایندگان روبرو شد.

برخی نمایندگان با فریادهای "مرگ بر فتنه‌گر" علی مطهری نتوانست نطق خود را ادامه دهد و تعداد زیادی از نمایندگان همچون نعیمی رز، قاضی‌پور، موسوی‌نژاد، حاجی‌دلیگانی و ... پای تریبون جمع شده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پایین آمدن علی مطهری شدند و تنی چند همچون عابد فتاحی سعی در میانجیگری داشتند.

در آن زمان با اوج گرفتن اعتراض نمایندگان مجلس، ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس بود که با تذکری به مطهری گفت شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رحمت اسلامی و با توجه به مسائل ملی انجام شده است اگر اراده نظام به رأفت نبود، قطعا به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد.

در آن موقع بود که جمع کثیری از وکلای ملت به جلو جایگاه آمدند و پس از متشنج شدن فضای صحن علنی مجلس به نوعی می توان گفت مسبب این شلوغی آن زمان هم علی مطهری بود که در حمایت از سران فتنه رخ داد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوره نهم در نطق میان‌دستور خود بیان کرد گفت: در ایام 9 دی صدا و سیما بر طبل تفرقه کوبید در حالی که 9 دی مردم فارغ از اقدامات تفرقه‌افکنانه دو طرف فتنه برای وحدت به خیابان آمدند و اگر این حرکت مردم به گونه‌ای دیگر تفسیر شود این روز یوم‌الله نیست بلکه یوم‌الشیطان است.

نتیجه این انفجار خیره کننده، حماسه ۹ دی بود؛ حماسه ای که فقط ۳ روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله سراسر ایران را فرا گرفت و یک باردیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی های سیاسی و مشکلات و کاستی ها، اما درپایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کسی تعارف ندارند.

در ادامه نطق  علی مطهری در بخشی از صحبت های خود ادامه داد: معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی، رئیس‌جمهور و قوه قضاییه کوتاهی کردند.

این درحالی است که در مجلس دهم هم با وجود این که علی مطهری با قدرتی که به‌واسطه برقراری مردم‌سالاری دینی در این کشور از مردم به امانت‌گرفته است به مجلس راه یافته است و در جایگاه نائب رئیسی مجلس دهم ابقاء شده است.

نماینده ای که جزء قدرت مندان نظام محسوب می شود چرا باید همچون گذشته در روز اربعین حسینی مرتکب اشتباه شود و این بار با میتینگ سیاسی دست خوش اقدامی باشد که واکنشهای را از سوی حکام خراسان رضوی به دنبال داشته باشد.

علی مطهری این بار باز هم در نامه ای تند آمیز در خصوص لغو سخنرانی خود در یک بازی سیاسی در اوج عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) دست به اقدام زد که در نامه علی مطهری به حسن روحانی، آمده است:

لطفا برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟ نیروی انتظامی تحت فرمان استاندار است یا دادستان؟ و اساسا ورود دادستان در این گونه موارد بر چه اساسی است؟

در همین راستا واکنش برخی نمایندگان خراسان رضوی را در پی داشت؛

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عطار نیوز عنوان کرد: این فتنه گران با برپایی میتینگ سیاسی قصد ایجاد التهاب در شهر مشهد مقدس و ارتباط دادن به مسائل کل کشور را داشتند که نشأت گرفته از اتاق فکر طراحی برای حاشیه سازی انتخابات آتی است که خودشان در این جلسه تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد:آقای مطهری که همه امکانات برای وی آن هم در روز اربعین فراهم است و با آن مواضعی که وی با حریم اولیاء خدا و امام رضا (ع) اهانت کرده است باید در چنین روزی و برای التهاب آفرینی به این شهر مقدس بیاید؟

همچنین دفتر آیت‌الله علم‌الهدی با توجه به حواشی اخیر درباره لغو میتینگ سیاسی علی مطهری در مشهد و ادعای دخالت نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است؛

در این اطلاعیه آمده است: با کمال تأسف امروز شخصی که در جایگاه حیات رئیسه مجلس قانون‌گذاری این نظام قرار دارد از قدرتی که به‌واسطه برقراری مردم‌سالاری دینی در این کشور از مردم به امانت‌گرفته و جزء یکی از قدرت‌مداران این نظام است، استفاده کرده و رئیس‌جمهور را تهدید می‌کند که اگر پیگیری برای کشف علل انحلال سخنرانی من در مشهد را نکنید، مجلس فلان و بیسار می‌کند!! و با تکیه‌بر قدرت خود به هر که می‌خواهد تهمت و افترا می‌زند که «امیدوارم این نامه از آقای علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد نباشد... لطفاً برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام‌جمعه؟» و گویا می‌خواهد با این جملات این‌طور القاء کند که آیت‌الله علم‌الهدی جلوی سخنرانی وی را گرفته است.

بدین‌وسیله اعلام می‌دارد آیت‌الله علم‌الهدی اصلاً به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است و این حق را دارد که علیه شخص مفتری اقدام قضایی کند و در صورت عدم جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص، اقدام خواهد شد.

حال این گونه اقدامات سیاسی چرا باید در سالروز اقدامات گذشته و در قبال شهر مذهبی و مملو از عاشقان امام رضا (ع) باعث ملتهب ساختن جو  و اهانت به ساحت مقدس امام رضا(ع)باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

عزيزان من اين قدر ....... براي سلامتي شما ضرر دارد

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی