نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. بهمن 1394 - 14:20
فرمانده بسيج عشاير كهگيلويه و بويراحمد گفت: عشاير اين استان با مراجعه به ادارات امور عشايري و سپاه عشاير گله مندي از مباحث زيادي با توجه به شرايط خاص زندگي خود مطرح مي كنند كه از دستگاه های اجرایی و قضايي خواستار توجه بیشتر به مناطق عشایری هستيم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، جلسه هم اندیشی با سران، معتمدان و ریش سفیدان عشایر،ایلات و طوایف درحسینیه حضرت ابالفضل سفیدارمرکزی در جهت پیشگیری وکاهش نزاع های دسته جمعی باحضور مسئولان امور عشایری ، بسیج مقاومت عشایر و مسئولان قضایی کهگیلویه وبویراحمد  تشکیل گردید.

 

علی ستوده نیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایرکهگیلویه وبویراحمد ضمن اشاره به نقش عشایر در پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی بر لزوم استفاده از تجربیات و نظرات سران عشایر و معتمدین محلی و ریش سفیدان در حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی تأکید و خواستار حضور همیشگی آنان در عرصه های تاکید کرد.

 

 ستوده نیا افزود: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در دوران جنگ تحمیلی در حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند و امروز این عشایر در نظام مقدس از جایگاه خوبی برخوردارند.

 

وی اظهار کرد: نشست هم اندیشی سران طوایف و بزرگان و ریش سفیدان عشایر شهرستان بویراحمد، نخستین و آخرین جلسه نخواهد بود چرا که بنا است این برنامه استمرار پیدا کند.

 

ستوده نیا با بیان اینکه رجوع به صاحبنظران، بزرگان و متنفذین طوایف و عشایر یکی از راه های حل مسائل اجتماعی است، افزود: ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم که برای بزرگان و ریش سفیدان ارزش بسیاری قائل است اما نقطه مورد توجه این است که باید بتوان با کمک بزرگان و اهل فن، خوب و بد را از هم جدا کرد تا جوانان و نوجوانان در مسیری قرار بگیرند که از این فرصت در مسیری خوب و مثبت استفاده کنن و کم تر به معضلات اجتماعی دامن بزنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایرکهگیلویه وبویراحمد ادامه داد:  تلاش دشمن برای از بین بردن سنت ها و غربی کردن سبک های زندگی بسیار زیاد شده است در حالی که موضوعات فرهنگی و سنت‌هایی که میان اقوام وجود دارد یک شبه ایجاد نشده است که به سادگی جمع آوری شوند ولی ساماندهی آن نیازمند یک فرهنگسازی مناسب دارد تا بتوان به خوبی در جامعه کنونی برای حفظ شأن فرهنگ عشایری تلاش کرد.

 

ستوده نیا دراین جلسه بر لزوم حضور بیشتر و مستقیم مسئولین جهت پیگیری و تلاش برای رفع مشکلات عشایر تأکید کرد و خطاب به مسئولان قضایی گفت: عشایر مشکلات خاصی دارند که نیازمند است بخش خاصی برای مشکلات آنان در دادگاه های استان ایجاد شود زیرا عشایر کهگیلویه و بویراحمدی با مراجعه به ادارات امور عشایر و سپاه عشایر گله مندی از مباحث زیادی همچون محدودیت تسلیحاتی با توجه به شرایط خاص زندگی خود مطرح می کنند که ضمن تشکر از دستگاه های اجرایی و قضایی خواستار توجه بیشتر به مناطق عشایری هستیم.

 

 در ادامه این جلسه معتمدین و ریش سفیدان نظرات و انتقادت و بیشنهادات خود را در خصوص حل مشکلات موجود و نیز پیش برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح و خواستار اهتمام هرچه بیشتر مسولان به وضعیت اقتصادی بخش بستان شدند.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی