نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. بهمن 1394 - 12:14
این روز ها لاغری کاذب و چروکیدگی دستاورد مواد مخدر صنعتی شیشه برای بانوانی ست که آرزوی آن را با این ماده مخدر برآورده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، سیستان و بلوچستان تاکنون شهدای بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر و حفظ کیان اسلامی از چنگال بدخواهان را تقدیم نموده است تا هموطنان عزیزمان در آرامش زندگی کنند.

طبق آمارها متاسفانه ۵۵ درصد طلاق ها، ۳۰ درصد کودک آزاری ها، ۶۵ درصد درگیری های خانوادگی و ۳۰ درصد قتل ها صورت گرفته از اعتیاد و مواد مخدر در کشور نشات گرفته است.

همه ساله هزینه های مالی و جانی بسیاری برای ریشه کنی اعتیاد در کشور انجام می شود اما به دلیل عدم آگاهی مناسب افراد و عدم استفاده بهینه از اوقات فراغت شاهد افزایش اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان هستیم.

به منظور جلوگیری از گرفتار شدن در دام اعتیاد خانواده ها نقش موثری دارند که در این راستا والدین باید با کم کردن فاصله ها کنترل بهتری بر روی فرزندان داشته و فضایی شاد عاری از استرس و نگرانی را ایجاد تا گرایش فرزندان به مواد مخدر کاهش یابد.

با توجه به ازدیاد انواع مواد مخدر در جامعه و همچنین اثرات زیانبار آن بر افراد ،آگاهی تمام اقشار جامعه در خصوص اعتیاد باید افزایش یابد چرا که اعتیاد تنها مختص به یک قشر خاص نبوده و اثر هر ماده مخدر با مواد مخدر دیگر متفاوت می باشد.

در طی سال های اخیر متاسفانه گرایش افراد از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی که بسیار زیانبارتر می باشد افزایش یافته است.

افزایش ۱۰۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۴ تن و ۷۴۱ کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ احمد اسکنی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ تن و ۷۱۳ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: در ده ماهه نخست سال جاری بیشترین کشفیات مواد مخدر در استان مربوط به تریاک با ۱۱۰ درصد می باشد.

وی افزود: تریاک با ۶۴ تن و ۷۴ کیلوگرم در رتبه نخست و حشیش با شش تن و ۹۶۲ کیلوگرم و مرفین با یک تن و ۶۸ کیلوگرم در رتبه بعدی کشفیات سال جاری قرار داشته است.

دستگیری متهمان جرایم مواد مخدر در سال جاری افزایش داشته است

رییس پلیس مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ده ماهه ابتدایی سال جاری دستگیری متهمان جرایم مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ اسکنی افزود: توقیف خودرو جرایم مواد مخدر در سال جاری ۸۴ درصد و دستگیری باند مواد مخدر ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 

وی گفت: هلاکت قاچاقچیان ۵۰ درصد و کشف سلاح از قاچاقچیان ۱۷۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سال جاری ۴۰ درگیری و عملیات مبارزه با مواد مخدر انجام شده که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

 

سیستان و بلوچستان دارای آزمایشگاه مجهز مواد مخدر می باشد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اذعان داشت: سیستان و بلوچستان دارای آزمایشگاه مجهزی جهت آزمایش و شناسایی انواع مخدر می باشد.

سرهنگ اسکنی افزود: آموزش های همگانی برای عموم مردم توسط کارشناسان خبره انجام می شود که در این راستا کارشناسان شناخت انواع مواد مخدر و عوارض سوء مصرف مواد و باورهای نادرستی که در بین مردم رایج است را آگاهی و آموزش می دهند.

 

وی گفت: متاسفانه در بین دانشجویان باورهای نادرستی مبنی بر شیشه داروی لاغری یا باعث افزایش حافظه می شود وجود دارد که در این راستا جهت رفع این باور اشتباه، آموزش های همگانی به مردم ارایه می شود.

وی با بیان آموزش های تخصصی نیز برای افراد انجام میگیرد افزود: تلاش شده تا آموزش ها نوین و به روز باشد.

خود کنترلی مهم ترین روش پیشگیری از اعتیاد به شمار می رود

سرهنگ اسکنی در تشریح راه های جلوگیری از اعتیاد فرزندان عنوان کرد: والدین باید فاصله خود را با فرزندان کم کرده و در صورت مشاهده حرکات مشکوک از فرزندان خود آن را برطرف و تاثیر مواد مخدر را به آنان آموزش دهند.

وی افزود: والدین اضطراب و نگرانی ها را در خانه کاهش داده چرا که گروهها و دوستان ناباب می توانند در فرزندان نفوذ کنند همچنین قدرت نه گفتن را نیز باید به فرزندان آموزش داد تا در برابر دوستان ناباب توانایی نه گفتن داشته باشند.

وی با بیان مهم ترین راه پیشگیری از اعتیاد خودکنترلی است تاکید کرد: با توجه به عصر دیجیتال و همچنین دنیای مجازی باید به فرزندان خود آموزش داده که در فضای مجازی خود را کنترل کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد برای مقابله با فشارهای زندگی به سمت مواد مخدر گرایش می یابند بنابراین خانواده ها از مشاوران و روانشناسان به منظور جلوگیری از در دام اعتیاد افتادن استفاده کنند.

اغلب درگیری های مسلحانه در راستای مبارزه با مواد مخدر در جنوب استان اتفاق افتاده است

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیشترین کشفیات مواد مخدر در شهرستان های سراوان، ایرانشهر، مهرستان و خاش صورت گرفته که نشان دهنده اغلب درگیری های مسلحانه در جنوب استان است.

 

سرهنگ اسکنی بیان داشت: متاسفانه در شهرستان های سراوان، ایرانشهر و زاهدان معتادانی که مواد مخدر سنتی مصرف می کردند به سمت مواد مخدر صنعتی گرایش پیدا کرده اند.

وی با بیان، به منظور مبارزه با مواد مخدر آموزش ها در سطح استان امسال به صورت جهادی انجام شده افزود: در بحث خرده فروشان نیز امسال دو چندان مبارزه انجام شده تا سطح دسترسی مردم به مواد کاهش یابد.

عصرهامون
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی