نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آذر 1394 - 10:16
اصغرزاده در نشست معمای اسفند مطرح کرد
لباس شخصی پدیده منحوس و پارازیتی هستند
فعال اصلاح طلب گفت: بنده دست حزب الله و اصولگرایان و اصلاح طلبان را می بوسم اما اگر بخواهند کاری انجام دهند که مملکت را به سمت جنگ و انزوای بیشتری سوق دهند آن ها در بلک لیست یا لیست دشمنان این انقلاب باید بگذاریم نه طرفداران و دوستداران این انقلاب!

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،  ابراهیم اصغرزاده فعال اصلاح طلب  با حضور در نشست معمای اسفند که به همت انجمن اسلامی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد با طرح یک پرسش مبنی براینکه حزب الله چیست اظهار داشت: آیا حزب الله همان حزب اللهی است که در قرآن آمده؟ آیا این که یک گروه فشار و یک گروه اجتماعی به اسم حزب الله در خیابان و کوچه و محفل در برابر قانون بایستد مصداق حزب اللهی است که در قرآن آمده است؟

 

**عده ای به خودشان حق می دهند در مقابل قانون جاری و روندهای جاری بایستند

وی ادامه داد: اساسا در این کشور چه احتیاجی به حزب الله داریم ما حزب الله خوب و بد داریم این چه معنی دارد در طول صد سال مبارزه یک ملت برای اجرای قانون در تمام مراحلی که بعد از مشروطه بوده مردم ایران برای اجرای قانون قیام کردند وانقلاب اسلامی ایران انقلابی بود که رهبرش بلافاصله حکم به تصویب قانون اساسی، تدوین و اجرای آن داد این چه معنی دارد که یک عده از ما بهتران یک عده که فکر می کنند رنگ خونشان از بقیه رنگین تر است یک عده که فکر می کنند بیشتر به خدا نزدیکند یا فکر می کنند رهبر مملکت به آن ها احتیاج دارد یا می خواهند مسئولین مملکت را وام دار کنند به خودشان حق می دهند در مقابل قانون جاری و روندهای جاری بایستند و مقاومت کنند و بدون شناسنامه در کوچه و خیابان در مقابل اتفاقات گردن کشی کنند.

اصغرزاده تصریح کرد: آیا واقعا مملکت احتیاج به لباس شخصی دارد؟ چه چیزی را می خواهید ثابت کنید؟ یعنی می خواهید ثابت کنید که حکومت اسلامی ایران پایگاه مردمی دارد؛ روحانیت، رهبری یا نظامی که حاکم است احتیاج به آن دارد که یک گروهی در خیابان ها راه بیفتند و بگویند ما وفادار به نظام هستیم و از بقیه بیشتر عاشق انقلاب هستیم.

فعال اصلاح طلب افزود: شما به سخنانی حمله می کنید جلوی آن را می گیرید شیشه می شکنید کفن می پوشید در مقابل مجلس تحصن می کنید زمانی که نزدیک انتخابات می شود در مقابل دولت مستقر مشروع قانون نظم کشور را به هم می زنید برای چه؟ می خواهید چه چیزی را ثابت کنید می خواهید ثابت کنید مملکت یک نظام مردمی دارد؟ این احتیاج به آن دارد که شما در خیابان ها بیایید؟

 

وی ادامه داد: نه این حکومت احتیاج به لباس شخصی دارد نه این که گروه فشار نشان می دهند که خیلی نیروهای مردمی هستند همه به شما می خندند شما نیروهایی هستید که توسط نیروهای امنیتی جلو و عقب کشیده می شوید. مملکتی که براساس یک نظمی به سمت انتخابات می رود چرا باید نگران این باشید که اصلا آیا فردا روزی به من حمله می کنند یا این که اصلا چه اتفاقی خواهد افتاد.

** لباس شخصی ها یک پدیده منحوس و پارازیت در نظام قانونی هستند

اصغرزاده تاکید کرد: لباس شخصی ها یک پدیده منحوس و پارازیت در نظام قانونی هستند؛ نظامی که مستقر شده و آروزی صد ساله یک ملت را برآورده کرده تا قانون اجرایی شود.

فعال اصلاح طلب تصریح کرد: معمای اسفند از همین جا مطرح می شود دولت آقای روحانی در مقابل نیروهای پارازیت و در مقابل نیروهایی که می خواهند یک انتخابات خوب و سالم را مخدوش کنند چه کاری می خواهد انجام بدهد مملکت شورای نگهبان و نیروهای چهار گانه دارد مهمتر از همه یک رهبری در این مملکت است در سال 92 حرفی را زده که مبنای تحولات مهمی در این کشور شده است مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است ایشان فرموده اند حتی خانواده من هم نمی دانند که به چه کسی رای می دهم فرموده اند حتی اگر مخالف نظام هستید به خاطر کشورتان رای بدهید آن زمان شما می خواهید از چه کسی جلو بزنید. فکر می کنید چه اتفاقی قرار است بیفتد که از حالا اینقدر نگران شده اید.

وی بیان داشت: دولت آقای روحانی در این انتخابات یک ماموریت تاریخی، انقلابی و شرعی دارد برای آن که از رای مردم، از همان رای من کو، صیانت کند و باید بایستد و نگذارد که انتخابات ضعیف و مخدوشی انجام شود. باید انتخابات انتخابات خوبی باشد شایسته این انقلاب و ملت باشد همان طور که رهبری از انتخابات 92 محکم در مقابل نیروهای فشار یا کسانی که می خواستند مداخله کنند ایستاد دولت آقای روحانی باید در انتخابات پیش رو شرایطی ایجاد کند که همه دنیا که نظاره گر این انتخابات هستند قبول کنند که انتخابات خوبی در ایران انجام می شود.

** نمونه هایی که در کشورهای اسلامی از دمکراسی ارائه می شود

اصغرزاده تصریح کرد: ما در منطقه پر از خون و خونریزی زندگی می کنیم، خاورمیانه شده خاور خون؛ حتی کشورهایی که دمکراتیک هستند اسلحه به روی همدیگر می کشند نمونه هایی که در کشورهای اسلامی از دمکراسی ارائه می شود در حال مخدوش شدن است، کشورهایی که همچون عربستان انتخاباتی ندارند و یا کشوری همچون ترکیه که دارای انتخابات است جوابی که به وضعیت موجود خاورمیانه به لحاظ سیاسی داده می شود آن است که اسلام با دمکراسی سازگار نیست این جوابی است که دنیا می دهد.

فعال اصلاح طلب خطاب به گروه های فشار ادامه داد: ما در این کشور می خواهیم ثابت کنیم که اسلام می تواند با دمکراسی سازگار باشد این پیوندی که بین دمکراسی و اسلام در قانون اساسی ایران انجام شده یک پیوند پایدار است. آن وقت شما می خواهید در خیابان ها بریزید و بگویید این پیوند ناپایدار است؟ شما می خواهید برای مملکت تعیین تکلیف کنید؟

وی تاکید کرد: به نظر من دولت آقای روحانی برای حفاظت از دستاوردهای خودش که از جمله آن دستاوردها در حوزه سیاست خارجی است اگر در سال های بعد این دستاورد زمین بخورد مطمئنا کشور به سمت جنگ می رود و شرایطی بدتری را به لحاظ تحریم و انزوا تجربه خواهد کرد باید محکم در دفاع از آن بایستد تا یک انتخاباتی برگزار شود و مجلسی شکل بگیرد که مکمل آن در پیروزی سیاست خارجی باشد.

 اصغرزاده افزود: دولت آقای روحانی در این بین نمی تواند بی طرف یا میانه باشد و نمی تواند بگوید چون من یک دولت اعتدالی هستم در کنار می ایستم و رفتاری خنثی داشته باشد دولت روحانی باید اقداماتی را که تماما قانونی هم هست برای دفاع از رای مردم و صیانت از آن انجام دهد؛ شک نکنید هر چشم پوشی از این که انتخابات خوب و موفقی انجام شود دستاوردهای دولت روحانی را بر باد خواهد داد و وضعیت ما را در منطقه جنگ زده خاورمیانه وخیم تر خواهد کرد.

فعال اصلاح طلب ادامه داد: دولت آقای روحانی در معرض پاسخ به این معماست که 1-در ایران پیوند بین دمکراسی، صندوق رای و اسلام پیوندی پایدار است بنابراین حکومت ایران استقبال می کند از این که رای مردم حق الناس است. این که میزان رای ملت است را باید تثبیت کنیم.2-دولت آقای روحانی باید از دستاوردهای هسته ای خود دفاع کند3-برای هیچ کس قابل قبول نیست که لباس شخصی ها و یا گروه های فشار برای مسئولین کشور تعیین تکلیف کنند، نه مسئولین کشور به گروه های فشار احتیاج دارند و نه آن ها وفاداران به نظام هستند یا می خواهند ثابت کنند که این نظام مردمی است؛ به اندازه کافی انقلاب و نظام ایران براساس انتخابات متعدد مشروعیت خود را بارها از مردم گرفته و نشان داده یک نظام مردمی است؛ 4-انتخابات آینده انتخابات بسیار بسیار مهمی است.

** نظام از بحران 88 عبور کرده

وی تصریح کرد: انتخابات چه خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی از آن رو اهمیت دارد که حرکت مردم را در سال 92 تکمیل می کند نظام از بحران 88 عبور کرده؛ اصلاح طلبان هم عبور کرده اند؛ وقتی رهبر مملکت می گوید رای مردم حق الناس است و هیچ کس حق تجاوز به آن را ندارد یعنی نظام ترسی از صندوق رای ندارد بسیار خب وقتی این حرف را رهبر این مملکت می زند شما دیگر چرا می ترسید؟ به نظر من اصلاح طلبان گروه های حامی و گروه های حامی دولت آقای روحانی هم در انتخابات 92 با شرکتشان و پذیریش این قضیه و مشارکتشان عبور کردند و همه آماده می شوند پا در انتخابات مهمی بگذارند که آینده مملکت در گروه آن است.

 

** بنده دست حزب الله و اصولگرایان و اصلاح طلبان را می بوسم

اصغرزاده یادآور شد: هر اقدامی که مملکت ما را به سمت جنگ ببرد و ما از صلخح دور کند تحت هر عنوانی به ضرر انقلاب خواهد بود هر کسی در هر جایی و راست و چپ هم ندارد. بنده دست حزب الله و اصولگرایان و اصلاح طلبان را می بوسم اما اگر بخواهند کاری انجام دهند که مملکت را به سمت جنگ و انزوای بیشتری سوق دهند آن ها در بلک لیست یا لیست دشمنان این انقلاب باید بگذاریم نه طرفداران و دوستداران این انقلاب!

فعال اصلاح طلب بیان کرد: زیبنده حزب الله و نیروهای نظامی و امنیتی نیست که مدافع گروه های فشار باشد بایستید و دفاع کنید چه طور شما ایستادید و دیدید در اصفهان بر صورت زن جوانی اسید پاشیدند و ککتان هم نگزید حزب الله باید از حقوق شهروندی دفاع کند.

 

** حزب الله شهروند خوب است نه حزب الله گروه فشار

وی ادامه داد: حزب الله شهروند خوب است نه حزب الله گروه فشار، حزب اللهی که شهروند باشد و به حقوق شهروندی و به قانون احترام بگذارد آن خوب است انتخاباتی خوب است که میزان التزام و پای بندی همه ما را به قانون نشان دهد.

اصغرزاده با اشاره دانشجوهای ستاره دار و اخراجی از دانشگاه ها اظهار داشت: ده ها سال زندان، ده ها نفر محروم از تحصیل، ده ها دانشجوی ستاره دار کدام گروه اجتماعی تا این اندازه هزینه پرداخته که دانشجویان این کشور به خاطر فعالیت سیاسی اجتماعی شان هزینه پرداخته اند.

فعال اصلاح طلب ادامه داد: محرومیت از تحصیل یعنی کشتن وقتی دانشجویی را محروم از تحصیل می کنید و ستاره دار می کنید در حقیقت او را از هستی ساقط می کنید چرا باید جنبش دانشجویی کشور که در طول بیش از 60، 70 سال از عمر خودش بیشترین خدمت را به این مردم کرده و هیچ گاه به نفع بیگانه قدمی برنداشته و دائما در خدمت توسعه سیاسی کشور بوده و در انقلاب و پس از آن و در جنگ و پس از جنگ در دوره اصلاحات بیشترین نقش را در ایجاد حرکت اجتماعی به نفع کشور داشته این قدر دچار بی مهری شود.

وی تصریح کرد: کدام گروه اجتماعی را سراغ دارید که این همه هزینه داده باشد جنبش دانشجویی کشور به خصوص دانشجویان مسلمان چه در زمانی در تشکیلاتی به اسم دفتر تحکیم وحدت بودند و چه حتی در دوره تسطیح سازی آقای احمدی نژاد که وی از روز اولی که رئیس جمهور شد گفت انقلاب فرهنگی دوم منظورش این بود که دانشگاه ها را با خاک یکسان می کنم و نمی گذارم این نهاد مدنی در دانشگاه ها باشد؛ همواره هزینه داده اند.

اصغرزاده تاکید کرد: ما تصورمان آن بود که نهادهای سیاسی، فرهنگی و دفتر نمایندگی ها و گروه های مختلف برای حمایت از حقوق دانشجویی است برای آنکه سر و کار دانشجو با قوه قضاییه نباشد به خاطر این که اگر کاری را در این مملکت در دانشگاه کرد نهادهای دیگر یقه اش را نگیرند و از دانشجو حمایت کنند حالا خودشان مدعی شده اند که دانشجو را به این وضع برسانند.

فعال اصلاح طلب بیان داشت: شما به من یک نقطه کور را نشان دهد که خودش در جهت اصلاح آن نقطه برنیامده باشد در سال 78 یک تندروی صورت گرفت وظیفه دانشجو نبود که در خیابان بیاید و شعار مرگ بر دیکتاتور را سر دهد وظیفه اش این بود که در محیط دانشگاه بایستد دانشجو باید انتقاد کند و حرف بزند فکر کند با یکدیگر همدلی و همکاری داشته باشند و نسبت به خیلی از مسائل تردید کند تا حقیقت را کشف کند دانشجو یک دبیرستانی نیست حتی دفتر تحکیمی که بعضی ها می گویند در ابتدای انقلاب شما رفتید با اشغال سفارت آمریکا و دفتر تحکیم و کمک کردید به حکومت و انقلاب ما این دفتر در دوره خودش نیرویی بود که در مقابل پیش روی ایستاد از فردای انقلاب روز 23 بهمن 57 زمانی که انقلاب محقق شد عده ای علم این را برداشتند که جمهوری اسلامی بی جمهوری اسلامی، ما یک حکومت داریم یک ولی فقیه داریم و همه با او بیعت می کنند و بعد می گفتند که رای مردم لوکس و تزینی است لازم نیست که مردم به بازی گرفته شوند.

وی تصریح کرد: دیدگاه آن ها از همان ابتدای انقلاب بود پیش از آن که امام وارد کشور شود و انقلاب انجام شود در پاریس به امام پیغام دادند یادتان باشد وقتی به تهران رسیدید زن ها حق رانندگی ندارند چه کسی در مقابل این پیش روی ها ایستاد؟ جنبش دانشجویی، در همین دانشکده ادبیات دانشگاه تهران توسط نیروهای راست دیوار کشیده شد بین دختران و پسران. رضا خاتمی که رابطه نزدیکی با امام داشت نامه به امام داد و امام پیغامد دادند به دفتر تحکیم وحدت که اگر این دیوار امشب برداشته نشود من فردا سخنرانی خواهم کرد که شبانه مرحوم رحمان دادبان با یک گروهی از بچه های انجمن اسلامی دانشگاه تهران را فرستادیم تا آن دیوار را خراب کنند.

اصغرزاده افزود: جنبش دانشجویی در تمام مراحل خودش در مقابل پیش روی مرتجعین و خشک مقدسان و کسانی که می خواستند یک تصویر ماقبل قاجاری از ایران و اسلام بدهند ایستاده است؛ دولت میرحسین موسوی بخشی از نیروی خودش را از جنبش دانشجویی گرفت، اصلاح طلبان بخشی مهمی از موتور محرکه خود را از موتور کوچک جنبش دانشجویی گرفته است و حتی در سال 92 آقای روحانی بخش مهمی از کمپینش را دانشجویان با شعار عقلانیت تشکیل دادند، شعاری که بسیار بسیار برای کشور ضروری است.

 

فعال اصلاح طلب بیان کرد: وقتی خاتمی از صلح می گوید و از این مسئله می گوید که ما باید با صلح و براساس منافع ملی همکاری کنیم و مجلس تشکیل دهیم یعنی دفاع از عقلانیت، اصلا شعار اصلاح طلبان این است شعار دولت روحانی هم همین است و این شعار خود جنبش دانشجویی است کجا جنبش دانشجویی را سراغ دارید که در دست گرفتن خشونت دست داشته باشد. بله، در دوره قبل از انقلاب عینک ما عینک سیاه و سفید بود به خاطر این که دنیا این گونه جنبش دانشجویی رادیکال بود. ما فکر می کردیم که می توانیم ایران را بهشت کنیم و دنیا را متحول کنیم و یک دنیای انسانی تری بسازیم گناه کردیم آرمان داشتیم؟ ما دانشجویان انقلابی و چپ بودیم علاقه مند به مردم بودیم و به انقلاب خدمت کرده ایم بعد از انقلاب برای تمام حوزه ها صادقانه کار کردیم چه کسی حق دارد جنبش دانشجویی را منکوب کند به خاطر چند دانشجوی احساسی که در زمانی گفته اند رفراندم برای قانون اساسی انجام بدهیم در زمانی که در این مملکت همه به انسداد سیاسی فکر می کردند جنبش دانشجویی در دوم خرداد سال 76پشت سر آقای خاتمی ایستاد و آن را به قدرت رساند و از اصلاح طلبی دفاع کرد و فصل نوینی در انقلاب اسلامی به وجود آمد.

 

وی تاکید کرد: امروز هم به نظر من آن هایی که نگران فعال شدن جنبش دانشجویی هستند به خاطر آن است که فکر می کنند این جنبش مانند بقیه جنبش های اجتماعی و سیاسی که دارای منافع مشخص هستند جنبش دانشجویی به هیچ عنوان منافع شخصی خود را دنبال نمی کند. جنبش دانشجویی به فکر مردم و اصلاح امور است تا کارها بهتر شود و بهبود یابد و مردم بهتر زندگی کنند، کجا می توانید ردی از دانشگاه یا دانشجویی پیدا کنید در این کشور که هم سو و همراه با مفسدین بوده است در حالی که شما برای کسانی کف زدید و هورا کشیدید که این ها خدای انسداد بودند. احمدی نژاد کاری کرد که پرونده هسته ای ما از سازمان انرژی اتمی به شورای امنیت سازمان ملل انتقال پیدا کند و ما تحت ذیل فصل هفتم شورای امنیت قرار گرفته ایم؛ آن وقت این آقا حق دارد هر جایی در کشور برود آن وقت آقای خاتمی باید ممنوع التصویر شود.

 

اصغرزاده با اشاره دانشجوهای ستاره دار و اخراجی از دانشگاه ها اظهار داشت: ده ها سال زندان، ده ها نفر محروم از تحصیل، ده ها دانشجوی ستاره دار کدام گروه اجتماعی تا این اندازه هزینه پرداخته که دانشجویان این کشور به خاطر فعالیت سیاسی اجتماعی شان هزینه پرداخته اند.

 

فعال اصلاح طلب ادامه داد: محرومیت از تحصیل یعنی کشتن وقتی دانشجویی را محروم از تحصیل می کنید و ستاره دار می کنید در حقیقت او را از هستی ساقط می کنید چرا باید جنبش دانشجویی کشور که در طول بیش از 60، 70 سال از عمر خودش بیشترین خدمت را به این مردم کرده و هیچ گاه به نفع بیگانه قدمی برنداشته و دائما در خدمت توسعه سیاسی کشور بوده و در انقلاب و پس از آن و در جنگ و پس از جنگ در دوره اصلاحات بیشترین نقش را در ایجاد حرکت اجتماعی به نفع کشور داشته این قدر دچار بی مهری شود.

 

وی تصریح کرد: کدام گروه اجتماعی را سراغ دارید که این همه هزینه داده باشد جنبش دانشجویی کشور به خصوص دانشجویان مسلمان چه در زمانی در تشکیلاتی به اسم دفتر تحکیم وحدت بودند و چه حتی در دوره تسطیح سازی آقای احمدی نژاد که وی از روز اولی که رئیس جمهور شد گفت انقلاب فرهنگی دوم منظورش این بود که دانشگاه ها را با خاک یکسان می کنم و نمی گذارم این نهاد مدنی در دانشگاه ها باشد؛ همواره هزینه داده اند.

 

اصغرزاده تاکید کرد: ما تصورمان آن بود که نهادهای سیاسی، فرهنگی و دفتر نمایندگی ها و گروه های مختلف برای حمایت از حقوق دانشجویی است برای آنکه سر و کار دانشجو با قوه قضاییه نباشد به خاطر این که اگر کاری را در این مملکت در دانشگاه کرد نهادهای دیگر یقه اش را نگیرند و از دانشجو حمایت کنند حالا خودشان مدعی شده اند که دانشجو را به این وضع برسانند.

 

فعال اصلاح طلب بیان داشت: شما به من یک نقطه کور را نشان دهد که خودش در جهت اصلاح آن نقطه برنیامده باشد در سال 78 یک تندروی صورت گرفت وظیفه دانشجو نبود که در خیابان بیاید و شعار مرگ بر دیکتاتور را سر دهد وظیفه اش این بود که در محیط دانشگاه بایستد دانشجو باید انتقاد کند و حرف بزند فکر کند با یکدیگر همدلی و همکاری داشته باشند و نسبت به خیلی از مسائل تردید کند تا حقیقت را کشف کند دانشجو یک دبیرستانی نیست حتی دفتر تحکیمی که بعضی ها می گویند در ابتدای انقلاب شما رفتید با اشغال سفارت آمریکا و دفتر تحکیم و کمک کردید به حکومت و انقلاب ما این دفتر در دوره خودش نیرویی بود که در مقابل پیش روی ایستاد از فردای انقلاب روز 23 بهمن 57 زمانی که انقلاب محقق شد عده ای علم این را برداشتند که جمهوری اسلامی بی جمهوری اسلامی، ما یک حکومت داریم یک ولی فقیه داریم و همه با او بیعت می کنند و بعد می گفتند که رای مردم لوکس و تزینی است لازم نیست که مردم به بازی گرفته شوند.

 

وی تصریح کرد: دیدگاه آن ها از همان ابتدای انقلاب بود پیش از آن که امام وارد کشور شود و انقلاب انجام شود در پاریس به امام پیغام دادند یادتان باشد وقتی به تهران رسیدید زن ها حق رانندگی ندارند چه کسی در مقابل این پیش روی ها ایستاد؟ جنبش دانشجویی، در همین دانشکده ادبیات دانشگاه تهران توسط نیروهای راست دیوار کشیده شد بین دختران و پسران. رضا خاتمی که رابطه نزدیکی با امام داشت نامه به امام داد و امام پیغامد دادند به دفتر تحکیم وحدت که اگر این دیوار امشب برداشته نشود من فردا سخنرانی خواهم کرد که شبانه مرحوم رحمان دادبان با یک گروهی از بچه های انجمن اسلامی دانشگاه تهران را فرستادیم تا آن دیوار را خراب کنند.

 

اصغرزاده افزود: جنبش دانشجویی در تمام مراحل خودش در مقابل پیش روی مرتجعین و خشک مقدسان و کسانی که می خواستند یک تصویر ماقبل قاجاری از ایران و اسلام بدهند ایستاده است؛ دولت میرحسین موسوی بخشی از نیروی خودش را از جنبش دانشجویی گرفت، اصلاح طلبان بخشی مهمی از موتور محرکه خود را از موتور کوچک جنبش دانشجویی گرفته است و حتی در سال 92 آقای روحانی بخش مهمی از کمپینش را دانشجویان با شعار عقلانیت تشکیل دادند، شعاری که بسیار بسیار برای کشور ضروری است.

فعال اصلاح طلب بیان کرد: وقتی خاتمی از صلح می گوید و از این مسئله می گوید که ما باید با صلح و براساس منافع ملی همکاری کنیم و مجلس تشکیل دهیم یعنی دفاع از عقلانیت، اصلا شعار اصلاح طلبان این است شعار دولت روحانی هم همین است و این شعار خود جنبش دانشجویی است کجا جنبش دانشجویی را سراغ دارید که در دست گرفتن خشونت دست داشته باشد. بله، در دوره قبل از انقلاب عینک ما عینک سیاه و سفید بود به خاطر این که دنیا این گونه جنبش دانشجویی رادیکال بود. ما فکر می کردیم که می توانیم ایران را بهشت کنیم و دنیا را متحول کنیم و یک دنیای انسانی تری بسازیم گناه کردیم آرمان داشتیم؟ ما دانشجویان انقلابی و چپ بودیم علاقه مند به مردم بودیم و به انقلاب خدمت کرده ایم بعد از انقلاب برای تمام حوزه ها صادقانه کار کردیم چه کسی حق دارد جنبش دانشجویی را منکوب کند به خاطر چند دانشجوی احساسی که در زمانی گفته اند رفراندم برای قانون اساسی انجام بدهیم در زمانی که در این مملکت همه به انسداد سیاسی فکر می کردند جنبش دانشجویی در دوم خرداد سال 76پشت سر آقای خاتمی ایستاد و آن را به قدرت رساند و از اصلاح طلبی دفاع کرد و فصل نوینی در انقلاب اسلامی به وجود آمد.

 

وی تاکید کرد: امروز هم به نظر من آن هایی که نگران فعال شدن جنبش دانشجویی هستند به خاطر آن است که فکر می کنند این جنبش مانند بقیه جنبش های اجتماعی و سیاسی که دارای منافع مشخص هستند جنبش دانشجویی به هیچ عنوان منافع شخصی خود را دنبال نمی کند. جنبش دانشجویی به فکر مردم و اصلاح امور است تا کارها بهتر شود و بهبود یابد و مردم بهتر زندگی کنند، کجا می توانید ردی از دانشگاه یا دانشجویی پیدا کنید در این کشور که هم سو و همراه با مفسدین بوده است در حالی که شما برای کسانی کف زدید و هورا کشیدید که این ها خدای انسداد بودند. احمدی نژاد کاری کرد که پرونده هسته ای ما از سازمان انرژی اتمی به شورای امنیت سازمان ملل انتقال پیدا کند و ما تحت ذیل فصل هفتم شورای امنیت قرار گرفته ایم؛ آن وقت این آقا حق دارد هر جایی در کشور برود آن وقت آقای خاتمی باید ممنوع التصویر شود.

** تمام تریبون های نظام جمعه در اختیار یک جریان است

فعال اصلاح طلب تصریح کرد: واقعیت این است که در مملکت و در شرایط فعلی عدالت به گونه ای نیست که بتوانیم تمام حرف هایمان را به گوش مردم برسانیم تمام تریبون های نظام جمعه در اختیار یک جریان است رادیو و تلویزیون از صبح تا شب بلندگوی یک جریان است حالا این که شما بگویید من حق ندارم انتقاد کنم. در نماز جمعه و تلویزیون جوری برخورد می کنید که گویی همه اصلاح طلبان وابسته به بیگانه هستند وحق ندارند از خودشان دفاع کنند.

وی ادامه داد: بنده الان در یک جمع محدودی نشسته ام که دانشجویان سوال می پرسند و حرفهایشان را می زنند مگر ما اعتراض کردیم که چرا در جلسه ما حضور پیدا می کنید و چنین سوال هایی را می پرسید خب شما هم به ما این حق را بدهید که اقلا در یک مجمع عمومی شما و در جایی که بر افکار عمومی تاثیر می گذارد بتوانیم حضور پیدا کنیم و حرف بزنیم و حداقل از خودمان دفاع کنیم.

اصغرزاده تاکید کرد: روزنامه هایی که منتسب به جریان راست است تیترهایی می زند که همه اش مجرمانه است، عکس هایی منتشر می کنند که در تمام عکس ها ترور شخصیتی انجام می شود، ترور که تنها با گلوله نیست؛ وقتی شما آبروی یک نفر را می برید و می گویید نفوذی هستید و انگار جاسوسید و شما افراد خودباخته و وابسته به بیگانگان هستید و یک سری اتهامات را دریف می کنید این همان ترور شخصیتی است آیا این تندروی نیست شما باید اجازه بدهید که از خودشان دفاع کنند.

 

فعال اصلاح طلب بیان داشت: بنده به عنوان دانشجوی خط امام در کنار خاتمی که یک زمانی همین عینک سیاه و سفید را به چشمش دید و فکر می کردیم برای دفاع از کشورمان باید سفارت آمریکا را اشغال کنیم در مقابل امری به اسم افشاگری ها سکوت کردیم و الان معتقدیم که اشتباه کردیم ما حق نداشتیم به عنوان قاضی و محکمه سند را در معرض عموم قرار کنیم افراد را متهم کنیم بدون آن که آن ها از خودشان حق دفاع داشته باشند ما توبه می کنیم. من باید ساکت باشم به خاطر این که عینکم را عوض کردم، منظورم از عینک اعتدال سکوت نیست. عینک اعتدال در برابر رادیکالیسم است ولی دفاع از حق مردم به معنای مرکزیت اصلاح طلبی است.

وی تصریح کرد: سکوت کردن مساوی با اعتدال نیست انتظار ما از دولت اقای روحانی همین است از همین رو می گوییم که دولت آقای روحانی نباید منظورش از دولت معتدل دولت خنثی باشد؛ اصلاح طلبان خنثی نیستند.

** اصلاح طلبی عند اعتدال است

اصغرزاده تصریح کرد: اصلاح طلبی عند اعتدال است، آن وقت شما به ما نمی توانید بگویید این حرف ها را زده اید پس چه باید بگوییم وقتی می گویم عینک ما باید تغییر کند و نباید سیاه و سفید ببینیم به این معناست که حزب اللهی، لباس شخصی و گروه های فشار شما هم فرزندان این مملکت هستید کارکرد شما ضد دمکراتیک و قانون اساسی است؛ این حرف تند نیست این یک ادعایی در دفاع از اعتدال، قانون و قانون گرایی است و چیزی که مردم در سال 76 به آن رای دادند چیزی که الان تمام مسئولین به آن افتخار می کنند که ما می خواهیم مر قانون را اجرا کنیم.

فعال اصلاح طلب در پایان خاطر نشان کرد: کسی که از قانون پا را فراتر می گذارد و خود را نیروی فراقانونی می داند و سخنرانی را به هم می ریزد و ترور شخصیتی می کند این فرد برخلاف قانون عمل می کند مگر مملکت قانون وقوه قضاییه ندارد مگر این همه اطلاعات در اختیار آن ها قرار ندارد؟

خبرگزاري دانشجو

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی