نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. آذر 1394 - 19:39
پنج طرح تولیدی اقتصاد مقاوتی در یاسوج به بهره برداری رسید
130میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی مقاومتی به متقاضیان ارائه شده است
رضا رنجبر مسئول بسیج سازندگی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در رفع محرومیت‌زدایی اظهار کرد: تاکنون توانسته‌ایم با پرداخت 130 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال هزار و 500 نفر را فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، ظهر امروز و با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی‌فقیه در سپاه فتح استان، رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح استان ،رئیس سازمان برنامه بودجه استان و جمعی دیگر مسئول تعداد 5 طرح اقتصاد مقاومتی به نمایندگی از 492 پروژه در استان افتتاح شد.

 

رضا رنجبر مسئول بسیج سازندگی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در رفع محرومیت‌زدایی اظهار کرد: تاکنون توانسته‌ایم با پرداخت 130 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال هزار و 500 نفر را فراهم کنیم.

 

وی به اجرایی کردن این تعداد پروژه اقتصاد مقاومتی را از اقدامات خوب بسیج سازندگی استان در راستای اشتغال درآمد زا در استان دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون این تعداد پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی اجرا شده  و امیدواریم این تعداد را تا پایان سال به هزار پروژه برسانیم.

 

مسئول بسیج سازندگی استان به کارگاه تولیدی پوشاک و ریسندگی در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: این کارگاه در راستای اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی و تسهیلات 60 میلیون تومانی و اشتغال‌زایی 23 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم افتتاح شده است.

 

رنجبر یکی از اهداف مهم این کارگاه ریسندگی را قیمت مناسب و ایجاد اشتغال پایدار برای صنعت نساجی استان دانست و گفت: محصولات این کارگاه با قیمت مناسب و کیفیت برتر در استانهای همجوار توزیع شده و حتی دارای مرغوبیت بهتری نسبت به دیگر برندهاست.

 

فرزانه آقایی کارآفرین بسیجی این کارگاه تولیدی به اجرای این پروژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که امروز گریبانبگر استان در بخش تولید پوشاک بوده،توجه نکردن به صنایع داخلی است.

 

وی با بیان اینکه این کارگاه می تواند نیازمند همه داستگاههای دولبی و حتی آموزشی را در تولید پوشاک دانش آموزان تأمین کند، بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف این کارگاه ریسندگی قیمت مناسب و دوخت مناسب بوده که حتی از استانهای همجوار سفارش کالا داشته ایم.

 

 یکی دیگر از طرح های افتتاح شده در چهارمین روز هفته بسیج سال 94 افتتاح اولین مزرعه پروش شتر مرغ در منطفه نرگاه یاسوج بود.

 

رنجبر با بیان اینکه این طرح اقتصادی برای اولین بار در استان اجراشده است، بیان کرد:مزرعه پروش شتر مرغ برای اولین بار در استان با 25قطعه نمیچه چهار ماهه شتر مرغ با تسهیلاتی به میزان 36میلیون تومان راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه این پروژه اقتصادی برای اولین بار در استان متقاضیان عمده ای داشته است، بیان کرد: این پروژه اقتصادی با پنج نفر اشتغالزایی مستقیم می تواند در آینده حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.

 

ستوده کارآفرین این پروژه اقتصادی با بیان اینکه این طرح هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ اشتغالز می تواند برای آینده استان مفید به صرفه باشد، بیان کرد: امروز از صنعت گوشت ،پوست و حتی تخم شتر میرغ می توان بهره هایی زیادی برد.

 

وی با بیان اینکه در سال آینده با راه اندازی محل جدید این پروژه اقتصادی در کاکان گسترش انبوده شتر مرغ در استان ایجاد خواهد شد، بیان کرد: امروز از این صنعت می تواند 10صنایع تولیدی اعم از گوشت، تخم مرغ، پوست، و حتی مواد بهداشتی درمانی به دست آورد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به سومین پروزه افتتاحی اقتصادی مقاومتی به نمایندگی از دیگر طرح هادر شهرستان بویراحمد اشاره کرد وگفت:مزرعه پرورش زعفران مرغوب برای اولین بار در استان و در روستای مختار شهر یاسوج راه اندزای شده که این پروژه با تمام قابلیت ها یکی از بهترین پروژه های اقصادی جهاد سازندگی بوده است.

 

وی میزان تسهیلات ارائه شده برای این پروژه را سی میلیون تومان به کارآفرین طرح دانست و افزود: در سالجاری کارآفرین طرح توانسته است در اولین برداشت سالانه خود از این طرح، سه کیلو زعفران مرغوب برابر با سی میلیون تومان برداشت کند.

 

رنجبر در ادامه به مزرعه پرورش زنبود عسل و قارچ دکمه ای در منطقه سروک یاسوج اشاره کرد و گفت: به هر کدام از این متقاضیان سی میلیون تومان تسهیلات ارائه شده است.

 

وی مرغوبیت و تنوع خوب این محصولات را به عنوان یکی از بهترین رویکرد های اقتصاد مقاومتی  در استان و منطقه بویراحمددانست و گفت:در سالجاری جاری بیش از 400کیلو قارچ از پروژه قارچ سروک بدست آمده که کشت دوم آن نیز آغاز شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان به تولید عسل در منطقه سروک به عنوان مزرعه مادر ارائه کلونی زنبور عسل به متقاضیان اشاره کرد و گفت: هر کدام از کلونی های زنبود های عسل این مزرعه به تنهایی قادر به تولید 16کیلو عسل در سال بوده که  هم از نظر کیفیت و هم از مرغوبیت و قیمت به سرفه بوده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی