نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. اسفند 1393 - 11:02
این گزارش بیان می دارد که علاوه بر تلاش همگانی برای برپایی احکام الهب و انجام فرائض دینی ، تلاش برای حفظ ارزش های اصیل اسلامی و ایرانی، نیازمند بررسی و پیگیری مسئولان محترم مربوطه و دستگاه های ذیربط می باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، با توجه به وضعیت مسافران نوروزی و مسافرت های طولانی و ورود افرادی با سبک ها و شیوه های زندگی متفاوت از هم به شهرهای مختلف بررسی فریضه نماز و یکی از احکام الهی یعنی حجاب را واجب دانسته وگزارش می دهد: در جلسه ای در استان فارس معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور گفتند اقدامات زيادي در مسير نهادينه‌سازي فرهنگ نماز در جامعه و سطوح مختلف انجام شده و در حال انجام است .

 

وقتی که دشمن با تغییر سبک زندگی، جریان انقلاب اسلامی را نشانه گرفته‌ و به‌دنبال متوقف كردن آن است، رهبرمعظم انقلاب به بیان نکاتی در رابطه با سبک زندگی صحیح و اسلامی پرداخته و به عنوان نمونه سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای تحقق اهداف نماز در جامعه ترسیم و به کارگیری ظرفیت‌های علمی و هنری کشور برای اقامه نماز را از اهداف کوتاه مدت این اهداف ذکر کرده‌اند.

 

که برپایی نماز جماعت و اول وقت یک یاز مواردی است که باید رعایت گردد و برگزاری اجلاسیه‌های سراسری و منطقه‌ای نماز از محورهای اصلی مکتب و آرمان‌های انقلاب است که سازمان تبیلغات نهادی است که  باید این امر را جدی‌تر از گذشته پیگیری کنند.

 

این سازمان به لحاظ آماری دست پری دارد اما در زمینه تأثیرگذاری کارهای فرهنگی باید با تعمق بیشتری و از روش‌های بهتري در تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز استفاده کند.

 

در رابطه با مسأله مهم و اساسی حجاب نیز می توان گفت: حجاب از دیدگاه فقها یکی از احکام اسلامی است که برای پوشش زنان و مردان وضع شده‌است و اصطلاحاً عبارت است از پوشاندن ضروری مو و سایر اعضای بدن به جز صورت و دو دست توسط زنان مسلمان، در برابر مردانی که طبق شریعت اسلامی نامحرم شمرده می‌شوند.

 

امروزه حجاب در کاربرد عام به پوشش ضروری زنان اطلاق می‌شود و به یکی از نمادهای بسیاری از جوامع اسلامی تبدیل شده و در برخی کشورها از جمله ایران رعایت آن در مکان‌های عمومی برای همهٔ زنان (با هر اعتقاد دینی) اجباری است. با وجود این، گروهی از نواندیشان دینی شیعه و سنی وجوب حجاب در اسلام را زیر سوال برده‌اند.

 

اما مسئله حجاب نه تنها در قرآن بلکه در کتب سایر ادیان الهی از جمله تورات و انجیل نیز آورده شده است، ااکثرست متفکران اسلامی سیاست‌های دوگانه غرب در قبال این موضوع را مورد انتقاد قرار می‌دهند و می‌گویند که حجاب جزو حقوق اساسی یک زن به شمار می‌رود.

 

 

این روزها ، روزهایی که بیرق عزا بر سر در بسیاری از منازل برافراشته است و مرثیه خوانان و مداحان اهل بیت در عزای یاس کبود محمد (ص)‌ ناله زده و نگاه ها را در قاب خیس چشم ها به ماتم می کشانند .

 

اما در این روزها که تن شهر با پارچه نویس ها مشکی شده ،در این روزها که پیامک ها رنگ و بوی فاطمیه به خود گرفته، در این ایام که جشن و شادی ها کم رنگ شده و تکایا بار دیگر میزبان شیعیان و محبان اهل بیت شده اند و در سه دهه ای که مهدی (عج) صاحب عزای مادرش فاطمه شده است ؛‌چرا هایی دل را می سوزاند و فکر را مشوش می کند.

 

چراهایی که سالیان سال است مطرح می شود اما برای پاسخش کمتر "زیرا" جای "آیا"می نشیند. چراهایی که مهم ترین آنها نداشتن وجه اسلامی برخی از زنان ایران اسلامی در جامعه است. چرا هایی که مهم ترین آنها شنیده شدن لهو لعب در معابر و کوچه هایی است که به نام شهدا خوانده می شوند آن هم در ایام فاطمیه و .... چراهایی که مهم ترین آنها رعایت نشدن شئونات اولیه اخلاقی در تعاملات اجتماعی بین زنان و مردان در اماکن عمومی است. چراهایی که دردناک ترین آنها برخورد با ارزش های اسلامی در رسانه ها است.امادراین چند خط  صحبت از حجاب است نه آنچه به عنوان تزیین بر سر برخی از زنان ما رنگ مو ها و گل سرها را زیباتر جلوه می دهد .

 

درهمین رابطه گفت و گویی داشته ایم با محمد نصیری زاده، یکی از فعالین فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد، وی  ابراز داشت: برنامه ریزی دقیقی باید انجام گیرد تا معنای اصیل پوشش درست و زیبنده زن در شهر تبلیغ شده و همه مردم شهر به این حقیقت دست یابند.

 

وی در ادامه گفت: به صراحت می بینیم که برخی از هموطنان عزیز که از دیگر شهرها به یاسوج پایتخت طبیعت سفر می کنند بدلیل مدت زیاد مسافرت و احیاناً استراحت در شب در این شهر با لباس های راحتی و خانگی خویش در سطح عمومی شهر ظاهرمی شوند که این رفتار اشتباهی تبلیغی است برای نظرات نامناسب غربی و نیازمند تذکر می باشد به گونه ای که با اخلاق صحیح اسلامی و خیرخواهانه این مسأله باید بیان شده و رسم مهمان نوازی نیز به جا آورده شود.

 

این فعال فرهنگی در ادامه گفت: در چند روز گذشته در پروازی که به سمت یاسوج داشتیم، متأسفانه بدلیل هماهنگی ساعت پرواز با اذان صبح مجبور شده که جلوی درب ورودی هواپیما نماز خوانده و بعد حرکت کنیم.

 

 وی افزود: به خاطر وقت نداشتن برای رفتن به نماز خانه بسیاری از افراد حاضر و مخصوصاً خانم های محترمه، توان ادای نماز نداشته و نماز آنها قضا شود.

 

این در حالی است که چند روز قبل هم با تماس یک طلبه جوان با این پایگاه خبری تحلیلی عنوان داشت: اتوبوس تهران به یاسوج بدلیل دیر رسیدن به یاسوج و عدم توقف برای نماز باعث شد که نمازمان قضا شود.

 

تا اندازه ای که متوجه شدیم در بسیاری از مکان های عمومی کشور، توجه خاصی به این احکام نمی شود.نیازی هم به اجبار یا این که همگان را به زور برای نماز خواندن ببریم وجود ندارد تنها خواسته ای که برخی از شهروندان با این پایگاه خبری داشته اند مبنی برتنظیم زمان حرکت وسائط نقلیه عمومی به گونه ای باشد که مسافران بتوانند به انجام فرائض و واجبات خود برسند زیرا زمان نامناسب برخی پروازها و حرکت اتوبوس ها در ترمینال ها مسافران را با مشکل روبرو کرده است و این در حالی است که برخی از مهم ترین جاهایی که اکثریت مردم با آن ها در ارتباط هستند ترمینال ها می باشند که مخصوصا در ایام تعطیلات بویژه نوروز اهمیت ویژه ای پیدا می کنند .

 

این گزارش بیان می دارد که علاوه بر تلاش همگانی برای برپایی چنین فرائضی و تلاش برای حفظ ارزش های اصیل اسلامی و ایرانی، نیازمند بررسی و پیگیری مسئولان محترم مربوطه می باشد.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی