نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آذر 1393 - 10:26
درآستانه 27 آذر و سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه،سازمان بسیج دانشجویی و سازمان بسیج طلاب و روحانیون طی بیانیه ای خواستار تشکیل كارگروه‌هاي مشترك و اتاق‌های هم اندیشی ميان حوزه و دانشگاه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، درآستانه 27 آذر و سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه،سازمان بسیج دانشجویی و سازمان بسیج طلاب و روحانیون طی بیانیه ای خواستار تشکیل كارگروه‌هاي مشترك و اتاق های هم اندیشی ميان حوزه و دانشگاه جهت رسیدن به اهداف عالی نظام آموزش کشور شدند.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

 

27 آذر ماه سالگرد شهادت شهید آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، یادآور آرمانی در عرصه علم و دانش است  ،که یکی از پیش نیازهای اصلی رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی می‌باشد.

 

تاریخ این مرزو بوم پر از وقایعی است که  در همه مقاطع حساس خود  همچون  پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و... دانشگاهیان و حوزویان را در خط مقدم دفاع از عزت و سربلندی ملتش دیده است.

 

امام خمینی(ره)، یکی از بزرگترین دستاوردها و نتایج انقلاب اسلامی را در ارتباط حوزه و دانشگاه می دانستند و این موضوع را اینگونه می فرماید:«اگر خاصیت این نهضت را فقط پیوند روحانیت و دانشجویان بدانیم این بزرگترین نعمت آن بود، اگر بگذارند که نتیجه آن باقی بماند».

مروری بر پیام تاریخی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه که درآن به وحدت و یگانگی بیش از پیش این دو نهاد تاکید شده است همواره چراغ راهی بر سر راه دانشگاهیان و حوزویان در نیل به این هدف بلند انقلاب اسلامی است. پیر مراد  جوانان دانشجو و طلبه در این پیام نسبت به نفوذ ایادی استکبار در این دو مرکز هشدار جدی می دهد و این وظیفه مهم را این گونه گوشزد می فرماید:" طلاب علوم دينى و دانشجويان دانشگاهها بايد با تمام توان خود در مراكزشان از انقلاب و اسلام دفاع كنند و فرزندان بسيجى ام در اين دو مركز، پاسدار اصول تغييرناپذير «نه شرقى و نه غربى» باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلى بيشتر به اتحاد و يگانگى احتياج دارند. فرزندان انقلاب به هيچ وجه نگذارند ايادى امريكا و شوروى در آن دو محل حساس نفوذ كنند."

 

برافراشتن پرچم اسلام و بیدار نمودن ملتهای عالم از جمله اهدافی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای وحدت حوزه و دانشگاه ترسیم می نماید.به فرموده مقام معظم رهبري: "طلّاب جوان و عزیز و زحمتکش و قانع و مومن در حوزه‌های علمیه و نیز دانشجویان عزیز، این جوانان، این فرزندان و این جگرگوشه‌های ملت، این بهترین و پاکترین عناصر جامعه ما در دانشگاهها؛ باید در خط اسلام و در جهت عظمت کشور و بلند کردن پرچم اسلام و بیدار کردن ملتهای عالم و روح بخشیدن به این دنیای مرده بوسیله دستهای استکباری، درس بخوانند و کار و تلاش کنند تا مطمئن شوند که فردای ایران اسلامی، به مراتب از امروز بهتر خواهد بود. این هدف شماست. این هدف وحدت حوزه و دانشگاه است."

 

دست اندازی دشمنان و ایادی فریب خورده ی داخلی آنان به نهاد مقدس دانشگاه به بهانه های متعدد امری است که همواره در سالیان دراز پس از انقلاب به کرات مشاهده شده است.از نفوذ جریانات فکری انحرافی تا تبدیل دانشگاه ها به باشگاه سیاسی احزاب معاند،همه و همه نشانه هایی از اهمیت جایگاه دانشگاه در جمهوری اسلامی است.ایجاد فضای بسته سیاسی و فرهنگی در دوران 8 ساله دولت سازندگی و تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی احزاب پرطمع در دوران اصلاحات از اشتباهات بزرگی بود که خسارات جبران ناپذیری به نظام آموزش عالی کشور در رسیدن به اهداف عالیه اش وارد نمود. متأسفانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بار دیگر شاهد ایجاد فضای ملتهب در دانشگاهها با سیاست های نادرست و بعضاً خیانتهای برخی جریانات سیاسی هستیم.مراسم 16 آذر امسال نمونه ای از این مدعاست.جلوگیری از ایجاد فضای سالم نقد به بهانه عدم تخریب دولت و دادن تریبون به ایادی برخی جریانات سیاسی در دانشگاهها که بعضاً پیاده نظام استکبار در داخل کشور می باشند و حمله گسترده به جریان مومن انقلابی در دانشگاهها تنها گوشه ای از برنامه ریزی گسترده دشمن جهت بازگشت به دوران پر التهاب اصلاحات در دانشگاهها است.

 

این مساله اینگونه اهمیت پیدا می کند که بدانیم ،در عرصه حوزه نیز شاهد تحرکات دشمن جهت نفوذ و ایجاد انحراف می باشیم.تلاش جهت ایجاد جریانات منحرف و تندروی شیعی از دل حوزه شاهدی بر برنامه ریزی مفصل دشمنان نظام اسلامی  برای این نهاد مقدس اسلام می باشد ، که بیداری بیش از پیش طلاب و روحانیون انقلابی را می‌‌طلبد.

 

بی شک وحدت  این دو نهاد مهم کشور در امر تعلیم و تربیت با توجه به هجوم دشمنان انقلاب اسلامی  به علم و فرهنگ امت اسلامی مساله ای حیاتی و اجتناب ناپذیر است که تنها به دست دانشگاهیان و حوزویان انقلابی امکان پذیر می‌باشد.

 

بسیج دانشجویی و بسیج طلاب ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد مجاهد دكتر مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اعلام میدارند؛ تشكيل كرسي‌هاي آزاد اندیشی و نظريه پردازي که يكي از راه‌هاي نزديكي حوزه و دانشگاه است و بازخواني علوم انساني اسلامی را که در فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید شده است از اهداف سالانه خود می دانند که با تشکیل كارگروه‌هاي مشترك و اتاق های هم اندیشی ميان حوزه و دانشگاه می تواند به نتیجه برسد.

 

منبع:"خبرگزاری دانشجو"

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی