نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. مهر 1393 - 23:18
نبودفضای های ورزشی مناسب، عدم حمایت از ورزش بانوان، وجود برخی از تناقضات بین گفته ها و عملکرد مسولان همه از جمله مشکلات در حوزه ورزش بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش چهارفصل به نقل از سایت زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو) کل جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد 658 هزار و 629  نفر است که از این تعداد 329 هزار و 785 نفر از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند. اما در این بین می خواهیم بدانیم سرانه فضای ورزشی برای بانوان استان  چقدر است؟ چرا مرکز استان که نیمی از جمعیت استان  را تشکیل می دهد از وجود یک پارک برای بانوان محروم است؟

یکی از دلایل بی رغبتی بانوان به ورزش نبود فضای مناسب است که متأسفانه هنوز در استان کهگیلویه و بویراحمد این امکان برای بانوان فراهم نشده است.

با توجه به ضرورت انجام ورزش منظم توسط بانوان به واسطه نقش محوری آن ها در جامعه و خانواده، ورزش برای بانوان به مراتب ضروری است زیرا این امر می‌تواند منجر به سلامت روحی، روانی و جسمی جامعه شود.

از جمله دلایل مهم عدم رغبت بانوان به ورزش ،کمبود فضاهای ورزشی مناسب برای بانوان است و لازم است.

فرهنگ سازی مناسب در جامعه برای لزوم ورزش بانوان در گرایش بیشتر بانوان به ورزش مؤثر است چرا که برای بسیاری از بانوان سخت است که در پارک و در حضور مردان ورزش کنند که این امر لزوم فرهنگ سازی و همچنین ایجاد امکانات مناسب و اختصاصی برای بانوان را واجب می‌کند.

با توجه به خبر های رسیده از شهرستان ها متأسفانه در هیچ کدام از شهرستان های استان و حتی مرکز استان یک پارک و یا فضای مناسب برای ورزش کردن بانوان وجود ندارد، نبودفضای های ورزشی مناسب، عدم حمایت از ورزش بانوان، وجود برخی از تناقضات بین گفته ها و عملکرد مسولان همه از جمله مشکلات در حوزه ورزش بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد است و این مهم را می رساند که مسئولان، احداث باشگاه‌ها و پارک‌های مخصوص بانوان را در دستور کار قرار دهند تا بانوان راحت‌ تر بتوانند به ورزش بپردازند.

وعده هایی که فقط در حد حرف مانده اند

بیش از یک سال از عملکرد مسولان دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد می گذرد و وعده هایی که در زمینه هایی مختلف به خصوص در زمینه ورزشی داده اند در حد حرف مانده اند و این خود گویای فراموشی و یا کم توجهی به این مهم است.

زهرا زمانی عضو شورای شهر یاسوج در گفت وگو با این پایگاه خبری از ایجاد و راه اندازی پارک برای بانوان خبر داد و این اولین وعده تنها زن عضو شورای شهر یاسوج برای بانوان این شهر بود که هنوز حتی  یک مکان هم برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه به برنامه های خود برای بانوان اشاره کرد و افزود: احداث یک پارک برای بانوان که همراه با امنیت و آرامش ،سالن های ورزشی شامل  والیبال، هندبال، پیست دوچرخه سواری، اسکیت و استخر شنا خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یاسوج ابراز داشت: متأسفانه هنوز فرهنگ استفاده از وسایل ورزشی در پارک ها برای خیلی از افراد جا نیافتاده که بانوان شهر ما بتوانند به راحتی از این وسایل استفاده کنند.

وی به کمبود بودجه در شهرداری اشاره کرد و بیان داشت: با وجود کمبود بودجه در شهرداری ما این پارک را برای بانوان احداث خواهیم کرد.

البته این را هم بگویم که با توجه به همکاری نکردن برخی از مسولان استانی با خانم زمانی شاید یکی از دلایل مشخص نبودن مکان پارک برای بانوان باشد.

تنها پارک بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر گچساران با مساحتی بالغ بر 25 هکتار در حاشیه بلوار ولی عصر (عج)، ابتدای ورودی خیابان منتهی به کوی ادارات واقع شده است اقدام به کار این پارک در سال 89 با اعتبار اولیه 100میلیون تومان آغاز شد و تا امروز نزدیک به 400میلیون تومان در این پارک هزینه شده است و 600 میلیون تومان اعتبار برای اتمام این طرح نیاز است.

زینل زاده شهردار گچساران از افتتاح پارک بانوان این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

 

اردلان زینل زاداه درگفتگو با سایت تخصصی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو) از افتتاح پارک بانوان شهر گچساران در دهه فجر خبر داد.

وی ادامه داد: این پارک در زمینی به مساحت 2 هکتار بیش از دوسال است که عملیات عمرانی آن در حال انجام است با توجه به تأمین اعتباری که وجود دارد در دهه فجر93 این طرح افتتاح می شود.

 

سالن استخر شنای کوثر تنها سالن استخر بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد که در شهر یاسوج واقع شده است به دلیل اینکه در محیط نامناسب ساخته شده کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که وجود زمین تنیس ورزشی آقایان کنار آن قرار گرفته و درب ورودی سالن شنای کوثر با درب ورودی زمین تنیس یکی است و به همین دلیل هم بانوان نمی توانند از سالن استفاده کنند و هم آقایان نمی توانند از زمین تنیس استفاده کنند.

 

البته تربیت بدنی فعالیت های زیادی در زمینه ساخت فضای ورزشی در سال های اخیر داشته است که نمی توان منکر آن ها شد، منتهی امیدواریم در آینده با مجهز شدن به امکانات و بیشتر شدن فضای ورزشی مناسب امکان پیشرفت و توسعه ورزش استان فراهم آید.

 

با توجه به شرایط محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد و وجود استعدادهای ورزشی در رشته های مختلف مسولان استانی نسبت به ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی توجه بیشتری داشته باشند و با توجه به علاقه زیاد به ورزش ورسته های ورزشی توسط جوانان به نظر می رسد باید نسبت به افزایش و تکمیل فضاهای ورزشی در استان توجه بیشتری شود و در این بین نادیده شدن ورزش بانوان از سایرین که موجب نارضایتی آنان هم شده، می طلبد که مسولان امر توجه ویژه ای به ورزش آنان داشته باشند.

ادامه دارد......

سیده زینب حیدری

انتهای پیام/ش

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی