نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. مهر 1394 - 19:45
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در همایش طرح علمی کردن کشاورزی گفت: این طرح کمک می کند تا جایگاه تولیدو اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری است در کشور توسعه یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت الله عباسی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در همایش علمی کردن کشاورزی که صبح امروز در سالن سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد افزود: این طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی  و منابعع طبیعی اجرایی می شود.

 

وی  بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد  دارای دوهزار 700 روستا  می باشد که هر روستا دارای یک پایگاه مقاومت بسیج است.

 

عباسی با بیان اینکه  سازمان جهاد کشاورزی سعی دارد که با استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین و منابع طبیعی سپاه فتح استان طرح علمی کردن کشاورزی را اجرایی کند، عنوان کرد: به کمک بسیجیان آموزش دیده و دهیاران در هر روستا می توانیم یک شبکه روستایی تشکیل و مشکلات کشاورزان را در زمینه کشاورزی بر طرف نماییم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش با  تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت و یاد و خاطره 50 شهید جهاد کشاورزی استان گفت: توجه به بخش کشاورزی می تواند در توسعه این بخش و تولید موثر باشد.

 

جعفر گوهرگانی به طرح علمی کردن کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: این طرح کمک می کند تا جایگاه تولیدو اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری است در کشور توسعه یابد.

 

وی  اولویت این طرح را محصول غالب استان گندم دانست و ابراز داشت: سعی می شود به کشاورزان آموزش های داده  شود که با انتخاب زمان مناسب کاشت و استفاده از اصلاح شد در افزایش تولید این محصول  موثر  می باشد.

 

گوهر گانی گفت : با توجه به اینکه استان ما یک درصد مساحت کل کشور را دارد باید متکی برتولید داخلی و نیاز استان در خود استان تامین و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام برداشته شود.

 

وی میزان تولید گندم استان در سال گذشته را 54 تن عنوان کرد و افزود:. امید است که این میزان در سال آینده به 75 تن برسد.

 

گوهرگانی اظهار کرد:امید می رود با استفاده ازانتقال  یافته های تحقیقاتی و با رعایت تاریخ کاشت مناسب و استفاده از نهاد های کشاورزی در دو سال آینده تولید استان به مرحله خود کفایی برسد.

 

وی از کشاورزان خواست که تا قبل از پایان مهرماه کاشت گندم و جو ی خود را به پایان برسانند تا بتوان از ظرفیت تمام بارند گی ها استفاده شود و برای اقزایش محصول در واحد سطح از بذر های اصلاح شده که توسط جهاد کشاورزی و نهاد های مربوطه توزیع می شود استفاده کنند.

 در این طرح بسیجیان و ناظران کشاورزی گام به گام با کشاورزی هستند و آموزش های لازم را به کشاورزان خواهند داد.

 

 

منبع: ایل بانو

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی