نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. آذر 1397 - 21:14
جلسه ترویج فرهنگ و تفکر کار آفرینی با حضور فرمانده سپاه فتح و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در سالن جلسات سپاه فتح برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس؛ جلسه ترویج فرهنگ و تفکر کار آفرینی با حضور فرمانده سپاه فتح و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در سالن جلسات سپاه فتح برگزار شد.

مدیرکل جهادکشاورزی در این نشست گفت: سیاست های کشاورزی در استان با توجه به مشکلاتی که در بخش کشاورزی وجود دارد مهمترین آن بهره برداری از آب و روش های نوین آبیاری است.

تاج الدینی بیان کرد: هدف ما این است که از کشت های پر آب به سمت کشت های کم آب برویم، اعتقاد داریم که باید جلوی فرسایش را بگیریم، ما محدودیت هایی هم داریم، اکثر پدران ما جاهایی کشت می کردند که بلوط بود اما الان جزو اراضی ملی شده اند.

وی افزود: باید این امکان را به جوانان بدهیم تا در جاهایی که لخت است و درخت نیست گیاهان دارویی کشت کنند، ما باید الگوی کشت خود را عوض کنیم مثل کشت گیاهان دارویی مانند کلزا که هم باعث می شود خاک ناب شود و هم عملکرد محصول بعدی بالا می رود.

 

تاجالدینی بیان کرد: ما بودجه صندوق توسعه را با حمایت استاندار تخصیص داده ایم و آن در اسرع وقت تشکیل خواهیم داد.

 

---

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش ضمن تشکر  از فرمانده سپاه فتح برای تشکیل این جلسه، بیان کرد: آموزش و پرورش یک فرآیند چند گانه است؛ خانواده، آموزش و پرورش، بنابراین جامعه در تربیت افراد تاثیر گذار است.

 

هادی زارع پور گفت: تبدیل یک عادت به یک فرهنگ ۱۰ الی ۱۵ سال طول می کشد، در کشور ما 3 هزار عنوان شغلی وجود دارد در حالی که 15 هزار انواع شغلی در دنیا وجود دارد، ما باید به سمت کسب و کارهای نو برویم، ما بیشتر از چه بشود ها می گوییم اما ما باید از چه شده ها بگوئیم، باید بپذیریم ساختار اداری ما معیوب است، باید بپذیریم ساختار اقتصاد ما دولتی است، باید بتوانیم یک پیوند بین هویت ملی و هویت دینی خود بوجود بیاوریم.

 

---

 

وی افزود: در حوزه آموزش و پروش بر روی برنامه کسب حلال و آموزش های محوری کار کرده ایم.

 

در ادامه این نشست شهردار یاسوج گفت: تقویت مهارت بسیار مهم است واقعا اگر به مهارت ها توجه شود، گره همه این کارها باز می شود.

 

نستهن مقدم اظهار کرد: الان که دنیا پیشرفت کرده اگر دو برادر بخواهند در کسب و کار پیشرفت کنند باید هم دیگر را حذف کنند، طرح دکتر گلزاری اگر ارزش اقتصادی داشته باشد، این طرح را از آنها می خریم، ما باید بتوانیم طرح های شهری را بگیریم و طرح هایی که قابلیت تولید دارند یعنی کسب درآمد بکنند آنها را بگیریم و انجام دهیم.

 

---

 مدیر کل فنی حرفه ای استان در ادامه این جلسه گفت: همه ما می دانیم که معضل کار وجود دارد، در استان ما فقر مهارت وجود دارد و در خانواده ها فقط برای کسب مدرک تلاش می شود، در حالی که بیش از 6 هزار مهارت کار در فنی و حرفه ای وجود دارد .

 

در ادامه فرمانده سپاه فتح بیان کرد: در مالزی یک کاری یک روزه به پایان می رسد اما در استان چرا یک کار اداری ۶ ماه طول بکشد، قرار نیست هر کس یک خلاقیت  دارد یک شرکت تاسیس کند، مشکلات این کارخانه ها چیست؟ بخشی از کارشناس است ؛ بخشی مشکل جای دیگری است، اشکال اصلی در استان و شهر یاسوج چیست؟

 

---

سرهنگ خرمدل ادامه داد: یکی از معضلات این شهر بازار است، هر شهری بروید مثلا شیراز بازار وکیل دارد یا اصفهان اما این شهر بازار ندارد، در یزد طرحی آمده که می خواهد اجرا شود که به صورت خصوصی است بدون دریافت یک ریال از دولت، این وام هایی که داده  می شود بیشتر بیچاره می کند، قبلا بی کار بود الان بدهکار هم هست، این ها که وام گرفته اند یا ماشین خریده یا از استان رفته یا رفته زن گرفته است.

وی افزود: ما اگر بازار را در شهر یاسوج راه بیندازیم خدا می داند وام هم نمی خواهیم چون می دانیم تولید وجود دارد، ما یک بازار مثل بازار وکیل نیاز داریم به وجود بیاید که صنایع دستی و خشکبار و سایر محصولات را عرضه کنیم، لذا اگر شما یک بازار در شهر بوجود بیاورید یک اشتغال بزرگ در استان به وجود می آید، ما باید از ظرفیت سپاه استفاده کنیم  شاید دولت کمتر بتواند ورود کند و بیاییم یاور دولت باشیم.

ادامه تصاویر در زیر آمده است؛

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

 

---
---
---
---
---
---
 
 
انتهای پیام/
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی