نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. آذر 1397 - 17:34
این روز ها وقتی از کنار باجه روزنامه فروشی رد می شویم با انبوهی از جوانان بی کار روبه رو می شویم که در صحفه استخدامی ها به دنبال کار می گردند ، اغلب این جوانان از قشر تحصیل کرده جامعه هستند که به دلیل نبود فرصت شغلی اکثریت انها بکار هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ با شرایطی که این روز ها وضعیت کار در کشور دارد  جوانان هرگز  منتظر شغل های دولتی نماند و باید به دنبال شکوفا کردن استعداد های خود در زمینه های دیگر بروند ، لزوما موفقیت در زندگی و آینده شغلی بر مبنای نشست بر روی صندلی های چرخدار ادارات نیست که این روز ها در میان قشر تحصیل کرده جامعه ما باب شده است.

 

در توسعه و شکوفایی اقتصادی یک کشور جوانان آن کشور سهم بسزایی را ایفا می کند ، اما در کشور ما به دلیل بیماری بد خیم اقتصادی که سال ها گیربان گیر آن است این عمل تحقق نیافته است.

 لازمه استفاده از پتانسیل جوانان در گردش چرخ های اقتصادی یک کشور لزوما استفاده از آنها در سیستم و مراکز دولتی نیست ، این امر را می تواند به در  توسعه یافتگی کشور های پیشرفته جویا شد.

 

 وقتی به کشور های پیشرفته نگاه می کنیم می بینیم که این کشور ها با استفاده از پتانسیل نیروی کار جوان و استفاده از آنها در چرخه تولید کشور چقدر موفق بوده اند.

 

 

به دلیل روند رو به روشد و تکثیر دانشگاه های متعدد در کشور ، نیروی جوانان کشور در دو ده اخیر به سمت و سویی  مدرک گرایی و عدم اعتماد به نفس در استفاده از پتانسیل جوانی و استعداد درونی در کاردار اقتصادی  گرفتار کرده است، جوانانی که خود را در پشت صندلی های دولتی جویا شوند در حالی که  مراکز دولتی ما ظرفیت پذیرش این حجم از نیروی جوان تحصیل کرده را ندارد .

 

کم نیستند جوانی که به جای پیدا کردند کار در پشت صندلی های چرخ دار ادارات در عرصه های دیگر استعداد خود را شکوفا کرده اند ، می توان چندین نمونه های داخلی و خارجی از آنها را یادآور شد.

 

مهران بالان یکی از هزاران جوان است که با انگیزه و با تلاش توانست جمله ما می توانیم را معنی کند و  که به  کارافرین برتر استان بدل شده است ، زندگی را با یه بسته آدامس شروع کرد ، سه سال در همدان شاگردی بوده و با تحمل سختی های فراوان و به دلیل انرژی جوانی توانست فعل خواست را معنی ببخشد.

 

 

امروز دیگر بالان یک جوان آدامس فروش نیست ،  الان وی سی دو کارگاه آموزشی تولیدی دارم که در آن 620 نفر اشتغالزایی مستقیم شده است.

وی نه تنها برای خود کار پیدا کرد بلکه تعداد زیادی را هم مشغول کار در کارگاه های آموزشی خود کرده است.

 

 یکی  دیگر از نمونه های موفقیت در عرصه زندگی را می توان لوکا مودریچ ستاره ریز اندام رئال مادرید دانسته که از چوپانی به توپ طلا رسید ه است.

 

لوکا مودریچ چند شب پیش  در حالی توپ طلای فوتبال سال 2018 را بدست آورد که این ستاره کروات مدتی در دوران کودکی چوپانی می‌کرد و این کار وی را از موفقیت در عرصه زندگی باز نداشت بلکه باعث شد و روز به روز بر تلاش و کوشش خود بیفزاید تا امروز و بر قلعه فوتبال جهان  تکیه زند.

 

لوکا می تواند الگوی مناسب برای جوانانی باشد که دم از نا امیدی و عدم وجود کار می زنند باشد و جوانان ایرانی که کم نیستند که دارای استعداد های نی نظر در علم و صعنت هستند اما چون خود را درگیری  فراهم شدن شرایط کار در ادارات کرده اند این استعداد های نهفته خود را شکوفا نکرده اند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی