نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. دى 1396 - 11:29
معاونت عمرانی استاندار با اشاره به معضل پسماند گفت:هر مدیری که در بحث مدیریت پسماند زباله کوتاهی کند برخورد می کنیم و به دادگاه احضار می کنیم و این قضیه شوخی بردار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این جلسه گفت: در یاسوج و کهگیلویه برای شهرداران حکم قضایی گرفتیم و رای به نفع ما صادر شده است و دیگر شهر وضعیت مطلوبی برای پسماند زباله ها وجود ندارد و در یاسوج وضعیت بحرانی است.

وی افزود: مخلوط کردن زباله ها برخلاف قانون است و برای وضعیت محیط زیست استان لطمه وارد کرده است. شهرداران استان برای ادای وظیفه خود کاهلی نشان داده اند.

هاشمی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تا پایان سال تعهد داده اند که نسبت به مدیریت زباله اقدام نمایند و جهاد کشاورزی که قرار بود نسبت به سموم آفات کشاورزی اقدام نماید متاسفانه اقدامی ننموده است.

وی اضافه کرد: وضعیت در شهر توریستی سی سخت فوق العاده بحرانی است و شهردار این شهر را به دادگاه احضار کردیم ولی متاسفانه اقدام قابل تاملی صورت نپذیرفته است.

مدیرکل شهری استانداری در ادامه بیان کرد: بازیافت در هیچکدام از نقطه استان صورت نمی پذیرد و سرانه پسماند برای استان یک کیلو دویست گرم در نظر گرفته شده است و در بودجه امسال هشتصد میلیون به پسماند زباله اختصاص داده شده که به شهرداری دهدشت اختصاص داده شده است.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی گفت: مدیریت پسماند یک بحث رها شده است و مورد واگذاری زمین ندارد و زباله ها را با رها سازی در زمین های اطراف شهر می سوزانند.

وی تصریح کرد: 15 سال پیش قراردادی با شهرداری در مورد واگذاری زمین انجام شده است که 15 برابر آن را تصرف کرده است و وظیفه ما انعکاس از طریق ماده 69 بوده است. دوستان شهرداری بگویند برای واگذاری زمین در این ده ما چکار کرده اند!؟

سپس معاونت عمرانی استاندار با اشاره به معضل پسماند گفت: معضل پسماند را باید همه مسوولان موظف هستند نسبت به برطرف این معضل تلاش نمایند و استانی که به عنوان معرف کردشگری می باشد و این معضل پسماند زباله نمی تواند چهره این استان خوب نشان بدهد.

وی تصریح کرد: از اینکه شهرداری در برابر پسامند زباله کوتاهی می کند جای تامل است و در جلسات بعدی حتما نماینده های شهرداری در اینگونه جلسات حضور داشته باشند و هر مدیری که در بحث مدیریت پسماند زباله کوتاهی کند برخورد می کنیم و به دادگاه احضار می کنیم و این قضیه شوخی بردار نیست.

فیلی یادآور شد: برای مدیریت پسماند باید از بخش خصوصی استفاده کنیم و در دیگر استانها بخش خصوصی فعال شده و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نماییم.

در ادامه هاشمی گفت: برای هر شهری یک محل دفن تعیین شده است که بر اساس مطالعات انجام شده به تصویب رسیده است. 

وی افزود: در حال حاضر برای دفن زباله شهر بهمئی اتفاق نظر وجود ندارد و جایگاه منبع آب شرب موجب شده که متولیان امر این موضوع به نتیجه نرسد.

در ادامه فیلی گفت: گزینه یک محل دفن زباله شهر بهمئی از مجموع سه گزینه پیشنهادی مورد هدف خواهد بود و از همه مسوولین تقاضا می شود که در این راستا برای راه اندازی سایت مورد نظر همکاری نمایند.

محمدحسینی شهرداردسی سخت در ادامه این جلسه بیان کرد: شهری است که در بهار و تابستان از اقصی و نقاط پذیرای مسافران زیادی است.

وی با بیان اینکه ما از سال 88 تاکنون برای طرح پسماند زباله این شهر دنبال زمین بوده ایم و تاکنون در این مورد متاسفانه به نتیجه نرسیده ایم، گفت: برای طرح دفع زباله سی سخت زمینی در حدود سی هکتار نیاز است.

بهشتی در ادامه گفت: خودتان به عنوان یک شهروند قضوت کنید که با واگذاری 30 هکتار زمین به شهرداری سی سخت آیا 30 هکتار جنگل را قلع و قمع نماییم و برخلاف قوانین کشور عمل نماییم!؟

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خطاب به شهردار سی سخت تصریح کرد: وقتی مطالعه ای با مشاور خود انجام می دهدید خواهشا در مورد آن طرح دقت نمایید.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی