نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آذر 1396 - 22:35
برجام از دیدگاه مردان دیپلمات یعنی فتح الفتوح و باز کردن قفلی که سالهای سال در اثر نداشتن سیاست دچار زنگ زدگی شده بود و از نظر اکثر مردم ایران یک واژه گنگ و نامفهوم که در زبان محاوره ای و گفتار عامیانه به کلمه ای شوم و سراسر بدفعل تعبیر و تفسیر می گردد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل؛ برجام از دیدگاه مردان دیپلمات یعنی فتح الفتوح و باز کردن قفلی که سالهای سال در اثر نداشتن سیاست دچار زنگ زدگی شده بود و از نظر اکثر مردم ایران یک واژه گنگ و نامفهوم که در زبان محاوره ای و گفتار عامیانه به کلمه ای شوم و سراسر بدفعل تعبیر و تفسیر می گردد.

قضیه برجام ایران با شش کشور هسته ای جهان در راس آن استکبار، زاییده یک تفکر ساده لوحانه و فریب خورده ای است که این روزها در محافل و مجامع مختلف به باخت سیاسی ایران در قالب برنامه های دیپلماسی و سیاست خارجی که به ملت ایران تحمیل شده است.

عدم شناخت کافی از سیاست متقابل دشمن و احساسی شدن در برابر لایحه و تصویب نامه های صوری موجب گردید که اکنون مردان دیپلمات و دیگر مسئولان سیاسی به وضوح اقرار نمایند که غرب و آمریکا به منشور تدوین شده و اخلاقی برجام عمل نکرده است.

با شروع دولت یازدهم گفتگو درمانی برای ترمیم روابط خارجی با کشورهای دیگر از سر گرفته شد. تبلیغات وسیع و بی حد و حصر در عصر گفتمان صلح و اندیشه و پایان یافتن زمان جنگ افروزی چنان به اوج خویش رسید که دولت های قبلی علی رغم دیگر مشکلات خاص خویش در سایه دولت تدبیر و امید قرار گرفتند.

جدا کردن سیاست از دین و غرق شدن در رویاهای شیرین غرب که تنها در گفتمان های به درازا کشیده شده به حلاوت نشسته بود. نبود یک استراتیژی منسجم در مقابل ترفندهای دشمن که تنها مرکز اسلام را هدف قرار داده بود خودش نشان از بی نشانی مردانی را داده بود که در تاریکی به دنبال کلید گمشده ای می گشتند.

بعد از چیزی قریب به عمر یک دولت، حال ورق بخت و اقبال برگشت خورد و تمامی رفت و از آمد و رفت های این دوره از بازه زمانی مسئولان ما تنها چیزی که به یادگار ماند همانا عکس های خاطره انگیز سیاسیون و دست خالی برگشتن از هتل کوبورگی می باشد که این روزها در رسانه دست به دست می گردند.

برجام یک به تعبیر بعضی از وابستگان این قضیه سایه شوم جنگ را از کشور ما کوتاه کرد ولی وقتی دقیق تر می شویم می بینیم که با تصویب لایحه های متعدد در حواشی این داستان عرصه را بر ما هر روز بیش از پیش تنگ تر می کردند. از مقابله با فناوری های صلح آمیز موشکی گرفته تا تحریم شخصیت های انقلابی و ایثارگر نشان از همان بی نشانی را می داد که ما هنوز از کید دشمن در غفلت بودیم و شاید هم هنوز هستیم!

روزها به سرعت از پی هم می گذشت و مردان دیپلماس با روحیه بالا و رفت و آمدهای زیاد به خارج سعی در نشان دادن راهی بودند که در عالم خویش از آنان بعنوان یک قهرمان ملی یاد می شد و حاصل این ره آورد نشان افتخار از دست ریاست جمهور وقت ایران می باشد که بر این جریان صحه می گذاشت.

 توصیه مقام معظم رهبری در هوشیار بودن دولت و مردان برجامی در نوع خویش قابل توجه بود تا جایی که صریحا اعلام فرمودند که به برجام خوشبین نیستند و با تیزهوشی و درایت خاص و عالمانه ای که داشتند دستان پشت پرده را بوضوح و بصورت دقیق رصد می فرمودند.

برجام یک نه تنها حاصلی برای کشور ما نداشت بلکه به نوعی سیاست اقتدار ما در مقابل دشمن را نرم تر نمود تا با نزدیک شدن چهره های کریه و قابل پیش بینی سعی داشتند تمامی معادلات را به نفع خویش در منطقه به پایان ببرند.

تروریسم خواندن نیروهای مقاومت و سپاه پاسداران و با افترا راندن بر حمایت ایران بعنوان کشور حامی تروریسم از دیگر شعارهای تبلیغاتی دشمن بود که در این راستا نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه حد و مرز را برای اقتصاد و سیاست برون مرزی ما ترسیم نمودند.

خدعه و نیرنگ استکبار به همراه ایادی اش هیچگاه از نظر و تفکرات همسوگرایانه صهیونیسم  و دیگر جیره خواران منطقه بی تاثیر نبود. وارونه جلوه دادن متن برجام و عدم آگاهی گروه مذاکره کنندگان ایرانی نشان از فریب خوردن همان دشمنانی را می داد که بارها چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن سطح توافقات را در حد کاغذ پاره ها پایین آوردند.

سناریوی غم انگیز برجام یک در دولت یازدهم برای مردم بصیر و ولایت مدار ایران تا همیشه یعنوان یک ناکامی بزرگ در برابر دشمنی می باشد که هیچگاه رشد و ترقی ایران و اسلام را آرزو نکرده است. و حال در دولت دوازدهم در پی آن ناکامی و سرخوردگی باز عده ای در صدد لاپوشی کردن حقیقتی می باشند که گاها از درک آن عاجزند.

تبلیغ برجام دو یعنی باز راههای رفته را مجددا امتحان کردن و پرورانیدن برادر ناتنی دیگری که به جد هیبت این مردمان کفر ستیز را زیر سئوال می برد. تاریخ نشان داده است کوتاه امدن در مقابل دشمن یعنی جسارت دادن به وی برای ایجاد ارز اندام و تعرض به مقدسات یک ملت که این روزها در خاورمیانه هر چه نگاه می کنیم رد پای همان دشمنانی هست که برای مقابله با اسلام وحدانیت از هیچ ترفند و تلاشی فروگذار نیستند.

صفار هرندی عضو تشخیص مصلحت نظام چنین می گوید: آنانی که برجام دو را مطرح می کنند بهتر است که کمی تارخ دفاع مقدس را بخوانند و تکلیف برجام در دو مرجع قانونی بررسی خواهد شد.

وزیر سابق ارشاد اظهار داشت: ما با جماعتی روبرو هستیم که رسماً‌ می‌گوید هدفشان این است که انقلاب را به زانو در بیاورند. از طرفی هم امروز با آدم‌هایی روبرو هستیم که مدتی است در تعطیلی به سر می‌برند و انقلابی‌گری که هیچ وطن‌دوستی آنها هم نم کشیده است. آنها می‌گویند اصلا استقلال یعنی چه؟ این جماعت که به دنبال بهانه بودند احساس می‌کنند امروز با شرایط پیش آمده فرصت خوبی پیدا کرده‌اند.

بهرحال با یک جمع بندی کلی به این مهم دست می یابیم که نباید بگذاریم اقتدار جمهوری اسلامی ایران که دستاورد خون هزاران شهید و ایثارگر و همواره زخم خورده تروریسم جهانی می باشد شکسته شود که همانا  در پیشگاه خداوند شهیدان باید پاسخگو باشیم.

بر ما واجب کفایی می باشد که با تبعیت از فرامین ولایت زمان راه عبور از تنگناهای اقتصادی و اخلاقی را تا ظهور حضرت قائم(عجج) فراهم آوریم و نگذاریم داستان تاریخ روزگار معاویه  و علی(ع) زمانه به سبب وجود عمر و عاص های نابکار یک بار دیگر درکالبد زمان تکرار پذیرد، زیرا آنهایی که علی(ع) را از خلافت پایین می کشیدند و سر مبارک امام حسین(ع) را از تن جدا کردند هم  نماز می خواندند و هم ادعای ولایتمداری می کردند.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی