نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. ارديبهشت 1394 - 8:19
نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد به فلسفه تشکیل بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج برای مقابله با دشمن، دسیسه ها و ناپاکی ها تشکیل شده است.

به گزارش چهارفصل ، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی دردیدار با شورای بسیج دانشجویی دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد به هدف از تشکیل بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج برای مقابله با دشمن، دسیسه ها و ناپاکی ها تشکیل شده است.

 

وی تصریح کرد:حیثیت دانشجویی به حیثیت علمی است و کسانی که در بسیج خدمتگذاری می کنند در مسیر تجربه های بصری و علمی هستند.

 

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت:در بسیج حفظ و مدوامت یک عمل حفظ ایمان بر پایه آن عمل است.

وی به مقاومت مردم سوریه،یمن و عراق اشاره  کرد و گفت:ملت های مسلمان با عنوان بسیج پیروز می شوند و این عنوان غرورآفرین می شود.

 

ملک حسینی با تأکید بر این که گاهی مواقع کلمه بسیج باعث جدایی از دیگران می شود خطاب اعضای شورای بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت:بسیج باید ابرازی برای جذب دیگران به شما باشد و راه آن این است که در بوته افتخار بماند و به غرور ختم نشود.

 

وی ادامه داد:دانشگاهی که سیاسی نباشد دانشگاه نیست، باید تعبیر درست از دانشگاه سیاسی داشت.

 

ملک حسینی خاطر نشان کرد: سیاست بازانی که برای رأی و آبروهای مقطعی به صحنه می آیند نباید در دانشگاه جایگاهی داشته باشند.

 

ملک حسینی یادآور شد:اگر دانشگاه سیاسی شد یعنی جهت دهی سیاست آن علمی و دانش بود آن وقت کرسی های آزاد اندیشی معنای خاص خودش را پیدا می کند.

 

وی با اشاره به این که یکی از آرزوهای رهبر انقلاب درست اجرا شدن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها است و هنوز محق نشده افزود:شکل گیری کرسی های آزاد اندیشی همین که به روز دوم یا سوم می رسد،سرو کله انسان هایی که می آیند تا به قدرت برسند،تخریب کنند،آبرویی بریزند و یا نقدی غیر عالمانه انجام دهند پیدا می شود.

 

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد:اگر در بستر دانشگاه کرسی های آزاد اندیشی به معنای صحیح کلمه در مباحث اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرد امکان ندارد بدون نتیجه باشد.

 

وی حرکت اردوهای جهادی در برخی از دانشگاه ها را پیوند عمیق بین جامعه و دانشگاه بیان کرد و افزود:حرکت اردوی جهادی کمک به مناطق محروم مانند زیلایی و دیشموک خدماتی را ارائه دهند و از سایر دانشگاه هایی که در این زمینه موفق بودند کمک بگیرید.

 

ملک حسینی تصریح کرد:اگر همدلی زیر سایه پرچم ایمان و اهل بیت(ع)نباشد آنچه اتفاق خواهد افتاد رفتن به سمت ظاغوت است.

 

وی با بیان این که پراکنده عمل کردن نهادها در بحث فرهنگی مؤثر است گفت:فروپاشی ایل و قومی به مصلحت هیچ جامعه ای نسیت،نهادها و گروها باید باشند تا تعارف و شناخت اتفاق بیفتد.

 

 شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی استان نیز در این ایین بسیج دانشجویی را پیشرو ترین قشر انقلابی بیان کرد و گفت:این قشر اتصال به رشته مستحکم ولایت هستند و جز ولایت اتکایی ندارند.

 

وی با بیان این که در استان کهگیلویه و بویراحمد 61 هزار دانشجو در 35 دانشگاه با بیش ازسه هزار استاد به  تعلیم و تعلم مشغول هستند،افزود:بسیج دانشجویی استان با تعداد 9 حوزه دانشجویی و 65 پایگاه دانشجویی و جمعیتی افزون بر دوهزار و 500 دانشجو شورای مرکزی بسیج دانشگاه و بیش از 43 درصد از مجموعه دانشجویان عضو بسیج دانشجویی در حال فعالیت است.

مهدوی تشکیل حلقه های صالحین را از برنامه های مهم بسیج دانشجویی بیان کرد و ابراز داشت:ایجاد 25 گروه جهادی با مشارکت 600 دانشجوی جهادی که خدمات عمرانی و فرهنگی در روستاهای محروم  ارائه می دهند ار دیگر فعالیت های بسیج است.

روستاهای استان به کویر فرهنگی تبدیل شده اند

وی روستاها را مرکز تولید و فرهنگ دانست و افزود:متأسفانه روستاهای استان به کویر فرهنگی تبدیل شده اند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: دوره های تشکیلاتی خط امام(طرح ولایت)کرسی های آزاد اندیشی،اردوهای راهیان نور،برگزاری کنگره شهدای دانشجو،نشست های بصیرتی،علمی و برگزاری جشنواره های فرهنگی از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی است.

 

نهادهای دولتی در بحث فرهنگ به صورت جزیره ای عمل می کنند

محمد عبدالحسینی یکی از دانشجویان دانشگاه یاسوج مطالبه گری را یکی از رسالت های دانشجویان مطرح کرد و گفت:یکی از مطالبات دانشجویان غافل شدن برخی از نهادها در بحث فرهنگ است.

وی افزود:نهادهای دولتی در بحث فرهنگ به صورت جزیره ای عمل می کنند و این ناشی از عدم برنامه ریزی نهادهای فرهنگی است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج شناخت صحیح از جامعه هدف را یکی از دلایل عدم پاسخگویی به مردم دانست و تصریح کرد:فرهنگ قبیله یا به معنای غلط در استان به جای لتعارفو تبدیل به لتعارضو شده است.

 

وی با اشاره به آمار تکان دهنده ای از وضعیت بیکاری در استان گفت:برخی از نهادها مانند صدا وسیما در ترویج مصرف کالای داخلی غافل شده است.

عبدالحسینی در انتها تأکید کرد:برنامه ای جامع و واحد لازم داریم تا خرید کالای های استانی را نهادینه کنیم.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی