نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. آذر 1393 - 23:06
عضو حزب کارگزاران سازندگی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کشور ما ده ها نیاز مهم دیگر مانند نیاز های پزشکی، اقتصادی، دارویی و.. دارد که نمی توانیم آن ها را فدای مسئله هسته ای کنیم.

به گزارش  چهارفصل، عصر امروز و با دعوت تشکل وحدت اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، حسین مرعشی عضو کارگزاران سازندگی که نسبت برادر خانمی با هاشمی رفسنجانی نیز دارد در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سخنرانی کرد.

 

موضوع این جلسه که با حضور مسئولان دانشگاه های سه گانه یاسوج و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

برگزار شد نقد و بررسی عملکرد دولت روحانی بود.

 

رونمایی از شاه کلید دولت روحانی در یاسوج

مرعشی در ابتدای صحبت های خود از حضور مجددش در یاسوج پس از سال ها اظهار خوشحالی کرد.  

وی هم چنین از چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رمضانی؛ سرپرست دانشگاه یاسوج، بوستانی، رئیس دانشگاه آزاد، حجت الاسلام مقدم، مسئول دفتر ولی فقیه در دانشگاه های استان، غلام رضا پناه و تشکل بانی جلسه و حاضران در جلسه تشکر و تقدیر کرد.

 

مرعشی سخنانش را با این جمله شروع کرد که ارزیابی من از دولت روحانی به عنوان کسی که سال ها در دو دولت نقش مسئول دفتری و معاونی رئیس جمهور، 8 سال نمایندگی مجلس و مسئولیت های اجرایی دیگری داشته، ارزیابی ای بسیار مثبت و خوب است.

 

وی مهم ترین کار و شاه کلید دولت روحانی را اصلاح سیاست های کشور دانست و گفت: کشورها با سیاست های کلی اداره می شوند نه با اجرائیات.

 

وی ادامه داد: با نگاه های دوگانه غرب و اشتباه های صورت گرفته در گذشته دچار تحریم هایی شدیم که دولت روحانی با اولویت قرار دادن تجدید نظر در روابط خارجی و تدبیر هوشمندانه، این روش را تغییر داد و اکنون دامنه تحریم ها کاهش یافته و وضعیت روابط بهبود یافته است.

 

مدیریت هوشمند، کشور را فدای انرژی هسته ای نمی کند

مرعشی گفت: مدیریت هوشمند در ایران نمی تواند همه چیز را به پای هسته ای بریزد. چون ما ده ها نیاز مهم دیگر مانند نیاز های پزشکی، اقتصادی، دارویی و.. در کشور داریم که نمی توانیم آن ها را فدای مسئله هسته ای کنیم.

 

این عضو کارگزاران ادامه داد: ما به منابع مالی ارزان قیمت دنیا برای ساختن کشور نیاز داریم که تا زمانی که تعامل با دنیا نباشد نمی توانیم از این منابع مالی ارزان قیمت کشورهایی که پس انداز مالی دارند استفاده کنیم.

 

وی عنوان کرد: در پایان دولت خاتمی بیش از 400 میلیون دلار خط اعتباری فاینانس خارجی برای منابع ارزان قیمت داشتیم اما در دوران احمدی نژاد فکر نکنم این رقم به بیش از 200 تا 300 میلیون رسیده باشد.

 

مرعشی بیان کرد: در دنیا، به جز دو، سه کشور مثل لیبی و کره شمالی که مرزهای خود را بسته اند و ایزوله زندگی می کنند تمامی کشورهای دنیا فهمیده اند که نمی شود ایزوله کشورشان را بچرخانند وبحث اقتصاد جهانی بوده و باید با جهان تعامل داشت.

 

وی ادامه داد: به جز نیاز به این منابع مالی وامکانات پزشکی، کشاورزی، تکنولوژی و.. در وضعیت فعلی که بین کشورها برای رشد، رقابت شدیدی وجود دارد و ما حتی با کشوری مانند عراق که امروز متحد سیاسی ما است در میزان صدور نفت نیز رقابت داریم، حتما تعامل با دنیا و بودن در فضای اقتصادی دنیا لازم بوده و اهمیت دارد.

 

تعجب می کنم عده ای نگرانند و دوست دارند مذاکرت شکست بخورد!

مرعشی گفت: با این درصد اهمیت تعجب می کنیم چرا عده ای از مذاکرات و تعامل ما با دنیا نگران می شوند، عصبانی می شوند و خوشحال می شوند که مذاکرات به نتیجه نرسد.

 

وی اظهار کرد: این ها می خواهند چه کسی را زمین بزنند، مردم، رهبری  یا روحانی را؟

 

 وی با بیان این که ایران عزیز، سرمایه مشترک همه ما است، گفت: وقتی نتانیاهو دارد تلاش می کند که مذاکرات به نتیجه نرسد و کارشکنی کند چگونه عده ای دوستان در داخل کشور هم راستا با نتانیاهو همین تلاش  را کرده و همان رویه را پیگیری می کنند؟

 

مرعشی ادامه داد: ما نباید خوشحال باشیم که مردم کشورمان در فشار اقتصادی باشد و ایران به لحاظ سیاسی و اقتصادی در دنیا گوشه گیر بوده و در گوشه رینگ باشد.

 

مرعشی بیان کرد: وقتی درآمد مردم، وضعیت بیکاری فارغ التحصیلان و مشکلات دیگر را می بینیم، چرا خودمان را به نادانی می زنیم؟

 

وی گفت: با توجه به ظرفیت موجود و داشتن همه امکانات باید پیشرفته ترین کشور باشیم چون کشور ما چیزی کم ندارد به شرطی که تنگ نظری ها را کنار بگذاریم.

 

وی با اشاره به کاهش تورم از 44 درصد به حدود 20 درصد در دولت روحانی گفت: درآمد نفت در دوران احمدی نژاد 650 میلیارد دلار گذشت که با وجود تفاوت 550 میلیاردی با دولت های گذشته، در آخرِ کار به رشد اقتصادی منفی 6 درصد وتورم بالای 40 درصد رسیدیم.

 

مرعشی ادامه داد: البته اصلاح این ساختار ساده نیست، رئیس جمهور خودش با کارشناسان جلسات متعددی می گیرد. دولت منظبط شده، سیاست های اقصادی اصلاح شده و جلوی برخی فساد ها گرفته شده که البته هنوز کار زیادی مانده است.

 

روحانی باید قدران جبهه حامیانش باشد و به آن ها توجه کند

این عضو کارگزاران سازندگی با بیان این که در همه حوزه ها اقدامات مثبتی انجام گرفته گفت: البته کارهای مهمی در پیش است که اصلی ترین آن ها چند مورد است.

 

وی بیان کرد: یکی از این موارد این است که روحانی به حوزه ای که به وی رأی داد توجه کند. باید قدرشناس جبهه ای باشد که تشکیل شد تا این حماسه در خرداد 92 شکل گرفت.

 

مرعشی گفت: پشتوانه روحانی همین جبهه رأی دهندگان به او است و با توجه به پایه قوی منتقدان در نهادهای حکومت، روحانی باید به فکر حامیان و جبهه پشتیبانش باشد.

 

این عضو کارگزاران سازندگی با بیان این که حمایت از این دولت حمایت از رهبری است گفت: چه حامی دولت باشیم چه منتقد آن، این دولت سرمایه ملی ما است.

 

مرعشی در ادامه گفت: هنوز هم در جبهه بین المللی و هم جبهه داخلی به کار و ساماندهی نیاز داریم گفت: جبهه های اصول گرایی و اصلاح طلبی نباید فرصت را به افراطیون بدهند و آن ها وارد تصمیم گیری ها کنند.

 

این عضو کارگزاران سازندگی ادامه داد: حق مردم نیست که در فشار باشند و کشور باید به دست کارشناسان کار بلد که تعدادشان هم کم نیست سپردده شود.

 

در ادامه جلسه، بخش پرسش و پاسخ دانشجویی انجام شد

 

منبع: صبح زاگرس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی