نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. مهر 1393 - 11:17
سرپرست غیرقانونی دانشگاه یاسوج طی مدت اخیر و در آخرین روز های سرپرستی خود به صورت شبانه و بدون هماهنگی با شورای فرهنگی دانشگاه اقدام به نامگذاری پیش از موعد کتابخانه مرکزی این دانشگاه نمود که این حرکت غیرقانونی سرپرست با بی احترامی به گزینه های مطرح شده از قبل برای این مکان فرهنگی همراه بوده است.

به گزارش چهارفصل، سرپرست غیرقانونی دانشگاه یاسوج طی مدت اخیر و در آخرین روز های سرپرستی خود به صورت شبانه و بدون هماهنگی با شورای فرهنگی دانشگاه اقدام به نامگذاری پیش از موعد کتابخانه مرکزی این دانشگاه نمود که این حرکت غیرقانونی سرپرست با بی احترامی به گزینه های  مطرح شده از قبل همچون مرحوم آیت الله ملک حسینی و شهید آوینی  برای این مکان فرهنگی همراه بوده است.

 

در زیر بخشی از زندگی عالم بزرگ کهکیلویه وبویراحمد ،آیت آلله سید کرامت الله ملک حسینی  است که می توانید برخی از اقدامات وی در خدمت به استان، عشایر ، نظام مقدس جمهوری اسلامی  را مطالعه نمایید

 

 

استان شهیدپرور و سراسر شیعه کهگیلویه و بویراحمد همانند سراسر ایران اسلامی در دهه فجر ۵۷ نقش خود را در پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی ایفا و دین خود را به انقلاب و نظام اسلامی ادا کردند.

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

 

مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) که در دوران خفقان و کنترل شدید عمال شاه، نقش بسیار تعیین کننده ای در حرکت مردم حوزه جنوب به ویژه مردم استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد داشتند.

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

 

گفتنی است تقوا و دینداری خانوادگی اجداد معظم له در منطقه با احترام و اعتقاد مردم همراه بوده و نقش مهمی در تبلیغ و گسترش دین و اعتقادات صحیح در منطقه داشت و باور مردم به این خاندان باعث كینه توزی و حسادت برخی خوانین و قدرتمندان می شد.

 

مرحوم آیت الله ملك حسینی در این خصوص گفته است كه باور و خلوص باطنی مردم را در مظاهری از آن ارادتها و عقیده ها در قسمتی از عمر طولانی پدرم كه قریب 90 سال بود به خوبی احساس و مشاهده كردم.

 

آیت الله سید کرامت الله ملك حسینی پس از استقرار در تل خسرو بویراحمد در دبستان 5 كلاسه تازه تأسیس مشغول تحصیل شد و پس از اتمام كلاس پنجم در سال 1315 برای ادامه تحصیل به شیراز رفت و پس از موفقیت در امتحان نهایی با رتبه شاگرد ممتاز وارد كلاس اول متوسطه شد.

 

در سال 1319 به دلیل عشق و علاقه، علوم دینی را نزد پدر بزرگوارشان و برخی را خدمت عموی گرامیشان كه در ادبیات عرب توانمند و خبره بودند فرا گرفت.

 

یك سال بعد در سال 1320 وارد مدرسه علیمه منصوریه شد كه پدر و عمو و جد بزرگوار وی نیز در این مدرسه علوم دینی را فرا گرفته بودند.

 

وی از سال 1325 به قم عزیمت كرد و قریب به 16 سال را در محضر استوانه های فقاهت و اساتید مبارز از جمله آیت الله العظمی بروجردی، مرحوم آیت الله آقا سید محمد تقی خوانساری، مرحوم آیت الله حجت كوه كمری و مرحوم آیت الله سید دامادیزدی گذراند و حدود 9 سال در حوزه تدریس حضرت امام خمینی (ره) از مسجد محمدیه تا مسجد سلماسی، مشغول به تحصیل شد و تقریرات درس امام را به رشته تحریر در آورد كه بدین جهت مورد عنایت و توجه خاص حضرت امام (ره) قرار گرفت.

 

در سال 1340 به درجه اجتهاد نائل شدند و در اواخر عمر با بركت آیت الله العظمی بروجردی به صلاحدید ایشان به شیراز عزیمت كرد و در مدرسه خان (امام قلی خان) به تدریس علوم دینی پرداخت.

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

 

در سال‌های تحصیل علوم دینی از محضر اساتیدی چون فیلسوف بزرگ حكیم احمد دارابی، مرحوم آیت الله آقامیرزا عبدالكریم حائری یزدی بهره بردند.

 

آیت الله سید كرامت الله ملك حسینی از سال 1341 در كنار امام به مبارزات سیاسی پرداخت و در حمله به فیضیه مجروح شده و همواره تحت مراقبت و كنترل بودند.

 

آیت الله ملك حسینی از سال 41 پس از خروش و قیام خمینی كبیر (ره) و به تأسی از استاد خود به صف انقلابیون پیوست.

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

 

تعقیب مداوم و لحظه به لحظه در مسافرتها و بازدیدها به خصوص هنگام ورود به عرصه ایلات و عشایر، تعرض های مكرر به مدارس و بیت وی، متواری بودن 7ماهه، احضار و بازداشت و بازجوئیهای سخت گیرانه، تعطیل كردن مدرسه علمیه و حوزه تدریس توسط رژیم همگی نمونه ای از سوابق مبارزاتی اوست.

 

ایشان در سال 1352 دستگیر شدند، ولی طی اعتراضات مردم شیراز و عشایر كهكیلویه و بویر احمد بعد از ۲ روز آزاد شدند.

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

 

در چند ماهه آخر حیات رژیم در تجمعی كه به دعوت ایشان و با حضور گسترده مردم در مسجد حبیب شیراز صورت گرفت در حین سخنرانی تند و انقلابی ایشان با یورش وحشیانه عمال رژیم از زمین و هوا كه منجر به شهادت و مجروح شدن چندین نفر شد به زندان عادل آباد منتقل شد كه پس از بروز واكنش شدید و اعلان جنگ عشایر بویراحمد به رژیم و اعتراضات آنها از زندان آزاد شد.

 

پس از آزادی برای تسریع در روند شكل گیری مبارزات مردم غیور استان به یاسوج آمد و به هدایت و پیگیری تظاهرات پرداخت.

 

برای تحلیلگران تاریخ انقلاب این نكته حقیقتی انكارناپذیر است كه حضور غیرتمندانه مرحوم آیت الله ملك حسینی موجب اتصال عشایر جنوب به بدنه انقلاب و یكی از عوامل ناكامی رژیم ستم شاهی بود.

 

آیت الله سید كرامت الله ملك حسینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طی نامه ‌ای از طرف امام خمینی مسئولیت عشایر منطقه را به عهده گرفتند.

 

حدود شش ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام طی حكمی وی را موظف به تشكیل دادگاه و اجرای حكم شرع و ایجاد آرامش و امنیت به هرنحو كه صلاح بداند و جلوگیری از اختلاف و تفرقه و ارشاد مردم و خنثی نمودن توطئه های دشمنان اسلام كرد.

 

ایشان كه از اعضای مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان كهكیلویه و بویراحمد بودند، ۱۲ آبان ۱۳۹۱ به دلیل عارضه جسمی دار فانی را وداع گفتند.

 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در تاریخ 13 آبان ماه 1391 در پی درگذشت آیت‌الله ملک حسینی  با صدور پیامی درگذشت عالم مجاهد آیت الله آقای حاج سید کرامت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند

.

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

 

ایشان در متن پیامشان فرمودند:رحلت عالم مجاهد آیت الله آقای حاج سید کرامت الله ملک حسینی رحمت الله علیه را به عموم مردم عزیز استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد و بالخصوص به علماء اعلام و ارادتمندان ایشان و بالاخص به بازماندگان و خاندان مکرم و معزّز ملک حسینی تسلیت میگویم

.

مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: در طول دهها سال آشنایی و ارتباط با این عالم بزرگوار، همواره مجاهدت در راه حق و اهتمام بر خدمت به مردم و تلاش برای تعلیم و تربیت متعلمان و جویندگان، همراه با صدق و صفای کم نظیر را از خصوصیات بارز این روحانی بزرگوار شناخته‌ام و این‌گونه خصال نیکو و برجسته، در میزان الهی از برترین حسنات است.رحمت و رضوان الهی بر روح پر فتوح آن عالم ربانی باد.

 

در پی درگذشت این عالم بزرگ مردم استان کهگیلویه وبویراحمد هم به مدت چند روز و در بعضی از مکان ها حتی چند ماه در سوگ این عالم بزرگ به عزا نشستند.

 

گفتنی است همگان  از هر قشر، طایفه ، سازمان ، گروه و جناح سیاسی بر این واقف هستند که شخصی همچون مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی چه خدمات شایسته ای را برای عشایر جنوب کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی و حتی برای مردم استان کهگیلویه وبویراحمد انجام داده است .

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینیآیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

 

این در حالی است که بعد از گذشت 2 سال از رحلت این عالم فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد شاهد هیچ گونه همایش و برنامه ای در خور ایشان نبودیم به طوری که اگر به هر استانی از استان های کشور سفر کرده باشید برای علمای خودشان برنامه های خاص و نامگذاری مکان های فرهنگی ، آموزشی, تخصصی، خیابان ها و بلوار ها را به نام این علما نامگذاری کرده اند.

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

 

حجت الاسلام حسینی ،امام جمعه شهر یاسوج از شاگرادن این عالم بزرگ به خوبی شان و منزلت این عالم بزرگوار را درک کرد و در سال گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی  پیشنهاد نامگذاری مکان های فرهنگی ، حتی یک دانشگاه و فرودگاه یاسوج را به نام این عالم بزرگ دادند ولی متاسفانه این کار که انجام نشد در بعضی از جا ها از جمله در دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر دانشگاه های استان که امکان نامگذاری کتابخانه مرکزی این دانشگاه به نام "کتابخانه  آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی" وجود داشت با یک حرکت غیرقانونی سرپرست به تاخیر افتاده است.

 

گفتنی است نامگذاری یک مکان فرهنگی در دانشگاه مادر استان به اسم مرحوم آیت آلله سید کرامت الله ملک حسینی علاوه بر اینکه می تواند زمینه ای برای وحدت حوزه و دانشگاه باشد یکی از مفاخر استان کهگیلویه وبویراحمد را هم به جوانان و اهل علم معرفی می نماید.

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

 

امام جمعه یاسوج در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با شخصیت بی‌بدلیل مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی  ونامگذاری برخی از مکان ها به اسم وی گفت: لازم است برخی اماکن استان از جمله فرودگاه یاسوج به نام مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی نام‌گذاری شود.

 

 حجت‌الاسلام "سید اصغر حسینی" امام جمعه شهر یاسوج 7 دی ماه 91 در جلسه شورای فرهنگ عمومی افزود: نام‌گذاری فرودگاه یاسوج به نام حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) بسیار خوب و در خور توجه است و چنانچه نامگذاری مکان های فرهنگی به نام ایشان در دستور کار قرار گیرد نیز تأثیر خوب و به جایی خواهد داشت.

 

 

وی اظهار کرد: دانشگاه محل حضور افراد زیادی چون دانشجویان و اساتید هستند. لذا از لحاظ علمی ارزشمند و بهترین محل نام‌گذاری به اسم ایشان است.

 

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با بیان این‌که باید مفاخر استان خود را به درستی دریابیم و نسبت به معرفی آن‌ها در جامعه بکوشیم، تصریح کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی از آن دسته مفاخری است که تا همیشه نام و یادش در اذهان مردم استان جاودانه خواهد ماند.

 

امام جمعه شهر یاسوج گفت: وظیفه داریم آن عالم ربانی و همه خدمات علمی و مبارزاتی ایشان را برای قشر جوان تبیین کنیم تا در آینده بتوان نسبت به تربیت چنین عالمان بزرگی در استان موفق باشیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: حضرت آیت‌الله ملک حسینی شخصیتی برتر و جامع برای حوزه‌های علمیه و کشور بود. درگذشت این عالم ربانی ضایعه بزرگی برای حوزه‌های علمیه به ویژه مراکز دینی جنوب غرب بود.

 

امام جمعه شهر یاسوج در پایان خاطرنشان کرد: ایشان پشتیبانی سخت‌کوش برای نظام اسلامی و مقام معظم رهبری بودند. دفاع از نظام اسلامی و حرکت کردن در خط ولایت فقیه از خصوصیت‌های مهم آیت‌الله ملک حسینی بود.

 

سرپرست دانشگاه یاسوج که تاییدیه وی ار سوی شورای انقلاب فرهنگی کشور در منصب فعلی شان به گفته دبیر نظارت شورای انقلاب فرهنگی کشور رد شده است شبانه، به صورت غیر قانونی و خارج از مصوبه شواری فرهنگی دانشگاه  با نصب تابلویی  بر روی این کتابخانه  تکمیل نشده آخرین حرکت تحریک آمیز خود در دانشگاه را با نامگذاری خارج از مصوب شواری فرهنگی دانشگاه در روز های آخر سرپرستی غیرقانونی خود به نمایش گذاشت که این حرکت وی جای بسی تامل دارد.

 

واکنش ها به این حرکت سرپرست دانشگاه به اینجا ختم نشد به گونه ای که معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج طی روز های گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه از نامگذاری غیرقانونی این کنابخانه و خارج از مصوبات شورای فرهنگی دانشگاه پرده برداشت و گفت: شورای فرهنگی دانشگاه باید در نام‌گذاری‌های دانشگاه اظهار نظر کند و هر گونه نامگذاری در دانشگاه چون صبغه فرهنگی دارد،‌ حتما باید از شورای فرهنگی دانشگاه مجوز داشته باشد.

 

 

وی افزود: هر گونه نامگذاری حتی نامگذاری یک خیابان در دانشگاه باید از این شورا مجوز داشته باشد و با مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه صورت بگیرد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: نامگذاری کتابخانه مرکزی دانشگاه در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح نشد و امیدواریم به هر صورت اصلاح شود.

 

البته این حرکت غیرقانونی و تحریک آمیز سرپرست غیرقانونی دانشگاه یاسوج در روز های آخر مدیریت وی بدون برنامه ریزی نیست و چه خوب است که نهاد های امنیتی و شواری تامین استان نسبت به این حرکت اخیر سرپرست دانشگاه و تحریک آمیز کردن فضای دانشگاه ، حرکت وی را رصد و تحلیل و با توجه به رسیدن به دومین  سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله ملک حسینی تدابیری را بیاندیشند که شواری فرهنگی دانشگاه بتواند با برگزاری یک جلسه رسمی و با حضور اعضای شورای فرهنگی دانشگاه نام کتابخانه مرکزی دانشگاه مادر استان را به گونه ای انتخاب نمایند که در خور استان کهگیلویه وبویراحمد و شهر یاسوج باشد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی