نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. آذر 1396 - 10:57
کارآفرین برتر اقتصاد مقاومتی بهمئی با انتقاد از نبود برق پایدار و گرانی نهاده های دام و طیور، گفت: در صورت رفع موانع، این طرح تا 10هزار قطعه قابل توسعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛کارآفرین برتر اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان بهمئی در صبح امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگای این پایگاه خبری به مشکلات و موانع سد راه توسعه کارگاه تولیدی زود بازده خود پرداخت.

کیان کریمی، پرورش دهنده بلدرچین در روستای سرآسیاب یوسفی، از توابع بخش بهمئی گرمسیری شهرستان بهمئی است که کار خود را با حمایت بسیج سازندگی بهمئی و دریافت تسهیلات بانکی در قالب اقتصاد مقاومتی شروع کرد.

کریمی به خبرنگار ما گفت:این طرح که با حمایت بسیج سازندگی شهرستان بهمئی به بهره برداری رسید، بیش از یکسال است که فعال می باشد.

وی ظرفیت طرح را 2000 قطعه عنوان کرد و افزود:دوره جوجه ریزی و پرورش بلدرچین بین 45 تا 60روز طول می کشد و بعد از پاکسازی دوباره دوره بعد جوجه ریزی و پرورش بلدرچین ادامه دارد .

کریمی خاطرنشان کرد:این طرح قابلیت توسعه به چندین برابر ظرفیت فعلی را دارد اما مشکلات زیادی سد راه توسعه کار بنده است.

وی یکی از دلایل عدم توسعه طرح خود را نبود برق پایدار در شهرستان به خصوص بخش سرآسیاب یوسفی عنوان کرد و گفت:در صورتی که فن های تهویه و دستگاه های خنک کننده خاموش شوند، خسارات زیادی به این واحد پرورش بلدرچین وارد می شود.

کریمی فروش بلدرچین خود را به صورت سنتی انجام می دهد و در این باره افزود:متاسفانه جایگاه عرضه و فروش محصول خود را به صورت مستقیم نداریم ؛در صورتی که یک جایگاه مناسب برای این کار فراهم شود و محصولات به موقع به فروش برسد، این طرح قابل توسعه تا 10هزار قطعه است.

وی تصریح کرد:متاسفانه نهاده های دامی از سال 96 به خصوص در ماه اخیر خیلی گران شد و دولت حمایتی از تولید کننده ها نمی کند که باعث سود کم و افزایش قیمت تمام شده می شود.

کریمی میزان سود دهی طرح را متناسب با فعالیت و تلاش های فرد پرروش دهنده دانست و گفت:به طور میانگین هر بلدرچین می تواند تا 500تومان سود خالص برای پرروش دهنده داشته باشد.

بخشدار سرآسیاب یوسفی در بازدید از این واحد فعال تولید پرورش بلدرچین، گفت:بنده هم به نوبه خود از این کارآفرین پرتلاش در بخش بهمئی گرمسیر که به عنوان نیروی فعال در عرصه اقتصادی است، تقدیر و تشکر می کنم.

 جوانمرد تصریح کرد:با توجه به این این کارآفرین معلم است که در کنار شغل اصلی خود، کارهای کشاورزی و پرورش طیور هم انجام می دهد ؛در این کار چند نفر از اعضای خانواده خود را هم بکار گرفت که نوعی اشتغالزایی می باشد.

جوانمرد خاطرنشان کرد:امیدوارم بقیه جوانان بخش بهمئی گرمسیری از این کارآفرین الگو بگیرند و به کارهای تولیدی روی بیاورند، تا بتوانند در کنار اشتغالزایی، هزینه زندگی روزمره خود را تامین کنند.

 

فیلم مصاحبه اختصاصی خبرنگار آوای ماغر با این کار آفرین برتر از لینک زیر قابل مشاهده و دریافت است.

فیلم مصاحبه اختصاصی خبرنگار آوای ماغر با این کار آفرین برتر از لینک زیر قابل مشاهده و دریافت است.

 

 
 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی