نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آبان 1396 - 10:00
مدیر آبفای شهری یاسوج: نحوه مصرف مردم دچار کمبود و قطعی آب می باشد، باید بدانیم که آب شرب برای ساخت و ساز و کشاورزی همچون گندم، برنج و باغکاری نمی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ قلندری مدیر آب و فاضلاب شهری یاسوج درگفت و گو با این پایگاه خبری در مورد قطعی آب عدل یاسوج گفت:در ابتدا لازم به گفتن است که وظیفه آب و فاضلاب تامین آب برای شرب می باشد و مردم نباید از این آب برای مصارف دیگر همچون ساخت وساز، کشاروزی و باغداری استفاده کنند. ما قحطی آب نداریم که با توجه به انتقال خطوط انتقال از این پس شاهد قحطی آب خواهیم بود.

عدم رعایت فرهنگ درس مصرف کردن توسط مردم

وی بیان کرد: با ادامه چنین وضعیتی و عدم رعایت فرهنگ درست مصرف توسط مشترکین همه مناطق شهر یاسوج دچار کمبود آب شرب خواهند شد. متاسفانه نحوه الگوی مصرف و درست مصرف کردن رعایت نمی شود و وظیفه ما مدیریت تولید ومدیریت  شبکه توزیع می باشد. ما در طول این سه سال بیش از 52 کیلومتر شبکه اصلاح و توسعه انجام داده ایم  که این جدای از انجام مدیریت شبکه است اما مدیریت مصرف دست ما نیست.

مدیر آب و فاضلاب شهری در ادامه گفت: قحطی آب هزار درصدش نحوه استفاده است و اینکه بیشتر انشعابات بعضی مناطق خلاف قانون و دارای شیرهای انشعابی خلاف می باشد و بیش از این وجدانم اجازه نمی دهد که در مورد این انشعبات غیرقانونی حرف بزنم چون مردم این استان سی وهشت سال برای این نظام و انقلاب زحمت کشیده اند و دوست ندارم با بکار بردن چنین کلماتی با آبروی مردم بازی کنیم.

استفاده مردم از آب شرب در کشاورزی و باغداری

قلندری گفت:نحوه مصرف مردم دچار کمبود و قحطی آب می باشد، باید بدانیم که آب شرب برای ساخت و ساز و  کشاورزی همچون گندم، برنج و باغکاری نمی باشد.  یعنی این آب شربی که ما تولید می کنیم اگر فقط برای شرب مصرف شود ما بیشتر موقع تلمبه خانه هایمان را بدلیل مساعد بودن وضع آب خاموش خواهیم کرد.

رسانه ها باید به فرهنگ سازی در الگوی درست مصرف  کردن کمک کنند

مدیر آبقای شهری یاسوج در پاسخ به این سوال که تا کی این وضعیت قحطی آب باید ادامه داشته باشد گفت: باید رسانه ها، صدا و سیما، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات  به کمک آب و فاضلاب دست به دست هم بدهند، نحوه استفاده و نوع کاربری اش را بین مردم فرهنگ سازی نمایند تا مشکلات بی آبی مرتفع گردد.

وی در جواب اینکه  مردم در گزارش میدانی به ما گفتند که از آب شرب درست استفاده می کنیم ولی باز قحطی آب در طول شبانه روز داریم پاسخ داد: شما باید بروید آمار ناصحیح  را استخراج کنید.

به دنبال تاسیس تصفیه خانه آب شرب هستیم

قلندری آخرین راهکار ترفیع معضل کم آبی و قحطی آب در سراسر شهر یاسوج را چنین تشریح کرد: آب پایدار می خواهیم  و در این راستا ما هم پیگیر هستیم که تصفیه خانه آب شرب ایجاد بشود که  مجوزش را گرفته ایم دولت هم 15 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است که ما هم آزمایش های آب و خاک را انجام داده ایم اما متاسفانه ارگانهایی از استان به بهانه های مختلف موجب به تعویق افتادن این امر شدند که به تازگی رفع شده است.

وی گفت :ایجاد خط انتقال تنگ کناره هفت میلیارد و نیم دولت جهت راه اندازی آن اختصاص داده است  که در این راستا پیمانکار این کار را مشخص کرده ایم و لوله هایش خریده شده است و به امید اینکه آن خط انتقال ایجاد شود ما مخزنی به ظرفیت 2500 لیتر در حوزه بنسنجان آماده کرده ایم و منتظر این هستیم که معارضات اجتماعی اش توسط استاندار و نیروهای امنیتی و بازرسی حل شود تا آن خط انتقال انجام بگیرد و آب وارد مخزن مذکور شود  و این آب پایدار برای شهر یاسوج مهیا گردد.

فرهنگ سازی و درست مصرف کردن راه حل این مشکل است

مدیر آبقای شهری یاسوج  در پاسخ به این سئوال که با توجه به گلایه های مردم ازقحطی آب شرب، به خصوص منطقه عدل یاسوج چه پاسخی دارید گفت:ما مجبوریم  برای مصرف روزانه  مقداری از این آب را ذخیره کنیم و از رسانه های مختلف استدعا داریم که تا وقتی آب و فاضلاب کار سخت افزاری و فیزیکی را انجام می دهد  شما هم نرم افزاری در حوزه فرهنگ سازی و نحوه الگوی درست مصرف کردن را پیاده نمایید تا این مشکل ترفیع گردد.

قلندری در پایان در پاسخ به این سئوال مربوط به اینکه مردم محله های دچار قحطی آب بر این عقیده اند که برای رفع این مشکل نظر دلرند در جلوی استانداری تجمع نمایند؛ گفت: ما هم در جلوی آنها قرار خواهیم گرفت تا ببینیم ریشه این مشکل در کجا قرار دارد.

انتهای پیام/ الف  

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی